gemeente Utrecht

Senior financial controller stadsbedrijven

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving (de taken)

Als senior financial controller bij Stadbedrijven ben je de strategische sparringpartner van het management van één van de grootste organisatieonderdelen van de Gemeente Utrecht (ca. 1.300 medewerkers). Je begeleidt (junior) controllers, waarbij je bijdraagt aan hun ontwikkeling, kennisdeling en verdere professionalisering van het team. Je vertaalt ambities naar heldere financiële kaders en bewaakt de financiële gezondheid. Daarbij duid je de ontwikkelingen achter de cijfers en geef je scherpe, goed onderbouwde adviezen met duurzame impact. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit:

- (Mede)opstellen, coördineren en beoordelen van P&C-producten zoals begroting, jaarrekening, managementrapportages en tussentijdse rapportages.

- Adviseren van het management over de financiële sturing van hun organisatieonderdeel.

- Doorlichten van financiële processen en het initiëren van verbetervoorstellen ter professionalisering van de financiële functie.

- Analyseren van complexe financiële vraagstukken en vertalen naar concrete adviezen.

- Optreden als financieel geweten.

- Begeleiden en coachen van (junior) controllers en fungeren als kennisdrager binnen het Team Finance.

- Signaleren van relevante externe ontwikkelingen (wetgeving, subsidies, economische trends) en vertalen daarvan naar financieel beleid.

- Coördinatie en verwerking van begrotingswijzigingen.

- Optimaliseren van de samenwerking met collega’s van andere afdelingen en actief betrokken zijn bij interne audits.

- Deelnemen aan interne werkgroepen in het kader van sturingsinformatie.

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht

Je zorgt dat voor jou onderdeel de P&C-cyclus tijdig en kwalitatief goed wordt uitgevoerd.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je hebt minimaal een hbo opleiding afgerond in een bedrijfseconomische richting, bijvoorbeeld in control af accountancy, afgerond.
  • Je hebt een WO opleiding afgerond
  • Je hebt minimaal 10 jaar ervaring als financial controller waarvan 5 jaar bij een gemeente .

De Wensen

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als financial controller in het fysieke domein   Meerkeuze: Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als financial controller in het fysieke domein   - Minder dan 3 jaar (KO) - 3 tot 5 jaar - 5 tot 8 jaar - 8 tot 10 jaar - 10 jaar of meer
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als financial controller bij een gemeente, bij voorkeur bij een grote gemeente.   Selecteer alleen de ‘grootste’ die van toepassing is.   - G4 gemeente - 100.000+ gemeente - Kleinere gemeente - Geen gemeente ervaring (KO)
  • Je hebt kennis van SAP.
  • Je hebt kennis van de BBV.
  • Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord  met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd. o    De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar);  o    de zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar;  o    de zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk;  o    de zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.);  o    de zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte);  o    de zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding);  o    de zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox