UWV

Redacteur klantcommunicatie

UWV

De opdrachtĀ­omschrijving

UWV heeft als doel mensen in de samenleving van een vast inkomen te voorzien of dat te bevorderen. Personen die de AOW leeftijd bereiken werken in beginsel niet door bij UWV daar zij al voorzien zijn van een vast inkomen (AOW en mogelijk pensioen). Dit geldt zowel voor eigen personeel als voor ingehuurde externe medewerkers (op detacheringsbasis en als zzp’ers). Personen die de AOW leeftijd bereikt hebben, of die tijdens de inhuurtermijn zullen bereiken, worden om deze reden afgewezen.

 

Wat je gaat doen
Als Redacteur Klantcommunicatie zorg je voor duidelijke teksten, zodat cliënten weten wat ze
moeten doen als ze ondersteuning nodig hebben van UWV. Samen met je UWV-collega’s draag je
bij aan een maatschappij die werkt voor iedereen.
Je schrijft en redigeert content voor onze websites, apps, brieven, formulieren en vraag-
/antwoordcombinaties. De ene keer voer je een wijziging door in een brief die technisch
ingewikkeld is, de andere keer maak je een goed vindbare webtekst. De teksten die je maakt
voldoen aan de B1-richtlijnen en de richtlijnen van UWV. Je werkt agile, in een multidisciplinair
team. Om de beste tekst te maken overleg je met diverse collega’s, zowel binnen als buiten je
team. Met je team plan je het werk, in sprints van 3 weken. Ieder kwartaal prioriteren we het werk
met de hele afdeling.


Wat we van je verwachten
• Je hebt hbo-denkniveau en bij voorkeur een opleiding in journalistiek, Nederlands of
communicatie. Je beheerst de Nederlandse taal op C1-niveau.
• Je bent klantvriendelijk en verplaatst je met gemak in de cliënten en doelgroepen van
UWV.
• Je vertaalt complexe teksten naar duidelijke en toegankelijke content op B1-taalniveau
volgens de WCAG-richtlijnen.
• Je hebt aantoonbare affiniteit met het creëren van content voor online kanalen en je wilt je
hierin verder ontwikkelen.
• Je hebt ruime ervaring in het schrijven en samenstellen van klant- &
kenniscommunicatieproducten.
• Je hebt bij voorkeur werkervaring bij een (semi)overheidsorganisatie.
Daarnaast:
• Je vindt het leuk om je vast te bijten in complexe teksten en daar begrijpelijke content van
te maken.
• Je kunt goed kritisch denken, hebt een growth mindset en pakt graag zelf dingen op.
• Je kunt goed samenwerken en begrijpt dat afstemming met collega’s een belangrijk
onderdeel van het werk is.
• Je komt met ideeën en wilt jezelf én je team verder ontwikkelen. Dit past in onze agile visie
op werk en productiviteit. Als je al eerder agile hebt gewerkt, is dat een pre.
• Je hebt ervaring met content managementsystemen (CMS) en affiniteit met techniek.
• Ook een pre: kennis over SEO, kennis van Jira of een ander workflowsysteem.


Iets meer over Klant & Service binnen UWV
Wij vinden het belangrijk dat cliënten zich goed geholpen voelen, UWV vertrouwen en toegankelijk
vinden. Daar werken we iedere dag hard aan.
Klant & Service bestaat uit meer dan 1.500 medewerkers en is verantwoordelijk voor alle
communicatie met cliënten via brieven, digitale kanalen en telefoon. Als redacteur
klantcommunicatie kom je te werken op de afdeling Digitale Dienstverlening, onderdeel van Klant &
Service.
Iets meer over de afdeling Digitale Dienstverlening
Digitale Dienstverlening (meer dan 150 medewerkers) vormt samen met de afdeling Informatie
Voorziening de UWV-brede internetorganisatie die voor UWV alle digitale klantcontactpunten
regisseert en beheert. Dat doen we voor uwv.nl en werk.nl. De afdeling zorgt voor een optimaal
presterend digitaal kanaal en voor juiste content voor zowel het digitale kanaal als voor de meer
traditionele vormen van klantcommunicatie, zoals brieven.

De Eisen

De Wensen

  • Je hebt hbo-denkniveau en bij voorkeur een opleiding in journalistiek, Nederlands of communicatie. Je beheerst de Nederlandse taal op C1-niveau.
  • Tien jaar ervaring met het vertalen van complexe teksten naar duidelijke en toegankelijke content op B1-taalniveau volgens de WCAG-richtlijnen.
  • Vijf jaar ervaring met het creĆ«ren van content voor onlinekanalen
  • Vijf jaar ervaring in het schrijven en samenstellen van klant- & kenniscommunicatieproducten
  • Vijf jaar werkervaring bij een (semi)overheidsorganisatie)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox