Gemeente Stichtse Vecht

Senior adviseur vastgoed

Gemeente Stichtse Vecht

De opdracht­omschrijving

Het doel is om deze zomer in een bijeenkomst met de gemeentesecretarissen van de GR heldere, afspraken te maken ten aanzien van openstaande punten, de huur en aanverwante kosten (incl uitbreiding depot), het gaat dan niet alleen om de demarcatie, ook om de punten waarop nog onduidelijkheid is en waarvoor een principe afspraak (hoe worden kosten verdeeld) gemaakt moet worden. Dat ambtelijke akkoord wordt dan namens SV als verhuurder/centrumgemeente ter definitieve goedkeuring naar het bestuur van het RHCVV gaan.
 
Gezien de achtergrond en context van de problematiek is het belangrijk is dat deze adviseur ook vanuit het perspectief van de gemeenschappelijke regeling kan meedenken en onderhandelen. Het RHCVV is immers geen ‘gewone’ huurder, maar een bijzondere gebruiker, collega gemeenten, in een complex gebouw, waar het huur gebaseerd is op stichtingskosten en niet op standaard huurregels.
 
Profiel senior adviseur (o.a.):

  • Ervaren in vastgoedbeheer liefst binnen het publieke domein.
  • Strategisch en bestuurlijk sterk, kan schakelen tussen directieniveau en gemeentesecretarissen en medewerkers (vastgoed) en onderhoudspartijen (waar nodig).
  • Goed in het ontrafelen van complexe dossiers en het vinden van praktische en pragmatische oplossingen.
  • Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk) en in staat om draagvlak te creëren bij alle betrokken partijen.
  • Ervaring met huurconstructies, kostentoerekening, technische demarcatie en MJOP.
  • Aantal jaar ervaring

 
Hij/zij moet kunnen zorgdragen voor en beoordelen van:

  • Een grondige analyse van de bestaande documenten en afspraken: demarcatievoorstel, assetlijsten, energiemeters, onderhoudscontracten, MJOP, en dergelijke.
  • In kaart brengen van alle onvolkomenheden en knelpunten.
  • Het voeren van overleg en het verbinden van de verschillende belangen tussen de centrumgemeente als verhuurder en de deelnemende gemeenten en archiefinstelling.
  • Het ontwikkelen van heldere voorstellen voor kostenverdeling (bijvoorbeeld op basis van meterstanden, m² of andere logische sleutels).
  • Het voorbereiden van conceptafspraken, zoals een huurcontract, verdeelsleutels, en onderhoudsverdeling (op basis van wat al beschikbaar is bij de centrumgemeente/verhuurder).
  • Het zorgen dat de afspraken breed gedragen en formeel vastgelegd worden.

 
Naast de professionele kennis en ervaring zijn de juiste persoonlijke eigenschappen essentieel: verbindend, diplomatiek, analytisch, empathisch, vasthoudend, oplossingsgericht (pragmatisch, maar wel met begrip voor de context en belangen)

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Ervaren in vastgoedbeheer liefst binnen het publieke domein.
  • Strategisch en bestuurlijk sterk, kan schakelen tussen directieniveau en gemeentesecretarissen en medewerkers (vastgoed) en onderhoudspartijen (waar nodig).
  • Goed in het ontrafelen van complexe dossiers en het vinden van praktische en pragmatische oplossingen.
  • Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk) en in staat om draagvlak te creëren bij alle betrokken partijen.
  • Ervaring met huurconstructies, kostentoerekening, technische demarcatie en MJOP.
  • Aantal jaar ervaring

De Wensen

  • Hij/zij moet kunnen zorgdragen voor en beoordelen van: Een grondige analyse van de bestaande documenten en afspraken: demarcatievoorstel, assetlijsten, energiemeters, onderhoudscontracten, MJOP, en dergelijke.
  • Hij/zij moet kunnen zorgdragen voor en beoordelen van: In kaart brengen van alle onvolkomenheden en knelpunten.
  • Hij/zij moet kunnen zorgdragen voor en beoordelen van: Het voeren van overleg en het verbinden van de verschillende belangen tussen de centrumgemeente als verhuurder en de deelnemende gemeenten en archiefinstelling.
  • Hij/zij moet kunnen zorgdragen voor en beoordelen van: Het ontwikkelen van heldere voorstellen voor kostenverdeling (bijvoorbeeld op basis van meterstanden, m² of andere logische sleutels).
  • Hij/zij moet kunnen zorgdragen voor en beoordelen van: Het voorbereiden van conceptafspraken, zoals een huurcontract, verdeelsleutels, en onderhoudsverdeling (op basis van wat al beschikbaar is bij de centrumgemeente/verhuurder).
  • Hij/zij moet kunnen zorgdragen voor en beoordelen van: Het zorgen dat de afspraken breed gedragen en formeel vastgelegd worden.
  • Persoonlijke eigenschappen: verbindend, diplomatiek, analytisch, empathisch, vasthoudend, oplossingsgericht (pragmatisch, maar wel met begrip voor de context en belangen)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
18 juli 2025 om 13:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox