Gemeente Amsterdam

Senior adviseur assetmanagement DVM

Gemeente Amsterdam

De opdrachtĀ­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Informatiepanelen en bewegwijzering die de route aangeven, parkeerverwijssystemen die automobilisten naar de dichtstbijzijnde vrije parkeerplaats leiden, pollers die het autoverkeer reguleren, telpunten die het autoverkeer registreert, camera- en videosystemen voor handhaving en zicht op straat. In Amsterdam vind je het allemaal. Bij het up-to-date houden van al deze DVM-systemen ben jij als senior adviseur assetmanagement onmisbaar. Mede dankzij jouw DVM-kennis en -kunde komen bewoners en bezoekers van onze hoofdstad vlot en veilig van A naar B en kunnen alle stakeholders beschikken over de ingewonnen data. Het betreft integrale systemen (apparatuur, verbindingen en de generieke ICT), gebouwd op basis van functionele beschrijvingen.

Werkzaamheden
Binnen het assetteam VIS en incidenteel VRI (Verkeerregelinstallaties) zijn er diverse uitdagingen, die onderdeel zijn van de totale opgave en die in de beschikbare tijd zullen moeten worden gerealiseerd. Binnen dit kader zal de Adviseur zorg dragen voor het bereiken van de volgende resultaten:

  • Vervanging en nieuwbouw van 90 CCTV's. Het aansturen van een projectteam dat zorg draagt voor het de vervanging en nieuwbouw van 90 CCTV's. Het gaat om de aanbestedings- en realisatiefase met als zichtbaar eindproduct 90 up-to-date camera's met een up-to-date revisiepakket;
  • Inspecteren van het VIS en VRI-areaal. Als eigenaar van een asset moet je zorg dragen dat de assets periodiek NEN 3140 en CROW 323 geïnspecteerd worden. Het gaat om de aanbestedings- en realisatiefase met als zichtbaar eindproduct inspectierapporten van alle asset in die in beheer zijn van VIS en VRI;
  • Na realisatiewerkzaamheden moeten de assets, bovengronds en ondergronds conform de WiBon, ingemeten worden door een landmeter. De landmeetkundige werkzaamheden moeten aanbesteed worden voor de komende jaren. Het gaat om de aanbestedingsfase en een eindproduct is een contractant die de komende jaren de assets in kan meten;
  • Vervangen en onderhouden van bewegwijzering. Het bewegwijzeringsareaal is toe aan vervanging en moet met regelmaat onderhouden worden. Hiervoor is een vervangings- en schilderplan benodigd. Samen met de NBd moet dit plan opgesteld worden. Na het vaststellen van het plan moeten de werkzaamheden uitgevoerd worden in de komende jaren. Het eindproduct zijn de twee genoemde plannen en na realisatie van de werkzaamheden nieuwe/geschilderde masten en borden en een up-to-date revisiepakket voor de database;
  • De oude MOCO-camera's (82 stuks) moeten vervangen worden voor nieuw state of the art ANPR-camera's. Het gaat om de aanbestedings- en realisatiefase met als zichtbaar eindproduct up-to-date ANPR-camera's met een up-to-date revisiepakket;
  • Tijdelijke verkeersplannen voor kortdurende werkzaamheden. Om de assets buiten op straat te kunnen onderhouden moeten er regelmatig afzettingen komen met tijdelijke verkeersmaatregelen. Deze tijdelijke verkeersmaatregelen moeten worden opgesteld om de werkzaamheden éénduidig en veilig uit te kunnen voeren. Het gaat om de ontwerpfase met als eindproduct TVM's voor alle VIS objecten.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Amsterdam groeit! Elk jaar komen er meer bezoekers, bewoners en bedrijven naar onze prachtige stad. Bij de gemeente Amsterdam werken we met 14.000 collega's dagelijks aan een veilige, schone stad waar het goed wonen, werken en ontspannen is. Dit doen we voor de 2,3 miljoen bezoekers van Sail, maar ook voor de buurman die graag een bloemperkje voor de deur wil. Je kunt je voorstellen dat het hierbij belangrijk is dat we assets zoals verhardingen, bruggen, kademuren en openbare verlichting goed onderhouden. Dit is de taak van onze afdeling Stedelijk Beheer. Om alle uitdagingen in de openbare ruimte het hoofd te bieden, richten wij ons op diverse transities. Zo verschuift onze focus van techniek naar functie, gebruik en veiligheid, van onderhoudbaar naar herbruikbaar en duurzaam en van degelijk naar met lef en flair. Binnen de afdeling Stedelijk Beheer zijn diverse teams actief, waaronder het team Licht. Het team Licht beheert de assets Verlichting, verkeersregelinstallaties en de verkeersinformatiesystemen in Amsterdam.


Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met CROW 323 en NEN 3140/2767. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met bewegwijzering in samenwerking met de NBd. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft tenminste 10 jaar aantoonbare ervaring in de openbare buitenruimte in een grootstedelijke omgeving. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft tenminste 5 jaar ervaring met werken VRI-systemen. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft tenminste 5 jaar ervaring met adviestrajecten en ICT-projecten. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft tenminste 10 jaar ervaring met werken DVM-systemen. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met CROW 323 en NEN 3140/2767. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met en kennis van VRI. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met verkeerskunde, systeembeheer en aanbestedingstrajecten. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met adviestrajecten, ICT-projecten en het werken in de openbare buitenruimte in een grootstedelijke omgeving. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met systemen voor dynamisch verkeersmanagement. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare kennis van ICT. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
  • De aangeboden kandidaat heeft een hbo-diploma elektrotechniek. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beĆ«indigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo-diploma, bij voorkeur in een bedrijfskundige of elektrotechnische richting. Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beĆ«indigd en de offerte ter zijde gelegd.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox