Nederlandse Spoorwegen

Salesmanager

Nederlandse Spoorwegen

De opdracht­omschrijving


Dit ga je doen
Jij wordt als salesmanager verantwoordelijk voor het opzetten en voeren van acquisitiegesprekken met organisaties in de groot zakelijke markt. Samen met een gedreven en enthousiast salesteam bewerk je de zakelijke markt en bindt je organisaties aan onze dienstverlening. Met elkaar stel je salesplannen op om zo efficiënt mogelijk tot het beste resultaat te komen, waarbij er ondersteuning is vanuit ervaren marketeer in leadgeneratie en lead nurturing. Jij zorgt als salesmanager dat jij organisaties weet te overtuigen dat een langdurige samenwerking met NS niet alleen de beste, maar ook de meest duurzame oplossing is voor een toekomstbestendig mobiliteitsbeleid. Om dit te kunnen realiseren heeft NS geïnvesteerd in verbreding van mobiliteitsproducten en services voor de zakelijke markt, waarmee jij aan kan tonen hoe wij een grote meerwaarde voor deze organisaties zullen zijn.

Het ene moment zit je aan (een digitale) tafel om de directie van een groot zakelijke organisatie jouw advies voor het nieuwe mobiliteitsbeleid te presenteren en op het andere moment ben je met jouw sales collega's nieuwe initiatieven voor acquisitie plannen op te stellen. Tegelijkertijd weet je op een gestructureerde manier jouw resultaten intern uit te leggen en hoe je tot dit mooie resultaat bent gekomen. Jij bent als salesmanager in de lead van jouw eigen sales funnel en ook direct het succes van het team. Met jouw senioriteit en sales skills ben jij van onschatbare waarde en bereik jij jouw doel door:
 
  • Invulling te geven aan de ambities van de klanten op het gebied van duurzame mobiliteit in brede zin.
  • Vanuit jouw individueel actieplan proactief acquireren van leads en opvolgen van prospects
  • Actieve rol in het klantbeheer en doorontwikkelen van nieuwe klanten tot omzet
  • Profileren van NS zowel via (eigen) reeds bestaande als nieuwe netwerken.
  • Het gebruiken en beheren van tooling als rapportages en mobiliteitsscans.
  • Contracten opstellen en controleren.
  • Het volgen van trends op jouw vakgebied en deelname aan netwerken, waar mobiliteit een hoofdrol heeft en zich verdiepen in hoe de dienstverlening van NS Zakelijk zich verhoudt tot de concurrentie en andere proposities in de markt

Hier ga je werken
Als we uiteindelijk weer op kantoor gaan werken, staat jouw stoel staat op de tweede verdieping van ons hoofdkantoor naast Utrecht Centraal. Bij het Resultaat Cluster Overeenkomsten kom je te werken binnen een ambitieus team, in een informele en persoonlijke sfeer. Het cluster bestaat nu uit 7 teams, waarvan 50% groeiteams (marketing & sales), die met elkaar de zakelijke markt bewerken. Hier maken we het verschil door nauw contact te onderhouden met de zakelijke klant en de producten en diensten te leveren die relevant zijn voor de gewenste mobiliteit. De zakelijke klant staat hierbij altijd op 1, waarbij wij continu werken om services op de NS Business Card (het OV reisproduct voor de zakelijke markt) verder te verbeteren. Kijk voor meer informatie over de dienstverlening in de op https://www.ns.nl/ns-zakelijk/.

Dit zijn de eisen
  • Een hbo- of wo-diploma, aangevuld met opleidingen voor commerciële adviesvaardigheden.
  • Je hebt minimaal 10 jaar consultancy of commerciële account management ervaring op senior level bij key accounts.
  • Kennis en ervaring in de (zakelijke) mobiliteitsbranche is een grote pre, bij voorkeur in het werkveld van business card aanbieders.
  • Ondernemerschap en resultaatgerichtheid is typerend voor jouw werkstijl en je weet met vertrouwen klanten voor je te winnen.
  • Uiteenlopende belangen, lange trajecten en sterke karakters slaan je niet uit het veld. Sterker nog: jouw verbindingsvermogen en veerkracht leiden je naar gezamenlijk resultaat.
  • Je neemt eigenaarschap en denkt op verschillende levels mee met klanten en de eigen organisatie.
  • Ervaring met SAP CRM systemen is een pre.

Op NS kun je rekenen
Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat neemt eigenaarschap en denkt op verschillende levels mee met klanten en de eigen organisatie.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over verbindingsvermogen en veerkracht om successen te behalen in een speelveld met uiteenlopende belangen, lange trajecten en sterke karakters.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over ondernemerschap, is resultaatgericht en weet aantoonbaar het vertrouwen van klanten te winnen.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 10 jaar consultancy of commerciële account management ervaring op senior level bij key accounts.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een HBO werk- en denkniveau.

De Wensen

  • Kandidaat heeft kennis van en werkervaring met CRM systemen.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring in het werkveld van business card aanbieders.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over kennis van en ervaring in de (zakelijke) mobiliteitsbranche.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een HBO-diploma, aangevuld met één of meerdere opleidingen voor commerciële adviesvaardigheden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox