Gemeente Leiden

Senior adviseur ruimtelijke ontwikkeling

Gemeente Leiden

De opdracht­omschrijving

Wij zijn de gemeente Leiderdorp, een bijzonder dorp op een bijzondere plek. Gelegen tussen stad en platteland bieden we een fijne omgeving voor onze inwoners, zijn we zuinig op onze natuur en het vele groen en zoeken we onze eigen weg naar een waardevolle toekomst. Die toekomst brengt flinke uitdagingen met zich mee. Denk aan woningbouwopgaven, klimaatverandering, mobiliteit en de kwaliteit van de omgeving, in combinatie met de implementatie van nieuwe werkwijzen, zoals vergroting van participatie en de Omgevingswet.

WAT GA JE DOEN ALS SENIOR ADVISEUR RO?

Als beleidsmedewerker werk je aan diverse ruimtelijke opgaves op het gebied van ruimtelijke ordening. Zo kan je ’s morgens starten met het begeleiden van een wijziging van het omgevingsplan of het beoordelen van een aanvraag omgevingsvergunning om van het omgevingsplan af te mogen wijken. Je beoordeelt de onderbouwing voor de effecten op de fysieke leefomgeving. De vakspecialisten (mobiliteit, stedenbouw, geluid, bodem etc.) geven hun deeladvies, zodat jij een integraal planologisch advies kunt gaan opstellen. Een paar uur later neem je deel aan een projectgroep om een adequaat planologisch advies te geven over een ruimtelijke ontwikkeling of lever je input voor de nieuwe omgevingsvisie Tussendoor heb je een vraag van een ontwikkelaar over de documenten die hij moet aanleveren beantwoord. Tot slot toets je een concreet (bouw)initiatief en voer je daar overleg over met collega’s van andere beleidsvelden of met de omgevingsdienst. Nu alle documenten daarvoor op orde zijn, kun je morgen starten met het college- en raadsvoorstel voor het besluit over de planologische afwijking.

Je gaat je bezighouden met :

1. De herontwikkeling van de Levensstroomkerk – locatie Elisabethhof 5 (bouw van ca. 200 woningen);

2. De herontwikkeling van de sportschool - locatie Luijkendreef 1-3 (bouw van ca. 25 woningen);

3. De herontwikkeling van de Kleiwarenfabriek – locatie Doeslaan 34 (bouw van ca. 25 woningen);

4. Verkenning naar de herbestemming van Bospoort Noord als bedrijventerrein;

5. De ontwikkeling van de paviljoens in Bospoort Zuid.

 

Concreet gaat het om het

• Het wijzigen of afwijken van omgevingsplan en het begeleiden van ruimtelijke planologische procedures en plannen, inclusief behandelen van inspraakreacties en zienswijzen, teneinde omgevingsplannen op te leveren

• Het opstellen van de benodigde college en raadvoorstellen

• Bij bezwaar en beroep ondersteun je de juristen met jouw dossierkennis

• Adviseren over inzet van planologische instrumenten bij projecten

• Leggen en onderhouden van contacten met relevante personen en organisaties op je eigen werkterrein Heb jij hart voor ruimtelijke vragen en zoek je een functie waar afwisseling de dagelijkse praktijk is en kwaliteit de norm? In een kleine, wendbare en nieuwsgierige organisatie? Dan heb je hem gevonden.

ONS TEAM

Ruimtelijke Ontwikkeling bestaat uit ongeveer 20 medewerkers. Zij werken als beleidsmedewerker, projectleider, projectondersteuner en managementassistent aan het ontwikkelen van beleid, visies en plannen voor de (gebouwde) leefomgeving en het realiseren van projecten in Leiderdorp. Wij nemen de volle verantwoordelijkheid op ons voor het eindresultaat, de benodigde innovatie om daar te komen inclusief zaken als budget, capaciteit, HRM en planning & control producten. Zelf omschrijven we de sfeer bij ons als open, transparant, collegiaal en dynamisch. Problemen pakken we gezamenlijk op en collega’s helpen elkaar

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • CV en Motivatiebrief: Inschrijver levert hier het CV en de motivatiebrief aan.
  • Eis 1:  (Uiterlijke) startdatum op 16 januari 2025 voor de gevraagde uren.
  • De Inschrijver heeft kennis genomen van de 'Uitnodiging tot inschrijving' en bijbehorende bijlagen zoals bijgevoegd onder deze vraag en gaat akkoord met de gevolgde procedures zoals is beschreven in dit document.
  • Eis 2: Een afgeronde opleiding op het gebied van ruimtelijk bestuursrecht (ruimtelijke ordening, planologie, stedenbouw of rechten) op minimaal hbo-niveau.
  • Eis 3: Minimaal 5 jaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie met opstellen van college en raadsvoorstelle.
  • Eis 4: Minimaal 7 jaar aantoonbare ervaring met het behandelen en begeleiden van en adviseren over planologische procedures.

De Wensen

  • Prijs Inschrijver voegt bij deze vraag het ingevulde en rechtsgeldig ondertekende prijsformulier bij waarin Inschrijver zijn uurtarief kenbaar maakt. Het uurtarief is exclusief BTW en hierin zijn inbegrepen salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijk zijn bij de uitvoering van de opdracht. Het uurtarief staat vast gedurende de looptijd van het contract en eventuele verlengingen Upload hier uw ingevulde offerte-prijs formulier, ondertekend door een daartoe bevoegd persoon
  • Wel of geen zzp’er In het kader van de wet DBA en de af te sluiten overeenkomst vernemen wij graag of de door u aangeboden kandidaat een zzp'er betreft. Betreft de door u aangeboden kandidaat/u een zzp'er? - Ja, zzp’er met bemiddeling van een intermediair - Ja, zzp’er zonder bemiddeling van een intermediair - Nee, mijn aangeboden kandidaat betreft geen zzp’er
  • Subgunningscriterium 1: CV en Motivatiebrief (35/100 punten) Inschrijver dient in Mercell een CV en Motivatiebrief in, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien: Minimaal 7 jaar actuele ervaring in het vakgebied Minimaal 5 jaar ervaring met opstellen stukken binnen een gemeente Ervaring met opstellen nota van beantwoording en verweerschriften Actuele kennis van wet- en regelgeving, beleid en procedures op het gebied van ruimtelijke ordening (waaronder de Omgevingswet) en je hebt affiniteit met digitalisering.   Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de motivatiebrief één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen. Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.
  • Subgunningscriterium 2 Gesprek (50/100 punten) De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en motivatiebrief. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien: Toelichting op bovenstaande punten Klantgerichtheid Verbindende kwaliteiten Samenwerkingsgericht
  • Prijs In onderstaand vak vult u het uurtarief van de kandidaat in exclusief btw. Let op: In deze aanvraag geldt een maximumtarief van €125,- inschrijvingen met een hoger tarief zullen terzijde worden gelegd.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox