Gemeente Amsterdam

Projectleider voorliggende voorzieningen

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
De klantbegeleiders Inkomen en Inkomensconsulenten van Gemeente Amsterdam vermoeden dat meerdere burgers die een uitkering ontvangen op grond van de Participatiewet mogelijk recht hebben op huurtoeslag, zorgtoeslag of een uitkering vanuit de WAO, ANW, WIA enzovoort. Om die reden is besloten om een bestand controle uit te voeren en waar nodig cliënten te ondersteunen bij het aanvragen van hun recht. Dit zal tevens leiden tot een mogelijke bestandreductie bij de Directie Inkomen. Om die reden zoeken wij naar een externe projectleider met veel ervaring op het gebied van het toekennen en berekenen van voorliggende voorzieningen om dit controle-project te trekken bij de 10 teams van de afdeling Inkomensvoorziening.

Dit werk bestaat uit:
Het erop toezien dat de medewerker tenminste 400 dossiers per maand screenen en je bent beschikbaar voor minder ervaren collega's om specifieke dossiers te duiden en het benodigde plan van aanpak op te stellen. Meer complexe trajecten zal jij uitzetten bij de experts en je  begeleidt hen in het nemen van hun verantwoordelijkheid voor het behandelen van bezwaarzaken.

Werkzaamheden
Zelfstandig zal je per maand op fulltime basis 400 dossiers screenen. Wanneer er sprake is van een voorliggend recht dan stel je een pva op en bespreekt dit met de klantbegeleider en eventueel met de klant. Je voert het afgesproken plan uit tot realisatie. Wanneer beschikkingen onjuist zijn dan meldt je dit aan voor een bezwaartraject. Indien een voorziening succesvol wordt toegekend ondersteun jij de klantbegeleider Inkomen om deze met terugwerkende kracht te verrekenen.

  • Als projectleider verdeel je het werk, ondersteun je de collega's bij het screenen van de dossiers en ben je beschikbaar om de meest complexe dossiers te duiden en te voorzien van een plan van aanpak. Beroepszaken worden opgepakt onder jouw verantwoordelijkheid.
  • De projectleider managet de screening van de dossiers, fungeert als vraagbaak voor de medewerkers en rapporteert tweewekelijks over de voortgang. Op termijn zal de projectmanager de meest complexe dossiers duiden en het toezicht houden op eventuele beroepszaken.
  • Als projectleider verdeel je het werk, ondersteun je de collega's bij het screenen van de dossiers en ben je beschikbaar om de meest complexe dossiers te duiden en te voorzien van een plan van aanpak. Beroepszaken worden opgepakt onder jouw verantwoordelijkheid.


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

De afdeling Inkomensvoorziening is onderdeel van de directie Inkomen. Er werken ruim 200 inkomensconsulenten verdeeld over 10 teams verdeeld over de stad. Samen zorgen zij ervoor dat alle Amsterdammers die daar recht op hebben de benodigde financiële ondersteuning ontvangen in de vorm van een periodieke uitkering en/of incidentele bijzondere bijstand.

De Eisen

  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.
  • Eis - Educatie De aangeboden kandidaat neem zijn/haar eigen permanente educatie serieus waarbij hij/zij jaarlijks meerdere vakinhoudelijke trainingen/seminars heeft gevolgd. Dit dient te blijken uit het cv en de motivatie.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen tien (10) jaar minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring als dedicated specialist (dus fulltime) voor het bepalen van het recht op Voorliggende Voorzieningen zoals WW, ZW, TW, Wajong, WIA en WAO. Dit kan zijn in de functie van Projectleider Voorliggende voorzieningen aangevuld met ervaring als Medewerker Bezwaar bij UWV en als Procesbegeleider SMZ. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Draaideurconstructie Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam? Let op antwoordmogelijkheden: Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo diploma. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf (5) jaar aantoonbare ervaring met het aansturen van projecten Voorliggende Voorzieningen bij gemeenten op het gebied van dossieranalyse in het sociaal domein (Participatiewet). Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat is als projectleider met betrekking tot de screening van dossiers P-wet tevens verantwoordelijk geweest voor het opstellen van rapportages en adviezen en heeft de ervaring opgedaan in grotere gemeente zoals de G-4. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf (5) jaar vijf jaar aantoonbare ervaring met het zelfstandig begeleiden en afhandelen van bezwaar- en beroepstrajecten op het gebied van voorliggende voorzieningen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met Suwinet en Socrates. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: organisatie naam contactpersoon telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn

De Wensen

  • Toetsing van de competentie: Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie.
  • Toetsing van de competentie: Relatiebeheer: Bouwt persoonlijke relaties op met klanten en andere contactpersonen, onderhoudt en benut ze.
  • Toetsing van de competentie: Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team.
  • Toetsing van de competentie: Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is.
  • Toelichting Maximumtarief Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 115,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Er geldt een maximum uurtarief conform het actuele bezoldigingsmaximum per uur zoals bepaald in de WNT waarbij maximaal 36 uur per week mag worden gefactureerd; EN - De contractwaarde over 12 maanden is maximaal gelijk aan de actuele WNT-norm. Indien het opgegeven tarief buiten de aangegeven range valt, wordt uw offerte terzijde gelegd (knock-out). De verdeling van de punten voor de score op tarief wordt als volgt berekend: de inschrijver met het laagste tarief krijgt het maximale aantal punten. De score van de overige offertes wordt gerelateerd aan het laagste tarief op basis van percentuele afwijking.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente met meer dan 40.000 klanten P-wet. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het realiseren van besparingen op het BUIG-budget, Participatiebudget en/of uitvoeringskosten. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Analytisch vermogen: Kan hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten.
  • Informatie Kandidaat Wij willen de onderstaande gegevens van de door u aangeboden kandidaat ontvangen. De gegevens worden onder andere gebruikt voor het uitnodigen van de kandidaat voor een interview en het aanvragen van de VOG indien hij/zij de functie krijgt. Let op! Het verstrekken van onjuiste en/of onvolledige informatie leidt tot vertraging. Gebruik de volledige naam van de kandidaat zoals deze in het paspoort of op de identiteitskaart staat vermeld.   Middels de tab 'Offerte' dient u de naam van de inschrijving te wijzigen, die bovenin wordt weergegeven. Wijzig deze naar: Naam organisatie + naam kandidaat, zodat duidelijk is welke kandidaat het betreft. Dit kan worden gewijzigd aan de hand van het potlood icoon. Indienen extra inschrijvingen Gemeente Amsterdam stelt u voor deze aanvraag in staat om maximaal 3 kandidaat aan te bieden. Om een extra offerte aan te maken klikt u op het tabblad 'Offerte' en vervolgens rechtsonder op 'Extra offerte'. Attentie: u dient iedere inschrijving apart in te dienen. Indienen doet u door middel van de button 'Indienen'. Ter controle vraagt het systeem om uw wachtwoord. Heeft u hier vragen over dan kunt u contact opnemen met de Servicedesk van Mercell. Klik op 'Invullen' en vul aan: Naam kandidaat: Telefoonnummer kandidaat: (privé) e-mailadres van de kandidaat:
  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft recente ervaring (drie (3) van de afgelopen vijf (5) jaar) in het trainen en begeleiden van medewerkers waar het gaat om het voeren van overleg met burgers en met inkomensconsulenten over de berekening van het recht op een voorliggende voorziening en het adequaat oplossen van mogelijke verschillen van inzicht. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Overtuigingskracht: Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox