Gemeente Heerenveen

Secretaris Bezwarenadvies Commissie

Gemeente Heerenveen

  • max €95 per uur

  • Friesland

  • 24 uur per week

  • Juridisch
  • 02 oktober 2023

  • 01 juli 2024

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Eén van de secretarissen gaat intern een andere rol vervullen in het team Juridische Zaken & Inkoop (Jz&I). Als secretaris krijg je te maken met verschillende rechtsgebieden; van de Participatiewet, Wmo en Jeugdwet tot aan het omgevingsrecht, openbare orde-besluiten en subsidies. De commissie is niet verdeeld in aparte kamers.  Het team Jz&I - waarvan je onderdeel wordt - is in ontwikkeling en om die reden wordt er eerst naar een tijdelijke - en daarom ervaring vereist - invulling van deze juridische rol gezocht. Daarom zijn wij op zoek naar jou!

 


Verantwoordelijkheden

Functie omschrijving Secretaris Commissie Bezwaarschriften

Als Secretaris Commissie Bezwaarschriften ben je verantwoordelijk voor:

  • Het leggen en onderhouden van contact met bezwaarmakers en vakafdelingen met als doel actief te zoeken naar mogelijkheden voor informele oplossingen;
  • Het organiseren en coördineren van hoorzittingen;
  • Het opstellen van definitieve adviezen van de commissie bezwaarschriften;
  • Het bewaken van de voortgang en de afhandeling van bezwaarschriften binnen de wettelijke termijnen van de Algemene wet bestuursrecht.

Functie eisen Secretaris Commissie Bezwaarschriften

Wat zijn de functie eisen?

  • Aantoonbare werkervaring op HBO bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met de vakapplicatie Octopus;
  • Aantoonbare werkervaring met algemeen bestuursrecht;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Secretaris commissie bezwaarschriften bij een overheidsorganisatie in de afgelopen 5 jaar.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 2 oktober tot en met 28 juni 2024 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare recente werkervaring binnen de gemeentelijke overheid als secretaris van de bezwaarschriftencommissie en/of binnen de rechterlijke macht op het gebied van bestuursrecht

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als secretaris van de bezwaarschriftencommissie en/of binnen de rechterlijke macht binnen specifiek binnen het fysieke domein
  • Op basis van de werkervaring kan kandidaat aantonen te beschikken over competenties samenwerken en verbinden
  • Afgeronde (juridische) opleiding op minimaal Bachelor niveau

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox