Gemeente Montfoort

Senior juridisch adviseur handhaving en omgevingsvergunningen

Gemeente Montfoort

  • max €110 per uur

  • Utrecht

  • 32 uur per week

  • Juridisch
  • 02 augustus 2024

  • 02 januari 2025

De opdracht­omschrijving

Organisatie onderdeel
“Gemeente Montfoort is een meer dan mooie gemeente in het Groene Hart van ons land. In totaal telt de gemeente zo’n 14.000 inwoners, die in en rondom de stad Montfoort en het dorp Linschoten wonen.

Gemeente Montfoort is ‘gewoon bijzonder en bijzonder gewoon’. We redeneren vanuit dienstverlening aan inwoners. We zetten in op samenwerking en zorgen dat uitvoering van werkzaamheden door derden goed gebeurt. De tijd dat werken bij een gemeente synoniem stond voor suf en saai is voorgoed voorbij. Jouw toekomstige collega’s zijn mensen met een visie. In onze organisatie ligt de verantwoordelijkheid bij de medewerkers en werken we op basis van drie kernwaarden: deskundig, betrokken en loyaal.

De algehele leiding van de organisatie is in handen van de directie. De directie bestaat uit de gemeentesecretaris/ algemeen directeur en een adjunct directeur. De dagelijkse leiding van de medewerkers in de diverse teams is in handen van teamcoördinatoren.“

Opdracht
Jij zet je in op het gebied van omgevingsvergunningen en handhaving. Je adviseert over juridisch complexe vergunning dossiers en over de toepassing van handhavingsmiddelen. Je verzorgt de follow up (handhaving) van het gebiedstoezicht en de bouwinspecties. Bijvoorbeeld door op te treden tegen onveilige of illegale bewoning. Ook stel je handhavingsbesluiten op en behandel je bezwaar- en beroepschriften. Je stelt verweerschriften op en vertegenwoordigt de gemeente in en buiten rechte.

Competenties

  • Communicatief vaardig
  • Analytisch sterk
  • Resultaatgericht
  • Creatief
  • Betrokken
  • Schrijfvaardig
  • Bestuur sensitiviteit

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg met de geselecteerde kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 2 augustus 2024 16.00 uur bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Een afgeronde opleiding rechten op wo niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch adviseur bestuur/ omgevingsrecht;

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen een kleine gemeente (<30.000 inwoners);
  • Bereidheid om minimaal 2 dagen per week op locatie te werken;
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente op juridisch vlak (ligt dit duidelijk toe in het cv);
  • Een maximum uurtarief van €110,- exclusief btw inclusief fee Flextender en woon-werk verkeer .

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox