Gemeente Rijswijk

Projectleider sociaal domein

Gemeente Rijswijk

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, maar koestert zijn eigenheid. De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven. Ideaal om je werkervaring te verdiepen én te verbreden.

In de gemeentelijke organisatie werken ongeveer 450 medewerkers in 35 verschillende teams. Collega’s zoeken elkaar gemakkelijk op en er zijn korte lijnen. Je hebt dus snel contact binnen alle bestuurlijke en gemeentelijke niveaus. De open cultuur en de overzichtelijke omvang van de organisatie zorgen ervoor dat jij en je werk goed zichtbaar zijn. Niet alleen binnen de organisatie, maar ook daarbuiten.

Opdracht
Gemeente Rijswijk is op zoek naar een projectleider met ervaring op het terrein van beleid “inkomen en schuldhulpverlening” (bewindvoering). Op dit terrein is een projectopdracht geformuleerd.

Een deel van de opdracht betreft het verkennen hoe we integrale dienstverlening en samenwerking met bewindvoerders voor de inwoners van Rijswijk kunnen organiseren en vorm kunnen geven. Het betreft tevens het coördineren en organiseren van bijeenkomsten met bewindvoerders en maatschappelijke partners om te komen tot een convenant “grip op bewind” en samenwerkingsafspraken. In de samenwerkingsafspraken is opgenomen toeleiding tot schuldhulpverlening en in- en uitstroom van inwoners onder bewind (o.a. m.b.t. vergoeding bijzondere bijstand).

Als follow van het bovenstaande, bestaat de opdracht uit het coördineren van de realisatie een laagdrempelig functionerende bewindvoerdersdesk. Daarin worden de vastgestelde beleidsuitgangspunten en de integrale dienstverlening geïmplementeerd , opdat samenwerking soepel verloopt en processen versneld worden

Het laatste deel van de opdracht betreft het coördineren van een correcte informatievoorziening op de gemeentelijke website voor bewindvoerders en het ophalen van behoefte omtrent een goede informatievoorziening en hiertoe acties ondernemen om dat te realiseren.

Resultaten, die voor 1 maart 2024 moeten zijn behaald:
Voor de opdracht ligt er een Plan van aanpak, waarin de volgende resultaten opgenomen:

- Komen tot een conclusie van een verkenning vormgeven integrale dienstverlening aan inwoners onder bewind met een advies hoe vorm te geven en dit realiseren;
- Komen tot een convenant, welke met input van beide partijen is gerealiseerd;
- Komen tot samenwerkingsafspraken waarbij alle partijen inspanningsverplichtingen zijn opgenomen ter verbetering van dienstverlening aan inwoners;
- Komen tot afspraken(en aanvullend beleid) vergoedingen bijzondere bijstand;
- Komen tot effectief opererende integrale bewindvoerdersdesk;
- Komen tot website waarbij alle informatie op heldere en vindbare wijze terug te vinden is en beheer is belegd voor actueel houden van content;
- Evaluatie afspraken met elkaar zijn gemaakt, vastgelegd en belegd;
- Afspraken over elkaar infomeren.

Competenties
- Resultaatgericht;
- Daadkrachtig;
- Oplossingsgericht;
- Brede Kennis binnen het sociaal domein (voorkeur schulden);
- Geen 9 tot 5 mentaliteit;
- Flexibel;
- Samenwerking

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Uiterlijk 1 september 2023 beschikbaar voor minimaal 12 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingen;
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Social Work, Sociaal Juridische Dienstverlening;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider ervaring met een project binnen een gemeente waarin samenwerking met bewindvoerders werd vormgegeven , kennis van het landschap en de actualiteiten;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker binnen het Sociaal bij een overheidsorganisatie (duidelijk weergeven in het cv).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox