Gemeente Pijnacker Nootdorp

Senior financieel adviseur

Gemeente Pijnacker Nootdorp

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je gaat aan de slag binnen het team Financiën, dat valt onder het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Het team bestaat uit zes financieel adviseurs die samen werken aan het verder professionaliseren van de financiële functie, met vakmanschap, eigenaarschap en samenwerking als uitgangspunten. Met jouw specialistische kennis versterk je dit team tijdelijk als externe adviseur, waarbij je een waardevolle bijdrage levert aan de ontwikkeling en verdere professionalisering van de financiële functie.

Opdracht
In opdracht van het team Financiën zoeken wij een ervaren en zelfstandig werkende senior financieel adviseur die verantwoordelijk is voor het opleveren van de begroting 2026 voor het Fysiek Domein, conform de uitgangspunten uit de Kadernota 2026.
De opdracht bestaat uit:

  • Het opstellen en opleveren van een volledige en onderbouwde conceptbegroting 2026 voor het Fysiek Domein
  • Het doorrekenen van tarieven en kostendekkende producten binnen dit domein.
  • Het opstellen van een financieel advies op de uitgangspunten voor 2026 voor het Fysiek Domein.

Resultaat:
Een opleverdossier dat uiterlijk op de afgesproken einddatum beschikbaar is voor het team Financiën, zodat dit team de begrotingstrajecten verder kan oppakken richting bestuurlijke besluitvorming.

Randvoorwaarden:

  • De adviseur werkt zelfstandig, stemt indien nodig af met betrokkenen binnen het Fysiek Domein en Financiën, en levert het eindproduct op zonder afhankelijkheid van het team.
  • Vrijheid in de werkvorm, locatie en planning, mits het eindresultaat conform opdracht en tijdig wordt opgeleverd.

Competenties
-
Resultaatgerichtheid;
-
Communicatief vaardig;
-
Analytisch vermogen;
- Oordeelsvorming;
-
Bestuurlijke en politieke sensitiviteit.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Uiterlijk per 25 augustus 2025 of eerder beschikbaar voor gemiddeld 32 uur per week;
  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
  • Aantoonbare werkervaring als senior financieel adviseur binnen een 100.000+ gemeente;
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend.

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring binnen het fysieke domein van een gemeente
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als senior financieel adviseur binnen een 100.000+ gemeente
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met P&C producten, duidelijk herleidbaar 3 tot 5 jaar werkervaring met P&C producten (15 pt) 5 tot 8 jaar werkervaring met P&C producten (30 pt) Meer dan 8 jaar werkervaring met P&C producten (40 pt) Minder dan 3 jaar werkervaring met P&C producten (0 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
11 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox