gemeente Utrecht

Projectleider vooronderzoek mijn utrecht en berichtenbox

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Utrecht heeft jou nodig! 

Het programma Publieksdienstverlening zoekt een Projectleider Mijn Utrecht en Berichtenbox.
De gemeente Utrecht is grootschalig in ontwikkeling. Om onze dienstverlening verdergaand te verbeteren ontwikkelen en migreren we de komende jaren in een passend tempo onze dienstverlening naar het zogenoemde Common Ground landschap. De Common Ground is de vernieuwing van ons gehele ICT dienstverleningslandschap en is nodig om onze dienstverlening verregaand te kunnen verbeteren. 

Opdrachtomschrijving:
Op dit moment zijn ons Digitaal Loket, de e-formulieren en onze postkamer al gemigreerd. We willen nu een volgende stap maken met onze dienstverleningsvoorzieningen en hier ook een Mijn Utrecht omgeving en Berichtenbox aan toevoegen. 

Omdat dit allebei belangrijke onderdelen in de generieke gemeentelijke dienstverleningsvoorzieningen zijn, is het van belang om een goed beeld te hebben van wat de organisatie van deze voorzieningen verwacht. Alleen op die manier kunnen we een voorziening realiseren die zo optimaal mogelijk functioneert voor de Gemeente Utrecht als geheel. 

Wij zoeken een Projectleider die samen met de businessanalist en architect de volgende taken oppakt:
Businessanalyse opstellen
•    De eisen en wensen van de toekomstige interne afnemers van de Mijn Omgeving en Berichtenbox in beeld brengen.
•    Het faciliteren van de daarvoor benodigde workshops.

Analyse oplossingsrichtingen
•    Bepalen van mogelijke oplossingsrichtingen en definiëren van criteria ter beoordeling hiervan. 
•    Matchen van potentiële oplossingsscenario’s met de businessbehoeften en hierover adviseren.

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Aan het eind van de opdracht zijn tenminste de volgende resultaten beschikbaar:
•    Een gedegen business analyse.
•    Een beslisdocument waar, op basis van de business analyse en de daaruit volgende scenarioanalyse,  een advies voorgelegd wordt over de beste oplossings(richting). 
•    Een concept productvisie.

Goed om te weten: 
Gesprekken zijn gepland vanaf 15 mei. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden. We werken hybride, we verwachten dat je de dinsdagen en donderdagen met het team op het Stadskantoor samenwerkt. 

Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%.
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden. 
 
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen. 

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd. 
 
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je hebt minimaal WO werk- en denkniveau.
  • Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld:

De Wensen

  • Je hebt minimaal 5 jaar gemeentelijke ervaring, bij voorkeur met raakvlakken met dienstverlening.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring als projectleider. - Minder dan 5 jaar - 5 tot 10 jaar - 10 jaar of meer
  • Beschrijf je gemeentelijke ervaring en raakvlakken met dienstverlening (250 woorden).
  • Je hebt aantoonbare kennis op het gebied van de Common Ground beweging.
  • Beschrijf je kennis op het gebied van de Common Ground beweging (250 woorden).
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 120,00 Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname
  • Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord  met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd. o    De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar);  o    de zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar;  o    de zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk;  o    de zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.);  o    de zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte);  o    de zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding);  o    de zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
12 mei 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox