Gemeente Alphen aan den Rijn
geen max tarief
Zuid-Holland
36 uur per week
20 maart 2023
01 oktober 2023
Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening.
Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
Opdracht
De gemeente Alphen aan den Rijn ondersteunt middels de uitvoering van diverse regelingen, waaronder de Participatiewet, de inwoners van Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop. De uitvoering van de Participatiewet c.a. ligt in handen van meerdere teams, zoals Inkomen, Inkomensadministratie, Minima, Debiteuren etc.
In de dagelijkse coördinatie van deze teams en de uitvoering van projecten spelen de senioren een belangrijke rol. Momenteel zijn wij op zoek naar een extra senior die tijdelijk werkzaam zal zijn binnen team Minima. Op termijn wordt inzet in een ander team binnen de Participatiewetketen niet uitgesloten.
Hooftaken
Als senior ben je verantwoordelijk voor de begeleiding van de medewerkers. Je bent het eerste aanspreekpunt voor je collega’s en fungeert als vraagbaak en klankbord op inhoud en proces. Je coacht je collega’s op werkinhoud en geeft feedback op houding en gedrag in de dagelijkse praktijk. Je bewaakt en bevordert de kwaliteit en zorgt voor een evenwichtige werkverdeling. Je werkt nauw samen met je teamleiders, je collega senioren en de beleidsmedewerkers van je discipline en servicepleinbreed. Je hebt oog voor hetgeen zich binnen het Serviceplein afspeelt. Je neemt inhoudelijk deel aan projecten en werkgroepen en bent in staat een project op enthousiaste wijze te trekken en/of te begeleiden. Je werkt intensief samen met de collega’s uit het kwaliteitsteam en draagt bij aan de implementatie van nieuwe methodieken/werkwijzen alsmede de optimalisatie van de bestaande processen. Ook draag je zorg voor een goede samenwerking met andere disciplines en externe partners. Je bent beschikbaar voor dagelijkse afstemming in dossiers en het monitoren van termijnen en werkvoorraden. Je brengt verbinding binnen het team dat nu qua bezetting nog niet op volle sterkte is en draagt zorg voor lange termijn perspectief waarbij bemensing en productie zowel qua kwaliteit als kwantiteit op niveau komt.
Voor deze opdracht is het essentieel dat de kandidaat zich de materie snel eigen kan maken en de weg goed weet te vinden in wet- en regelgeving. Een kandidaat die van nature samenwerkingsgericht is en snel overzicht heeft. Ervaring in een soortgelijke functie is een pre. Vanwege beperkte interne mogelijkheden voor begeleiding, is het noodzakelijk dat de leverancier coaching on the job kan verzorgen.
De werkzaamheden vinden gedeeltelijk thuis en gedeeltelijk op kantoor plaats. Jij bent hierin flexibel. Je beschikt zelf over een goed werkende laptop en mobiele telefoon. Vakanties zijn altijd in overleg en zal altijd in afstemming met de rest van het team zijn. Je bent leergierig en je maakt jezelf snel bekend met de systemen (o.a. SuiteWIZ)
Competenties
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox