Gemeente Alphen aan den Rijn

Projectleider keten-procesoptimalisatie

Gemeente Alphen aan den Rijn

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Alphen aan den Rijn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Alphen aan den Rijn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Organisatie

Onze gemeente telt 114.000 inwoners die wonen in een van de 8 kernen in het Groene Hart.

Met als missie voor alle bewoners een beter leven (geluk, welbevinden) met (positieve) gezondheid en duurzaamheid als basis voor sociaal en ruimtelijk beleid, werken ruim 900 medewerkers dagelijks aan toonaangevende dienstverlening en resultaten. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen is hierbij kenmerkend voor de werkwijze van Alphen aan den Rijn.

De gemeentelijke organisatie heeft een platte structuur. De organisatie wordt aangestuurd door een concerndirectie met direct 4 domeinen. Binnen het Sociaal Domein, 1 van de domeinen, werken we vanaf 2025 vanuit drie beleidssectoren (Sociale Basis, Jeugd & Onderwijs, Werk, Inkomen en Zorg) en met de uitvoerende sector Serviceplein. Deze rol valt binnen de sector Werk, Inkomen en Zorg (WIZ). Wij zijn een hecht team waarin we jou graag welkom heten!

Onze visie en cultuur zie je terug in onze manier van werken, ons transparante gemeentehuis en dynamische werkomgeving. We hebben flexibele werkplekken en een Werkcafé; dé plek voor een inspirerend werkoverleg en toevallige ontmoetingen.

Opdracht en taken
Je optimaliseert stappen die doorlopen worden van aanmelding, diagnose, trajecten tot eindstation of uitstroom binnen het participatieproces. Samen met de juiste stakeholders maak je een geïntegreerd sociaal maatschappelijk ondersteuningsplan binnen deze keten. Je gaat de keten van processen die horen bij ‘deze klantreis’ binnen de uitvoering van de Participatiewet, in kaart brengen, registreren, ordenen, kwantificeren en digitaliseren tot een dashboard. Dit dashboard dient vervolgens als stuurmiddel voor medewerkers, leiding en management.

Wie zoeken wij?

Wij zijn op zoek naar een Senior Projectleider met een ruime werkervaring in procesoptimalisatie en digitale-data gedreven sturing.

Je kijkt over de grenzen van teams en domeinen heen. Je richt je op processen en resultaat, met aandacht voor de mens en efficiëntie. Signaleren en acteren op ontwikkelingen en het betrekken van de juiste stakeholders op het juiste moment is een belangrijke taak binnen je projectleiderschap.

 

Competenties 
- Samenwerkend;
- Resultaatgericht;
- Omgevingsbewust;
- Initiatiefrijk;
- Communicatief sterk;
- Besluitvaardig.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen

Maximaal 4 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 3 referenties.

Werkdagen
De werkdagen worden in overleg gepland.


De Eisen

  • Kandidaat is wenselijk 25 augustus 2025 beschikbaar voor minimaal 36 uur per week voor de gehele duur van de opdracht;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in procesmanagement en het optimaliseren van processen;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als projectleider;

De Wensen

  • Aantoonbare proceservaring binnen gemeenten of overheden en data gedreven werken;
  • Aantoonbare werkervaring met implementaties binnen een gemeentelijk samenwerkingsverband;
  • Aantoonbare werkervaring met advisering in het vertalen van de businessbehoefte in relatie tot de zogenoemde management rapportage-wensen en borging van de resultaten in de bestaande organisatie, toegelicht met een duidelijk voorbeeld in het cv;
  • Een maximaal uurtarief van € 115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk, parkeerkosten en alle andere mogelijke kosten;
  • Afgeronde opleiding/cursus op het gebied van procesmanagement.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
19 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox