Het Kadaster

Risk & Compliance Officer

Het Kadaster

  • max €115 per uur

  • Gelderland

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 17 april 2023

  • 16 april 2024

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Omschrijving Beheer en Ontwikkeling IT
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart. 

Binnen Beheer en Ontwikkeling IT werken we met Scrum en DevOps en zijn de teams integraal verantwoordelijk voor de volledige technische dienstverlening, van idee tot productie. Vanuit een dynamische omgeving bieden wij een informele werksfeer. Soms werkt het beter om even je zinnen te verzetten en kan je met je teamgenoten een potje tafeltennis spelen, gamen of met de 3D printer een ontwerp realiseren. Ook hebben we een innovation hub om in een andere sfeer samen te werken.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Het team R&C BOI is op zoek naar een Risk & Compliance Officer.

Risicomanagement is een methodiek om op een gestructureerde manier risico’s te identificeren, te kwantificeren en te beheersen. Goed risicomanagement draagt bij aan het nemen van de juiste beslissingen om je doel te bereiken, door inzicht te bieden in de onzekerheden (risico’s) en hiermee voorspelbaarheid te vergroten. Daarnaast helpt risicomanagement ook bij het stellen van prioriteiten en het vinden van de balans tussen waar je risico’s kunt nemen of waar je ze juist wil beheersen.

Ter uitbreiding van ons team zijn we op zoek naar een Risk & Compliance Officer.

De Directie Beheer en Ontwikkeling Informatietechnologie (BOI)stelt de technologische middelen beschikbaar voor de operatie en de ondersteunende processen en biedt daarop ondersteuning. Daarnaast is de directie de basis van DevOps (beheer- en ontwikkel-) teams en het projectmanagement en is daarmee een shared service center dat kennis en expertise voor de ondersteuning van projecten levert. Daarnaast monitort en verkent de directie technologische trends en ontwikkelingen. De directie stuurt daarbij op beschikbaarheid van enerzijds IT-middelen en -systemen en anderzijds van capaciteit voor beheer, ontwikkeling en projectmanagement. Sturing is daarbij op kwaliteit (systemen), skills en kennis (bemensing) en kosten. Je komt te werken in een leuk team met collega Risk & Compliance Officers waarin we elkaar ondersteunen bij complexe vraagstukken zodat we gezamenlijk kunnen bijdragen aan een veilige en weerbare organisatie.

Opdrachtomschrijving
Jij ondersteunt het team in het bewaken en monitoren van risico’s en de beheersmaatregelen. Je vervult de rol als 2e lijns Risk & Compliance Officer waarbij je bijdraagt aan het verder professionaliseren van de Riskorganisatie.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • GRC-Tooling;
  • Toepassen van 3 Lines of Defence-model.
      

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Jij ondersteunt het management van BOI en andere collega’s op het gebied van risicomanagement;
  • Jij signaleert ontwikkelingen i.r.t. risico's (t.a.v. risicomanagement, kwaliteitsmanagement en compliance);
  • Jij adviseert (gevraagd en ongevraagd) de 1e lijn (bijvoorbeeld over te nemen beheersmaatregelen);
  • Jij bewaakt (monitoren) de voortgang van risico’s en issues en ziet toe op realisatie en effectiviteit;
  • Jij rapporteert over risico's (strategische , tactisch en operationeel);
  • Jij participeert in verbetertrajecten (projectmatig) vanuit vakinhoudelijke expertise;
  • Jij faciliteert in tactische en operationele risico analyses;
  • Jij bewaakt het overzicht van risico’s en issues binnen BOI en ziet toe op realisatie en effectiviteit;
  • Jij stelt directie specifieke rapportages op;
  • Jij draagt actief bij aan het vergroten van het informatiebeveiligingsbewustzijn.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 17 april 2023 tot en met 16 april 2024 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 3 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
  • Minimaal HBO niveau in de relevante richting.
  • Minimaal 3 jaar ervaring binnen Risk & Compliance en informatiebeveiliging.
  • Certificeringen zoals CISSP, CISM of CISA (is een pré).
  • Bekend met het ‘3 lines of Defence’ model.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en schrift.
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • Resultaatgericht; • Zelfstandigheid in het uitvoeren van de werkzaamheden; • Doorzettingsvermogen, tactvol en de creativiteit om tot oplossingen te komen; • Een doortastende en kritische blik; • Helicopterview; • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld; • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief; • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk; • Klantgericht; • Proactief en initiatiefrijk; • Teamspeler; • Analytisch vermogen; • Organisatiesensitiviteit.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Houd hierbij rekening met een organisatie dat de ambitie heeft verder te professionaliseren op het gebied van risicomanagement. Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de knelpunten relevant zijn en de oplossingen aansluiten bij de wensen van het Kadaster.
  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox