gemeente Delft
geen max tarief
Zuid-Holland
32 uur per week
23 april 2024
23 april 2025
Binnen het Klantcontactcentrum (KCC) werken we met de blik van buiten naar binnen, we stellen de
inwoner centraal. Hiervoor zijn betrokken en gedreven medewerkers nodig die het verschil willen maken
voor de klant en denken vanuit de klant in plaats van de kaders van de organisatie.
De Participatiewet in Balans komt eraan. Vanuit de visie eenvoudiger, menselijker en toekomstbestendig
zal de huidige participatiewet worden herzien. De herziening verloopt langs drie sporen, waarvan het
derde spoor initiatieven omvat om vakkundigheid van professionals in de uitvoering te versterken en de
uitvoering te ondersteunen, zodat zij straks voldoende handvatten hebben om volgens de bedoeling van
de nieuwe wetgeving te werken en de beweging richting vertrouwen, eenvoud en menselijke maat te
ondersteunen.
Binnen het KCC is hiermee al gestart. Zaak is om deze manier van werken op een gestructureerde wijze
te borgen binnen de verschillende KCC onderdelen.
De volgende onderdelen maken deel uit van de opdracht:
1. Definieer het begrip ‘Werken volgens de bedoeling’ zodat dit voor iedereen helder is binnen de
organisatie, van uitvoering tot bestuur;
2. Doe een Impact-analyse op caseloads, beleidscapaciteit en inhoud, werkprocessen en
systemen;
3. Breng in beeld wat de gevolgen zijn voor de formatie in een actieplan als leidraad voor het
afdelingshoofd;
4. Breng in beeld welke competenties aanwezig zijn in de verschillende teams;
5. De mindset bij de KCC-medewerker moet worden veranderd, de blik gericht op de
mogelijkheden. Medewerkers moeten hierin worden begeleid. Zorg voor een implementatieplan;
6. Lever een plan van aanpak op over hoe het teams de gewenste vaardigheden eigen kunnen
maken en ondersteunt het lijnmanagement hierbij zodat deze de teams kunnen begeleiden.
Het uiteindelijke resultaat is:
• Vóórdat de nieuwe Participatiewet in Balans in werking treedt is het begrip Werken volgens de
Bedoeling bekend en ingebed binnen het KCC;
• Er is een duidelijk beeld voor het management van de impact op caseloads, beleidscapaciteit en
tijdsinvestering;
• Er ligt een plan van aanpak dat de managers helpt bij het inbedden en implementeren van
Werken volgens de bedoeling.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox