Gemeente Baarn
geen max tarief
Utrecht
16 uur per week
13 augustus 2025
13 februari 2026
Organisatie
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met deze collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Ook zijn er korte lijnen met het gemeentebestuur en het management. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.
De organisatie is flink in beweging. De focus van de gemeente Baarn is gericht op het centraal stellen van de klant en het verder ontwikkelen van de organisatie en de dienstverlening. Regelmatig zijn wij op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
Opdracht
Via campagnes in de media wordt de Nederlandse bevolking opgeroepen zich voor te bereiden op grootschalige en langdurige crisis. De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) stuurt een brief naar de burgemeesters om een rol te vervullen in het weerbaarder maken van Nederland. Het gaat daarbij om vragen als: Wat gebeurt er wanneer langdurig onze primaire infrastructuur uitvalt? Bijvoorbeeld gas, water, elektra of dataverkeer. Of meerdere van deze tegelijk? Ook de mogelijke militaire dreiging en een hybride dreiging, zoals desinformatie, cyberaanvallen, sabotage (van vitale infrastructuur) of spionage worden genoemd. Waar is dan in Baarn de impact het meest voelbaar? Het is te verwachten dat deze situaties leiden tot maatschappelijke onrust en potentieel tot maatschappelijke ontwrichting. Het is niet te voorspellen hoe het scenario zich ontvouwt en elk scenario kent oneindig veel variabelen en varianten. Wel kunnen we nadenken over hoe wij ons als overheid voorbereiden op ontwrichtende situaties. Én wij kunnen de bevolking ondersteunen zelfredzaam te worden en te zijn. De inzet van de gemeente is erop gericht om veerkracht te bevorderen door zelf- en samenredzaamheid te versterken.
Om tot heldere en bruikbare producten te komen is het nodig om structuur aan te brengen en overzicht te houden. De projectleider heeft de taak om in een plan van aanpak zowel doelstellingen, planning, risico’s en budget te onderzoeken als ook te sturen op resultaten en communicatie richting bestuur, medewerkers en externe partners. Hierin staat hoe we concrete stappen vaststellen om de zelfredzaamheid, veerkracht en weerbaarheid van de Baarnse samenleving bij grootschalige en langdurige crisis, maar ook bij een natuurbrand, te vergroten. En daarnaast borgen dat de eigen organisatie veerkrachtig en weerbaar is en er aansluiting plaatsvindt bij al bestaande interne crisisstructuren en -plannen.
Er bestaat een mogelijkheid dat op een later tijdstip de gemeente Soest een vergelijkbare opdracht zal plaatsen en gezien de nabijheid en vergelijkbaarheid een combinatie mogelijk is.
Competenties
Functieschaal
Deze functie is niet ingedeeld. Referentieschaal is 10.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: beperkt (na inwerken)
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox