gemeente Utrecht
max €82 per uur
Utrecht
32 uur per week
01 januari 2026
01 mei 2026
Utrecht heeft jou nodig!
Als recruiter externe inhuur ben jij de specialist die zorgt voor het snel en efficiënt invullen van externe capaciteitsvragen. Jij zorgt ervoor dat inhurend managers de juiste adviezen krijgen en dat alles volgens de regels van de wetgeving wordt geregeld.
Binnen de Inhuurdesk werk je actief samen met je collega-recruiter en vier ondersteuners. De Inhuurdesk is onderdeel van het Recruitmentteam. Wegens de overgang naar een nieuwe Inhuurdesk, met een Intermediair, hebben we tijdelijk extra capaciteit nodig.
Opdrachtomschrijving
Net als de stad is ook onze afdeling recruitment enorm in ontwikkeling. Binnen de Inhuurdesk regisseren we alle aanvragen voor externe inhuur vanaf schaal 10 en hoger. We werken aan het contractmanagement en we zorgen ervoor dat we volgens actuele wetgeving inhuren.
In deze opdracht ben jij de specialist op het gebied van externe inhuur. Samen met je collega-recruiter en met de ondersteuners zorg jij voor het zo goed en zo snel mogelijk invullen van de tijdelijke capaciteitsaanvragen. Aan jou de uitdaging om te zorgen voor een objectief beoordelingsproces, zodat op een transparante manier de hoogst scorende aanbieder wordt geselecteerd voor de opdracht. Dit vraagt dus allereerst om een goede intake met de inhurend manager, om daarna razendsnel maar ook zorgvuldig het verdere proces te borgen. Jij bewaakt de deadlines en een objectieve procedure en blijft betrokken tot de start van onze nieuwe tijdelijke collega.
Samengevat is dit je opdracht en te behalen resultaat:
Het adviseren van inhurend leidinggevenden over nieuwe externe capaciteitsvraagstukken, verlengings- en wijzigingsverzoeken;
Het voeren van ±15 intakes per maand;
Het publiceren van ±15 tenderuitvragen per maand;
Het opstarten van het gunningsproces;
Het beantwoorden van vragen in de organisatie omtrent externe inhuur.
Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op donderdag 23 oktober. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.
Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox