Gemeente Amsterdam

Senior adviseur BBZ

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Functieomschrijving
Senior adviseur BBZ die onze klanten optimaal ondersteunt en meewerkt aan de verandering van onze afdeling

Werkzaamheden
Als (liefst zeer) ervaren BBZ adviseur is het jouw opdracht om ondernemers die een beroep doen op ondersteuning op basis van jouw inzicht in hun financiële informatie (jaarcijfers en privé) door te verwijzen naar de passende ondersteuning (schuldhulpverlening, coaching, bedrijfsbeëindiging en/of het zoeken naar een (aanvullend) loondienstverband) zodat zij zo snel mogelijk (weer) financieel zelfstandig kunnen opereren. Met een snel groeiend team van adviseurs draag je vanuit jouw ervaring actief bij aan de snelle ontwikkeling van de afdeling om de vanwege corona ruim verdrievoudiging van het aantal klanten optimaal te kunnen ondersteunen. In combinatie met een eigen klantenbestand ondersteun je enkele minder ervaren adviseurs bij hun ontwikkeling zoals in het maken van de analyses, het verbeteren van hun adviesvaardigheden en het sneller bepalen van het afwegingskader. Daarnaast geef je gevraagd en ongevraagd advies gericht op het verhogen van de efficiency en effectiviteit van de dienstverlening, bijvoorbeeld door aanscherpingen van procedures en/of vermeerderde automatisering (robotisering).

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
De afdeling Ondersteuners Ondernemers van de directie Inkomen van Gemeente Amsterdam heeft 40.000 aanvragen ontvangen vanwege Tozo en de verwachting is dat een deel van deze aanvragers zullen doorstromen naar de BBZ. Daarom wordt ingezet op een snelle tijdelijke uitbreiding van het aantal medewerkers van 50 naar 150. Op dit moment wordt veel gebruik gemaakt van medewerkers uit andere delen van de gemeente, maar deze zullen na het reces weer terugvloeien naar hun eigen werk.

We hopen dat je op korte termijn kan starten voor tenminste 2 dagen per week en dan opbouwt naar minimaal 32 uur (liever 36 uur) per week. We werken vanuit onze kantoren in Groot-Amsterdam en vanuit huis. Vanwege jouw opdracht om minder ervaren collega's te ondersteunen is het belangrijk dat je goed bereikbaar bent.


 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een relevant diploma op mbo-4 niveau, de voorkeur gaat uit naar hbo niveau.Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Geef in maximaal 1 pagina aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • De aangeboden kandidaat is bekend met de BBZ (Besluit bijstandverlening zelfstandigen 2004).

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat is ervaren met het toekennen van de wet IOAZ (inkomensvoorziening oudere en gedeeltelijk arbeidsongeschikte gewezen zelfstandigen).
  • De aangeboden kandidaat is ervaren met het doorverwijzen van ondernemers naar de juiste/benodigde ondersteuning.
  • De aangeboden kandidaat is in staat om de toets voor te bereiden/uit te voeren op levensvatbaarheid van het bedrijf of zelfstandig beroep. Dwz: het bedrijf of zelfstandig beroep waaruit de zelfstandige naar verwachting na bijstandsverlening een inkomen zal verwerven dat, samen met het overige inkomen, toereikend is voor de voortzetting van het bedrijf of zelfstandig beroep en voor de voorziening in het bestaan.
  • De aangeboden kandidaat heeft (recente) ervaring met BEN (PinkRoccade).
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met Suwinet.
  • De aangeboden kandidaat is goed ingevoerd op diverse relevante software en heeft in ieder geval recente kennis van Socrates of Suite.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 en bij voorkeur meer dan 10 jaar ervaring met de uitvoering van de BBZ en IOAZ bij diverse gemeentes.
  • De aangeboden kandidaat is bekend met de doelgroepen van de BBZ (personen die alleen of samen met degenen met wie hij het bedrijf of zelfstandig beroep uitoefent de volledige zeggenschap in dat bedrijf of zelfstandig beroep heeft en de financiële risico's daarvan draagt) (Taxibedrijven, horecaondernemingen, winkeliers, sekswerkers).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox