Gemeente Amstelveen

Projectmanager Groen

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Amstelveen is een groene stad met kenmerkende groenstructuren en een aantal parels, zoals de verschillende heemparken. De kwaliteit van de openbare ruimte is één van de redenen waarom Amstelveen hogelijk wordt gewaardeerd als aantrekkelijke stad om in te wonen.

Voor de afdeling Projecten en Advies buitenruimte zijn wij op zoek naar een Projectmanager Groen. I.v.m. geen gekwalificeerde respons op vacatureruime wordt gekozen voor inhuur.
Je opereert vanuit het team Projectbureau. In dit team werken alle medewerkers met een rol in de projecten zoals Projectmanagers, werkvoorbereiders en toezichthouders.

Opdracht
De Projectmanager is verantwoordelijk voor het realiseren van groenprojecten vanaf de initiatiefase tot en met de uitvoering en oplevering. Je ontvangt je opdrachten vanuit de interne opdrachtgever. Je werkt samen met een team van landschapsarchitecten, werkvoorbereiders, een groentechnisch medewerker en een toezichthouder. Daarnaast stem je frequent af over de voortgang en eventuele scope wijzigingen met je opdrachtgever(s).
Ook zoek je afstemming met de projectmanagers openbare ruimte voor de groen gerelateerde werkzaamheden in hun projecten zoals reconstructies.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de coördinatie van de capaciteit en werkzaamheden binnen het team groen.

Van belang is dat je affiniteit met groen hebt en kennis en ervaring in de groenbranche, maar dat hoeft niet op detailniveau te zijn. Je stuurt op beeldkwaliteit, plantwerken, boom- en heesteraanleg en renovatiewerkzaamheden. Voor je collega’s ben je een motivator en inspirator: iemand op wie ze kunnen bouwen en altijd op terug kunnen vallen. Jij bent verantwoordelijk voor het rendement en de continuïteit van jullie projecten.

De projectwerkzaamheden worden zelfstandig en op projectmatige basis uitgevoerd. 
De Projectmanager:

  • Stelt vanuit de initiatiefase een plan van aanpak op met benodigde middelen en tijd.
  • Stelt een projectteam samen.
  • Coördineert in samenspraak met betrokken collega’s de aanbesteding van de werkzaamheden.
  • Adviseert over en naar aanleiding van de Aanbesteding van werkzaamheden.
  • Stelt een gunningsadvies op.
  • Bewaakt na gunning de voortgang en kwaliteit van de werkzaamheden.
  • Rapporteert over voortgang, besteding van middelen en beslismomenten.
  • Is gedurende het project verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie en samenwerking.
  • Adviseert c.q. beslist over eventuele bijsturing in het proces.
  • Is verantwoordelijk voor de financiële projectbewaking van onderhanden werken.


De aanvang van de opdracht is zo snel mogelijk en loopt . Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. Hiermee gaat de leverancier automatisch akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.

Kandidaatomschrijving

Profiel

  • Afgeronde HBO opleiding.
  • 5 jaar werkervaring in de groenbranche.
  • Minimaal 3 jaar ervaring als Projectmanager met specifieke groenprojecten.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met het aansturen van teams.
  • Ervaring als Projectmanager bij een gemeente.

Competenties

  • Autonoom.
  • Organisatorisch sterk.
  • Communicatief sterk.
  • Inspirerend en motiverend.
  • Besluitvaardig.
  • Plannen en organiseren. 
  • Omgevingsbewust.
  • Bestuurlijk sensitief. 
  • Klantgericht, resultaatgericht, betrouwbaar.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

BYOD
Bij de Gemeente Amstelveen is Bring Your Own Device (BYOD) van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een smartphone inclusief abonnement en een laptop dient mee te nemen voor zakelijk gebruik.

Thuis werken
Je hebt de voorzieningen om 50% van je werktijd vanuit huis te werken.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist.
Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.
De gesprekken worden gevoerd op kantoor op donderdag 19 mei tussen 13.00 - 17.00 uur.
De aangeboden kandidaat dient op dit tijdstip beschikbaar te zijn.

Toelichting op rooster

32 uur is bespreekbaar.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • BYOD Kandidaat beschikt over eigen devices (BYOD), zoals omschreven bij de kandidaat omschrijving.
  • Opleiding Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring in de groenbranche, opgedaan in de afgelopen 8 jaar. Referentie vereist

De Wensen

  • Opleiding Op cv aantoonbaar een afgeronde HBO opleiding in een groene richting.
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als Projectmanager van specifieke groenprojecten, opgedaan in de afgelopen 6 jaar.
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring met het aansturen van teams, opgedaan in de afgelopen 6 jaar.
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar werkervaring als Projectmanager bij een gemeente, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Verificatie van inhoud aangeboden profiel.Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.Competenties voor deze uitvraag.In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.Klik en samenstelling binnen het team.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox