Provincie Gelderland

Projectleider Realisatie Infrastructuur (5x)

Provincie Gelderland

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en gaaf te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en andere partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals energietransitie, mobiliteit of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.

Vlot, veilig, betaalbaar en klimaatneutraal reizen, van deur tot deur. Dat is de ambitie waar we aan werken. Onderdeel daarvan is het in stand houden en zonodig aanpassen van het provinciale wegennet. De afdeling Uitvoering Werken van de provincie Gelderland is een no-nonsense organisatie en de sfeer is collegiaal en informeel. Er wordt hard gewerkt, iedereen gaat voor resultaat en kwaliteit.

De afdeling is onder meer verantwoordelijk voor de realisatie van de nieuwbouw- en reconstructieprojecten op het gebied van wegeninfrastructuur. Dit varieert van reconstructies van kruisingen tot het ontwikkelen van nieuwe tracés. De provincie heeft circa 1200 kilometer weg in beheer en onderhoud. Daarnaast draagt de afdeling in toenemende mate bij aan de realisatie van gebiedsontwikkelingsprojecten.

De afdeling bestaat uit drie teams: Projectmanagement en Concessiebeheer (PMCB), Ontwerp en Realisatie Werken (ORW), Aanbesteding, Bouwrechtelijke- en Grondzaken (ABG). In totaal telt de afdeling momenteel circa 120 medewerkers. Een deel van de werkzaamheden wordt door uitbesteding gerealiseerd. Team ORW verzorgt de uitwerking en de uitvoering van de projecten. De medewerkers van ORW maken ontwerpen, contracten (bestekken) en begeleiden de uitvoering van de wegenbouwprojecten.

De projectleider Realisatie Infrastructuur werkt voor en vanuit de afdeling Uitvoering Werken team ORW, meestal vanuit het Provinciehuis in Arnhem. Daarnaast zal een deel van de werkzaamheden op projectlocaties binnen de provincie Gelderland worden verricht. 

Overwerk

Het is mogelijk dat werkzaamheden moeten worden verricht buiten de reguliere werktijden. Deze zullen worden verrekend op basis van het geoffreerde uurtarief, verhoogd met de volgende percentages:

- Werkzaamheden op werkdagen tussen 07:00 uur – 20.00 uur: basisloon = 100%

- Werkzaamheden op werkdagen tussen 05:30 uur – 07.00 uur: basisloon + 25% = 125%

- Werkzaamheden op werkdagen tussen 20:00 uur en 05:30 uur en dienstvrije dagen (zaterdag/zondag en feestdagen): basisloon + 50% = 150%

Van overwerk is sprake als er werkzaamheden moeten worden verricht buiten de reguliere werktijd van 07:00 uur – 20.00 uur waarbij de overeengekomen uren in reguliere werktijd ook gewerkt zijn.

Extra's

De projectleider moet beschikken over / door het detacheringsbureau woren voorzien van :

  • veiligheidsschoenen (klasse S3)
  • mobiele telefoon met camera
  • lap-top met Windows en Office voorzien van mobiel internet (KPD wordt door de provincie geleverd)
  • rijbewijs

Provincie Gelderland zal voorzien in een veiligheidsjas/-vest, voorzien van provinciaal logo. Overige persoonlijke beschermingsmiddelen worden in overleg geleverd.

De kosten van deze voorzieningen (inclusief de kosten van mobiel internet) worden geacht te zijn opgenomen in het uurtarief. Kosten voor zakelijke kilometers worden verrekend tegen een tarief van € 0,29 per km.

In het geval van verlenging wordt het aantal uren opnieuw bepaald in relatie tot het te verwachten werkaanbod.


Verantwoordelijkheden

De taken en verantwoordelijkheden van een Projectleider Realisatie Infrastructuur bestaan met name uit:

  • de contract-/besteksvoorbereiding en begeleiding van de uitvoering van civiel-technische infrastructuurprojecten;
  • de inhoudelijke kwaliteit en ook de planning en organisatie van het project. De projectleider is vooral een organisator die het feitelijk maken van een contract en het toezicht op de uitvoering overlaat aan onder andere projectmedewerkers. De projectleider stuurt de projectmedewerkers inhoudelijk aan en controleert de producten; 
  • het maken van een contract zoals afgesproken met de opdrachtgever (kwaliteit, tijd en geld). Hiertoe stuurt hij/zij inhoudelijk projectmedewerkers/adviesbureau’s aan voor het maken van contracten, bestekken en bestekstekeningen. De projectleider is hierbij verantwoordelijk voor de kwaliteits- en kostenbewaking;
  • de zorg voor begeleiding en toezicht bij de uitvoering van civieltechnische projecten, op basis van aanbestede en gegunde bestekken. Hiertoe stuurt hij/zij enerzijds de toezichthouders aan die het dagelijks toezicht op de werken uitvoeren. Anderzijds is de projectleider bijstaander van de directie UAV op het werk en handelt en beslist hij/zij over planning, voortgang, technische/inhoudelijke items en financiën van de uitvoeringsprojecten;
  • de realisering (o.a. kwaliteit, geld en voortgang) van een project vanaf het Definitief Ontwerp tot aan de overdracht aan Beheer en Onderhoud. In de ontwerpfase wordt de projectleider al bij de projecten betrokken;
  • het leveren van expertise aan en vervullen van rollen binnen projecten met geïntegreerde contractvormen;
  • de voorbereiding, afstemming en communicatie van de tijdelijke verkeersmaatregelen met wegbeheerders (gemeente, rijk), hulpdiensten, omwonenden, weggebruikers etc.;
  • de communicatie van de uitvoeringswerkzaamheden naar derden en overleg met stakeholders (o.a. bewoners);
  • het projectmatig werken aan meerdere projecten in projectteams van verschillende samenstelling. De projectmanager en overige projectteamleden worden per project toegewezen, waarbij de onderlinge rolverdeling kan variëren.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Externe beschikt aantoonbaar over tenminste een HBO werk- en denk niveau op het gebied van Civiele Techniek, opgedaan door een combinatie van een afgeronde HBO opleiding Civiele Techniek met minimaal 5 jaar relevante werkervaring of een afgeronde MBO opleiding Civiele Techniek met minimaal 10 jaar relevante werkervaring. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats en het afstudeerjaar. Benoem ook in welke rol en in een concrete beschrijving hoe de gevraagde relevante werkervaring is opgedaan.
  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar relevante werkervaring als projectleider Civiel en/of Infra (opgedaan in de periode 2013 - heden). De relevantie van de werkervaring moet blijken uit het type projecten en de inhoudelijke rol binnen die projecten waarbij in ieder geval getoetst wordt op complexiteit en omvang van de projecten en inhoud van de verantwoordelijkheden. Geef een toelichting (beschrijving) met minimaal twee (2) concrete opdrachten/projecten waaruit de relevantie moet blijken en de gevraagde minimaal 5 jaar werkervaring. Graag ook type project en de inhoudelijke rol binnen die projecten benoemen.
  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring (opgedaan in de periode 2018 - heden) met begeleiding en aansturing van contract-/besteksvoorbereiding, toezicht en directievoering op de uitvoering van civieltechnische werken. Geef een toelichting (beschrijving) met minimaal drie (3) concrete opdrachten/projecten hoe u denkt aan de gevraagde ervaring in deze eis te voldoen.
  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met betrekking tot de voorbereiding en de uitvoering van geïntegreerde contracten (UAV-gc). Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting waaruit blijkt dat u aan deze eis voldoet. Mocht u daartoe relevante opleidingen/cursussen gevolgd hebben, benoem dan de naam van het opleidingsinstituut, de plaats en het afstudeerjaar.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Externe is inzetbaar vanaf 3 juli 2023 tot en met 30 juni 2024 voor gemiddeld 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 3 maal een periode van 6 maanden. Afhankelijk van de beschikbaarheid van externe, is een gefaseerde start mogelijk vanaf 16 uur per week, mits externe uiterlijk 1 september 2023 inzetbaar is voor gemiddeld 32 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De Wensen

  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met de voorbereiding en uitvoering van omvangrijke en complexe wegenbouwprojecten (vergelijkbaar met provinciale projecten), aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe kan tenminste 3 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring met de voorbereiding en uitvoering van omvangrijke en complexe wegenbouwprojecten blijkt (10 punten) Externe kan 2 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring met de voorbereiding en uitvoering van omvangrijke en complexe wegenbouwprojecten blijkt (6 punten) Externe kan 1 project/opdracht beschrijven waaruit ervaring met de voorbereiding en uitvoering van omvangrijke en complexe wegenbouwprojecten blijkt (4 punten) Externe kan geen project/opdracht beschrijven waaruit ervaring met de voorbereiding en uitvoering van omvangrijke en complexe wegenbouwprojecten blijkt (0 punten)
  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met omgevingsmanagement, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe kan tenminste 3 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met omgevingsmanagement (10 punten) Externe kan 2 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met omgevingsmanagement (6 punten) Externe kan 1 project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt met omgevingsmanagement (4 punten) Externe kan geen project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt met omgevingsmanagement (0 punten)
  • Externe beschikt aantoonbaar over ervaring met risicomanagement, aan te tonen met praktijkvoorbeelden. Externe kan tenminste 3 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met risicomanagement (10 punten) Externe kan 2 projecten/opdrachten beschrijven waaruit ervaring blijkt met risicomanagement (6 punten) Externe kan 1 project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt met risicomanagement (4 punten) Externe kan geen project/opdracht beschrijven waaruit ervaring blijkt met risicomanagement (0 punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox