Gemeente Amsterdam
max €115 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
21 april 2025
31 oktober 2025
Opdrachtomschrijving
De klantbegeleiders Inkomen en Inkomensconsulenten van Gemeente Amsterdam vermoeden dat meerdere burgers die een uitkering ontvangen op grond van de Participatiewet mogelijk recht hebben op huurtoeslag, zorgtoeslag of een uitkering vanuit de WAO, ANW, WIA enzovoort. Om die reden is besloten om een bestand controle uit te voeren en waar nodig cliënten te ondersteunen bij het aanvragen van hun recht. Dit zal tevens leiden tot een mogelijke bestandreductie bij de Directie Inkomen. Om die reden zoeken wij naar een externe projectleider met veel ervaring op het gebied van het toekennen en berekenen van voorliggende voorzieningen om dit controle-project te trekken bij de 10 teams van de afdeling Inkomensvoorziening.
Dit werk bestaat uit:
Het erop toezien dat de medewerker tenminste 400 dossiers per maand screenen en je bent beschikbaar voor minder ervaren collega's om specifieke dossiers te duiden en het benodigde plan van aanpak op te stellen. Meer complexe trajecten zal jij uitzetten bij de experts en je begeleidt hen in het nemen van hun verantwoordelijkheid voor het behandelen van bezwaarzaken.
Werkzaamheden
Zelfstandig zal je per maand op fulltime basis 400 dossiers screenen. Wanneer er sprake is van een voorliggend recht dan stel je een pva op en bespreekt dit met de klantbegeleider en eventueel met de klant. Je voert het afgesproken plan uit tot realisatie. Wanneer beschikkingen onjuist zijn dan meldt je dit aan voor een bezwaartraject. Indien een voorziening succesvol wordt toegekend ondersteun jij de klantbegeleider Inkomen om deze met terugwerkende kracht te verrekenen.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!
De afdeling Inkomensvoorziening is onderdeel van de directie Inkomen. Er werken ruim 200 inkomensconsulenten verdeeld over 10 teams verdeeld over de stad. Samen zorgen zij ervoor dat alle Amsterdammers die daar recht op hebben de benodigde financiële ondersteuning ontvangen in de vorm van een periodieke uitkering en/of incidentele bijzondere bijstand.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox