Gemeente Deventer

Projectmanager Sociaal Domein

Gemeente Deventer

De opdracht­omschrijving

We zoeken de tijdelijke invulling van een ervaren business projectmanager die het project implementatie Sociaal Domein kan begeleiden. Na een aanbestedingstraject voor de applicatie Sociaal Domein in 2020 is het eerste perceel in 2021/2022 geïmplementeerd. Binnen deze opdracht wordt de implementatie voor het tweede perceel (Participatiewet) gerealiseerd.

Opdracht
Doelstellingen van het project zijn:

  • Continuering van de digitale ondersteuning van het werkproces bij Werk, Inkomen en Zorg dat voor de Participatiewet, de WMO en de Jeugdwet wordt uitgevoerd binnen de teams bij de DOWR-gemeenten.
  • Verbetering van de ervaren huidige wendbaarheid van de applicaties t.o.v. de ontwikkelingen zoals koppelingen, common ground principes rond toegang tot data en doorontwikkelingen aan de voorkant van het werk, inkomen en zorgproces tussen inwoner en professional.
  • Versimpelen van beheer van de applicaties sociaal domein ten opzichte van het versnipperde huidige DOWR applicatielandschap sociaal domein.

Het doel is te komen tot een geaccepteerde omgeving met daarin onder andere de volgende onderdelen:

  • Migratie van data uit de huidige applicaties naar de gecontracteerde nieuwe applicatie(s).
  • Inrichting van de applicatie(s) voor gebruik door de teams van de DOWR-gemeenten en de verbonden partijen.
  • Opleiding van de gebruikers van de teams van de DOWR-gemeenten en de verbonden partijen.
  • Beschrijven van de administratieve organisatie met alle aspecten waaraan vanuit gemeentelijke bedrijfsvoering moet worden voldaan (zoals zaakgericht werken).

Kandidaat
De kandidaat is een ervaren projectmanager die voor het resultaat gaat en tevens de belangen van de gemeente(n), haar afdelingen en DOWR-I kan behartigen zonder voor één van de belanghebbenden partij te kiezen.

Naast gedegen kennis en ervaring op het gebied van projectmanagement en ervaring met de implementatie van applicaties heeft de kandidaat kennis van het applicatielandschap binnen het Sociaal Domein, bij voorkeur bij gemeentelijke organisaties en haar ketenpartners. Kandidaat is in staat om, in samenwerking met leverancier(s), realistische en haalbare planningen en werkpakketten op te stellen, hier adequaat op te sturen en binnen de kaders tot resultaat te komen.

Let op: Om een goede eerste indruk te krijgen van de kandidaat die wordt aangeboden staat een wens geformuleerd voor een zelfgeschreven motivatie welke aanzienlijk meeweegt in de beoordelingscriteria.

Competenties: adviesvaardig, daadkrachtig, plannen en organiseren, helikopterview, resultaatgericht, communicatief vaardig, initiatief nemend. Moet helder, kort en bondig kunnen formuleren en rapporteren.

Omgeving
De opdracht wordt uitgevoerd bij de Gemeente Deventer. Ze is gastheergemeente voor de samenwerking op het gebied van ICT tussen de gemeenten Deventer, Olst-Wijhe en Raalte (DOWR). Onder de naam DOWR-I leveren we ICT-dienstverlening aan de DOWR-gemeenten. Met 75 medewerkers zijn we actief op de terreinen Informatiemanagement Advies, Architectuur, Projectmanagement, IT-beheer, Functioneel Beheer en Business Control. Binnen het team DOWR-I worden majeure projecten en programma’s uitgevoerd, zoals toekomstgericht werken en harmonisatie van applicaties. Daarnaast speelt het team een belangrijke rol in de digitaliseringsopgave voor de drie gemeenten.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als projectmanager in een vergelijkbare opdracht bij een (semi)overheidsinstantie in de afgelopen 5 jaar.
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar meervoudige ervaring met implementatieprojecten in een soortgelijke rol als gevraagd in de opdracht bij een (semi)overheidsinstantie in de afgelopen 5 jaar.
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar meervoudige ervaring met projecten binnen het Sociaal Domein bij een (semi)overheidsinstantie in de afgelopen 5 jaar.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring met informatie- en bedrijfskundige informatievraagstukken, bij voorkeur bij de overheid.
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar meervoudige ervaring met veranderprocessen bij de gemeentelijke overheid. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar ervaring met de realisatie van datamigraties bij een implementatieproject. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Kandidaat heeft op CV aantoonbaar ervaring met de gestructureerde test- en acceptatietrajecten bij een implementatieproject. Dit blijkt duidelijk uit het CV.
  • Motivatie/ profiel: kandidaat dient een zelfgeschreven motivatie aan te leveren aan de leverancier die deze bij de aanbieding toevoegt.
  • Selectiegesprek: in een selectiegesprek worden de in het CV genoemde kennis en ervaring getoetst. Daarnaast wordt de kandidaat beoordeeld op persoonlijkheid, competenties, kennis en ervaring en de mate waarin deze binnen het team past. Competenties: adviesvaardig, daadkrachtig, plannen en organiseren, helikopterview, resultaatgericht, communicatief vaardig, initiatief nemend. Moet helder, kort en bondig kunnen formuleren en rapporteren.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox