Gemeente Venray

Senior adviseur bedrijfsvoering

Gemeente Venray

De opdracht­omschrijving

De Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord zoekt een Juridisch Adviseur.


Zeven gemeenten in de regio Limburg-Noord (Beesel, Bergen, Gennep, Horst aan de Maas, Peel en Maas, Venlo en Venray) werken samen op het gebied van inkoop van participatie, jeugdhulp en maatschappelijke ondersteuning.

Inkoop sociaal domein

De gemeenten hebben de inkoop van diensten in het sociaal domein centraal belegd bij de Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord. Deze organisatie sluit voor de regiogemeenten raamovereenkomsten met aanbieders en faciliteert de ontwikkeltafels, een overlegstructuur waarin gemeenten en aanbieders de overeenkomsten vanuit de innovatiegedachte doorontwikkelen.

Doelstelling

Vanuit de dialoog met aanbieders willen de gemeenten komen tot innovatie binnen de verschillende domeinen. Innovatie betekent onder meer nieuwe producten, diensten en samenwerkingsverbanden en het vergroten van effectiviteit en efficiëntie.



Opdrachtomschrijving

De Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord, hierna te noemen MGR, gaat uitbreiden. Naast de module “opdrachtgeven in het sociaal domein” wordt aan de MGR per 1 januari 2022 een tweede module toegevoegd. Deze module heeft de werknaam “beschermd wonen / maatschappelijke opvang”.

In deze module worden activiteiten zoals het bevoorschotten en afrekenen van zorgkosten met zorgaanbieders en gemeenten, de monitoring, financiële rapportages, het contractmanagement en -beheer ondergebracht.

Deze uitbreiding van de MGR vraagt om een stevige adviseur bedrijfsvoering die naast het ontwerp van een stuk van onze organisatie ook de implementatie ervan voor zijn/haar rekening kan nemen. Daarbij gaat onze gedachte uit naar een specialist met veel relevante werkervaring bij gemeenten en/of gemeenschappelijke regelingen.


Concreet gaat het om:

  • Het ontwerpen van werkprocessen;
  • In kaart brengen benodigde capaciteit en bijbehorende kennis en vaardigheden;
  • Uitwerken welke activiteiten in eigen beheer moeten en welke moeten worden uitbesteed aan een hostende partij;
  • In samenwerking met een jurist uitwerken van de benodigde mandaten;
  • Uitwerken van functieprofielen;
  • Opzetten van de treasury: treasurystatuut, liquiditeitenplanning, werkproces;
  • In samenwerking met een financieel adviseur aanpassen van de begroting;
  • Afstemming van deze werkzaamheden met de deelnemende gemeenten en het voorbereiden van besluitvorming door het bestuur hierover.

 

Kandidaatomschrijving

  • Conceptueel denker;
  • Bouwer;
  • Organisatie- en politieke sensitiviteit;
  • Hands-on;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring in de bedrijfsvoering/ bedrijfskunde/gemeentefinanciën bij gemeenten en/of gemeenschappelijke regelingen;
  • Een afgeronde HBO of WO opleiding op bedrijfskundig of bedrijfseconomisch terrein;
  • Werkervaring als adviseur bij of voor een gemeente of een gemeentelijk samenwerkingsverband;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare inhoudelijke kennis en ervaring met het opzetten en door-ontwikkelen van de bedrijfsvoering en de advisering daarover in de afgelopen 10 jaar;
  • Volwaardige gesprekspartner voor projectleider en directie van de MGR  en adviseurs van de deelnemende gemeenten, gevoel voor politieke verhoudingen en overige externe partijen.

Interviewplanning

De Modulaire gemeenschappelijke regeling sociaal domein Limburg-Noord nodigt 3 kandidaten uit voor een gesprek. De gesprekken zullen plaatsvinden op woensdagochtend 21 april 2021.

Wij verzoeken de kandidaten hier uitdrukkelijk rekening mee te houden.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Op CV aantoonbaar tenminste een afgeronde HBO opleiding op bedrijfskundig of bedrijfseconomisch terrein.
  • Op CV aantoonbaar tenminste 5 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 7 jaar in de bedrijfsvoering, bedrijfskunde, gemeentefinanciën bij gemeenten en/of gemeenschappelijke regelingen. Dit moet duidelijk en meetbaar blijken uit de functie, werkzaamheden, gewerkte periodes en werkgevers/ opdrachtgevers die op het CV vermeld staan.

De Wensen

  • Op CV aantoonbaar tenminste 4 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 10 jaar met het opzetten en door-ontwikkelen van de bedrijfsvoering en de advisering daarover binnen een gemeente en/of gemeentelijk samenwerkingsverband.
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px"><ul><li>Volwaardige gesprekspartner voor projectleider en directie van de MGR  en adviseurs van de deelnemende gemeenten, gevoel voor politieke verhoudingen en overige externe partijen, weging: 10%</li><li>comptabiliteit met het team 5% </li><li>gestelde eisen in de opdracht 10%</li></ul>
  • Op CV aantoonbaar per direct, toch uiterlijk 28 april 2021 inzetbaar voor gemiddeld 20 uur per week, gedurende de periode van deze opdracht. Vermeld dit duidelijk op het CV!

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox