Gemeente Breda

Salarisadministrateur

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Ben jij de salarisprofessional die ons team komt versterken?

Maak jij de salarissen voor onze collega’s iedere maand mee mogelijk?

Werken bij Afdeling HR van de gemeente Breda
Je verzorgt met je HR collega’s als salarisadministrateur iedere dag goede en professionele HR dienstverlening voor onze collega’s van de gemeente Breda, zodat zij, de opgaven van de stad kunnen realiseren. Met onze HR professionaliteit en expertise voegen we waarde toe en bedenken we samen oplossingen voor onze collega’s.

De afdeling HR ondersteunt de ontwikkelingen in onze organisatie en support hierin onze mensen én je bent hierbij zelf ook in beweging. Als salarisadministrateur bij de gemeente Breda werk je samen in een leuk en dynamisch team. Je werkt in de expertgroep salaris met meerdere collega salarisadministrateurs. In totaal bestaat de afdeling HR uit 65 collega’s.

Het komende jaar gaat de ‘expertgroep Salaris voor de CAO ambtenaren’, nog meer samenwerken met de ‘HR salarisadministratie voor de diverse doelgroep medewerkers’. We werken toe naar een vervlechting van deze twee expertgroepen en gaan ook werken in een hetzelfde HR-salarissysteem. Dit systeem implementeren we in 2023.

Ben jij de salarisadministrateur die ons komt ondersteunen? En hiermee samen met de HR collega’s verder ontwikkeld op het vakgebied en onze HR dienstverlening.

Je realiseert samen met je collega salarisprofessionals een tijdige, juiste en efficiënte salarisverwerking binnen de kaders van de wet- en regelgeving, CAO en lokale regelingen.

•             In ons HR systeem, verwerken van salarismutaties zoals “instroom, doorstroom en uitstroom”;
•             Het controleren van o.a. declaraties, overuren, ouderschaps- en zwangerschapsverlof op juistheid conform CAO, lokale regeling, en wet- en regelgeving;
•             Het controleren van de salarisproductie voorafgaande van de uitbetaling;
•             Medewerkers van de organisatie ‘te woord’ staan bij o.a.:
                o          Vragen over hun salaris -  tijdens ons digitale inloopspreekuur en vragen via ‘weten-regelen’ (topdesk)
                o          Uitleg van IKB (Individueel Keuze Budget)
                o          Uitleg vragen inzake pensioen

Vanuit het vak werk je met je collega’s aan:
•             Overzicht houden en uitvoeren van de algehele salarisverwerking;
•             Controleren en verwerken van declaraties en overige vergoedingen;
•             Je zorgt mede voor het inrichten, optimaliseren en onderhouden van de werkprocessen en werkwijzen in het HR systeem. En verbetert samen de werkwijzen en past deze aan bij nieuwe wetgeving of digitalisering.
•             Maakt Bruto/Netto berekeningen

Zo zorgen we voor een goede HR dienstverlening naar onze collega’s!

We werken binnen de gemeente Breda aan een steeds betere HR dienstverlening voor onze klanten. We willen het ‘bijzonder goed regelen’. Onze HR administratie werkt samen aan een professioneel administratief loket richting de interne organisatie. Je wilt het verschil maken, en het werk en vanuit de organisatie en klant gedachte staat hierin voor jou centraal. Dit weet je om te zetten in pro-activiteit, denken in oplossingen, doen en daadwerkelijk realiseren.

Je werkt samen met collega’s van de HR administratie en salarisadministrateurs.
Je werkt in het ons e-hrm/salarissysteem. We werken momenteel met ADP-workforce, AFAS en het medewerkersportaal Topdesk.
Je zorgt samen met je collega’s voor een juiste, volledige en tijdige salarisuitbetaling.

Je houdt altijd rekening met wet- en regelgeving en blijft als vakspecialist op de hoogte van:

  • (Fiscale) wet- en regelgeving;
  • CAO en lokale regelingen;
  • Ontwikkelingen in het vakgebied:  dit kan worden bijgehouden door middel van bijvoorbeeld vakliteratuur, cursussen, en seminars;
  • Daarnaast zorg je ervoor dat je kennis opdoet van interne procedures en regelingen.

Onze nieuwe collega werkt nauwkeurig, is veranderingsgezind en toont een professionele en flexibele werkhouding.
Je schrikt niet van werk, en steekt de handen uit de mouwen. Je vindt een plezierige werksfeer belangrijk en levert daar bewust een bijdrage aan en werkt van nature graag samen om een doel te bereiken. Je kunt goed communiceren, zowel mondeling als schriftelijk, waarbij je de Nederlandse taal goed beheerst. Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken en hebt een resultaatgerichte instelling. Competenties: Klantgerichtheid, Resultaatgerichtheid, Kwaliteitsgerichtheid, Samenwerken, Integriteit, Plannen & Organiseren eigen werk.

Je beschikt over een MBO- diploma in de bedrijfseconomische richting.

  • Aanvullende cursussen op het gebied van de loonadministratie (PDL) = Praktijkdiploma loonadministratie;
  • Kennis van sociale en fiscale wetgeving;
  • Ervaring in het voeren van salarisadministratie;
  • Kennis van het werken met een E-hrmsysteem/salarissysteem. Momenteel werken wij met Workforce van ADP.
  • Je bent digitaal vaardig met teams, SharePoint en hebt de vaardigheid om een nieuw systeem gemakkelijk aan te leren.

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde MBO opleiding in de bedrijfseconomische richting. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als salarisadministrateur en daarmee in het uitvoeren van salarisadministratie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat is in het bezit van een afgerond PDL = praktijkdiploma loonadministratie certificaat. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het diploma kunnen tonen.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 41, 43. De kosten voor de VOG kunnen eenmalig bij de gemeente gedeclareerd worden.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Voor alle inhuur geldt dat de tarieven niet boven de Balkenende norm uit mogen komen. Wij vragen daarom aan inschrijvers dit bij aanmelding van de aanvraag te bevestigen. Indien het tarief toch de Balkenende norm overschrijd, dan wordt het cv uitgesloten van verdere beoordeling. Als gedurende de looptijd van een opdracht blijkt dat de Balkenende norm wordt overschreden, is dat reden om tot ontbinding van het contract over te gaan. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u bij uw inschrijving hanteert de Balkenende norm niet overschreden wordt? Toelichting: Elk jaar worden bij ministeriële regeling de bedragen van de WNT aangepast aan de ontwikkelingen van de contractuele loonkosten voor de overheid. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2022 is vastgesteld op € 216.000. Voor de topfunctionarissen zonder dienstbetrekking is de hoogte van het bezoldigingsmaximum gekoppeld aan de duur van de functievervulling in kalendermaanden. Voor 2022 geldt: • Dat voor de eerste zes maanden wordt gerekend met een maximum van € 28.600,- per gewerkte kalendermaand; • Dat voor de tweede zes maanden wordt gerekend met een maximum van € 21.700,- per gewerkte kalendermaand; • Voor de eerste twaalf gewerkte maanden geldt een maximum uurtarief van € 206,- In 2022 bedraagt de bezoldigingsnorm voor de topfunctionaris zonder dienstbetrekking in de eerste twaalf gewerkte kalendermaanden dus in totaal maximaal € 301.800,-. Na twaalf maanden geldt hetzelfde maximum dat geldt voor functionarissen in loondienst.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft up to date kennis van sociale en fiscale wetgeving. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ruime kennis van en ervaring in het werken met een E-HRM systeem Wij werken momenteel met ADP- workforce. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ruime vaardigheid in het digitaal vaardig (samen)werken met programma’s als sharepoint en teams. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft affiniteit met digitalisering en automatisering van HR processen.
  • Uw kandidaat heeft goede communicatieve vaardigheden zowel mondeling als in geschrift in de Nederlandse taal.
  • Het cv is voorzien van relevante referenties met betrekking tot salarisadministratie (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Zelfstandig – hybride werken (zowel thuis als op kantoor) - Klantgericht - Organiseren en plannen eigen werk - Accuraat en kwaliteitsgericht - Samenwerken - Analytisch vermogen De datum 6 juli is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox