De uitvoering van de facilitaire dienstverlening wordt verricht door het team facilitair. Het team is druk bezig om de facilitaire basis op orde te brengen door het invullen van de Producten en dienstencatalogus (PDC) en het implementeren daarvan in het FMIS (TOPdesk). Onderdeel van team facilitair is de Facilitydesk. Dit is de spin in het web daar waar het gaat om het aannemen, registreren en verwerken van klantvragen. Het team werkt nauw samen met de teams Automatisering en Gebouwenbeheer. De gemeente verhuist in 2021 naar een nieuwe locatie. Dat brengt veranderingen met zich mee voor de dienstverlening, omdat processen geüniformeerd kunnen worden en in de toekomst een nauwere samenwerking kan plaatsvinden met de teams Automatisering en gebouwenbeheer. Team Facilitair heeft voor deze nieuwe situatie nog geen gedragen visie en bijbehorende strategie ontwikkeld.
- Je coacht en geeft inhoudelijk richting aan het team met betrekking tot de PDC en de herinrichting van TOPdesk. Dit geldt voor de realisatie van de dienstverlening, de implementatie, verdere doorontwikkeling en professionalisering van de servicedesk;
- Je ontwikkelt hiervoor samen met de teamleider een visie;
- Je initieert de verhoging van het kennisniveau van de servicedesk met betrekking tot TOPdesk;
- Je werkt de verschillende rollen uit met betrekking tot TOPdesk en de facilitaire dienstverlening;
- Je signaleert en verbindt facilitaire ontwikkelingen in relatie tot TOPdesk;
- Je zet kennis en kunde in om binnen de servicedesk een professionaliseringsslag te maken met betrekking tot het gebruik van TOPdesk en de bijbehorende werkprocessen;
- Je kunt schakelen tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau en kunt op deze niveaus naast de collega´s staan ( met de voeten in de klei) en zaken tot uitvoering brengen
Kandidaatomschrijving
- Je hebt een resultaatgerichte instelling gecombineerd met een ervaren daadkrachtige werkwijze;
- Je bent een echte aanjager en weet andere mensen te enthousiasmeren om de schouders er onder te zetten;
- Je bent sterk op de volgende kwaliteiten: communicatie, procesmatig, analytisch, pragmatisch, inlevingsvermogen, overtuigingskracht, tact en visie
- Je acteert op het snijvlak van communicatie, facilitair en organisatieveranderingen;
- Je bent in staat overzicht te creëren daar waar de situatie onoverzichtelijk is. Je weet dit om te zetten naar duidelijke, concrete plannen en acties;
- Je bent een verbinder en betrekt actief stakeholders in processen
- Je hebt oog voor de behoefte van de klant
- Je hebt ervaring met het aansturen van een servicedesk
- Je hebt aantoonbare ervaring met het opstellen van adviezen voor besluitvorming
- Je bent een ervaren sparringpartner voor het team en directie
Interviewplanning
Op woensdag 2 december ´s middags worden de gesprekken gevoerd
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.