Gemeente Hilversum

Senior adviseur fysieke leefomgeving

Gemeente Hilversum

De opdracht­omschrijving

Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Doel van de opdracht

Zorgen voor heldere, integralere besluitvorming en uitvoering op het snijvlak van groen, grijs en blauw, met aantoonbare verbeteringen in:

  • kwaliteit en doorloop van adviezen bij gebiedsontwikkelingen/herinrichtingen;
  • meerjaren programmering (MJOP/MJKB) en bijbehorende kredietaanvragen;
  • bestuurlijke besluitvorming (college/raad) en stakeholderafstemming.

Werkzaamheden / resultaatverplichtingen

  • Regie op adviesaanvragen rond inrichting, beheer en gebruik van de openbare ruimte; eerste aanspreekpunt namens het team.
  • Integraal adviseren (in- en extern) over ontwerp-, beheer- en onderhoudsvraagstukken; afweging tussen beleid, beheerbaarheid, kosten (TCO) en leefkwaliteit.
  • Actualiseren en borgen van de meerjarig integraal afgestemde onderhoudsopgave (groen/wegen/riolering e.a.), incl. investeringskredietaanvragen en onderbouwing.
  • Opstellen van uitvoeringsgerichte nota’s/adviezen voor college en gemeenteraad; redactie en coördinatie van besluitvormingsstukken.
  • Procesverbetering: doorontwikkeling van werkafspraken tussen beleid, projecten en beheer (rolvastheid, checklists beheerbaarheid, overdrachteisen).
  • Stakeholdermanagement: afstemming met interne partners (projecten, beleid, financiën, inkoop) en extern (bewoners, nutsbedrijven, GAD, aannemers).
  • Kennisdeling/coachende rol richting adviseurs en senior beheerders; bevorderen van één manier van werken richting de ambtelijke samenvoeging.
  • Beantwoording raadsvragen ex. art. 42 RvO binnen het domein fysieke leefomgeving: inhoudelijke coördinatie, concept- en eindredactie, afstemming met portefeuillehouder/Juridische Zaken/communicatie en tijdige oplevering conform termijnen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van civiele techniek, stedelijk/watermanagement, andschaps-/stedenbouw of openbare ruimte;
  • 2. Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar als adviseur binnen de fysieke leefomgeving binnen een overheidsorganisatie;
  • 3. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van college- en raadsvoorstellen en met het beantwoorden van schriftelijke raadsvragen;
  • 4. Aantoonbare werkervaring met meerjaren onderhouds-/investeringsprogrammering en kredietaanvragen;
  • 5. Aantoonbaar beschikbaar voor tussen de 32 en 36 uur voor de gehele duur van de opdracht en alle mogelijke verlengingen;

De Wensen

  • 9. Aantoonbare bijdrage aan procesverbetering tussen beleid, projecten en beheer. Benoem duidelijk in het CV wat voor verbeteringen dit zijn geweest;
  • 6. Aantoonbare werkervaring met integrale gebiedsontwikkelingen en overdracht beheer, benoem duidelijke voorbeelden in het CV;
  • 7. Kennis van omgevingswet en de gevolgen voor inrichting/beheer openbare ruimte;
  • 8. Aantoonbare werkervaring met assetmanagement RAMS, risicogestuurd, life cycle en TCO-afwegingen;
  • 10. Aantoonbare werkervaring met participatie trajecten en omgevingscommunicatie binnen de bebouwde kom;
  • 11. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente van 60.000 inwoners.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
28 november 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox