
Gemeente Dronten
geen max tarief
Flevoland
36 uur per week
05 januari 2026
06 juli 2026
Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.
Opdracht
Binnen de gemeente Dronten ga je werken bij het team Toezicht & Handhaving. Als juridisch medewerker VTH houd je je bezig met de juridisch handhaving. Je gebruikt jouw expertise om de handhavingsdossiers zorgvuldig te behandelen. Bovendien ben je bedreven in het benaderen van handhavingszaken op een niet-juridische wijze, met als doel een soepele afhandeling zonder bezwaar- en beroepsprocedures. Hierbij ben je actief in de communicatie met burgers, interne medewerkers en eventuele aanvragers van handhaving. Ook ben je het juridische vraagbaak voor je collega’s binnen het team. Je behandelt bezwaar- en beroepschriften die betrekking hebben op besluiten die binnen het team zijn genomen, voornamelijk op basis van de Omgevingswet, Alcoholwet, Algemene plaatselijke verordening en Verordening Fysieke Leefomgeving.
Jouw werkzaamheden hebben verder vooral betrekking op:
- Het opstellen van handhavingsbesluiten/vooraankondigingen naar aanleiding van controles en meldingen;
- Het verstrekken van advies;
- Het onderhouden van contacten met betrokken partijen;
- Het vertegenwoordigen van het college bij commissie bezwaar- en beroepschriften en de rechtbank;
- Het waarborgen van juridische kwaliteit door middel van juridische ondersteuning;
- Het opstellen van collegebesluiten.
Wat neem je mee?
Jij wordt blij van doelen en resultaten behalen en in je aanpak hou je rekening met je omgeving. Je hebt veel juridische kennis en legt makkelijk contact met collega’s, instanties en bestuurders. Je staat stevig in je schoenen, ook als het even tegen zit. Je hebt oog voor de verschillende belangen en bent in staat je zaken snel eigen te maken.
Competenties
- Samenwerken;
- Resultaatgericht;
- Flexibel;
- Initiatiefrijk;
- Oplossingsgericht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do of vr waarbij iedere ma aanwezig op het gemeentehuis en een van de andere dagen in de week ook fysiek aanwezig iom de coordinator
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox