Gemeente Ede

Projectleider overheidsbrede dienstverlening/inrichting sociale raadsvrouw

Gemeente Ede

De opdracht­omschrijving

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Achtergrond
In het kader van landelijke samenwerking met het Ministerie van BZK werkt de organisatie aan de ontwikkeling en doorontwikkeling van overheidsbrede loketten. Deze loketten moeten burgers en professionals beter toegang geven tot dienstverlening van de overheid. Voor de coördinatie en ondersteuning van dit traject zoeken wij tijdelijke versterking.

Doel van de opdracht
De in te huren medewerker ondersteunt projectmatig de doorontwikkeling van het overheidsbrede loket, richt zich op een soepele implementatie richting interne en externe gebruikers, en vervult zowel coördinerende als ondersteunende taken.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Coördineren en bewaken van project- en procesactiviteiten met betrekking tot deelname aan het landelijke onderzoek en de ontwikkeling van overheidsbrede loketten, in samenwerking met het Ministerie van BZK.
  • Opstellen en uitvoeren van communicatie- en implementatieplanning, gericht op het gebruik van het loket door zowel burgers als professionals.
  • Zorgdragen voor tijdige en volledige registratie van loketbezoeken en gebruik van professionele hulplijnen t.b.v. dashboarding en monitoring.
  • Fungeren als intern aanspreekpunt voor overheidsbrede dienstverlening (richting o.a. KCC, interne servicedesks, uitvoering).
  • Op incidentele basis bijdragen aan werkbezoeken, congressen en bijeenkomsten als vertegenwoordiger van het overheidsbrede loket.
  • Meedenken over en helpen opzetten van een direct telefoonnummer voor andere overheids- en uitvoeringsorganisaties (doel en werking in kaart brengen).
  • Administratieve ondersteuning van de sociaal raadsvrouw (o.a. mailboxbeheer, telefonie, planning).
  • Meedenken over het vervolg van de pilot rondom sociaal raadslieden, inclusief advies over een duurzame positionering binnen de organisatie.

Beoogd resultaat
Een goed georganiseerd, vindbaar en functioneel werkend overheidsbreed loket, dat aansluit bij landelijke richtlijnen én lokaal effectief wordt ingezet. Tevens een bijdrage aan de borging van sociaal juridische ondersteuning in de vorm van sociaal raadslieden.

Competenties

  • Projectmatig werken
  • Organiseren
  • Samenwerken
  • Resultaatgerichtheid
  • Communicatieve vaardigheden
  • Analytisch vermogen
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Proactief handelen
  • Flexibiliteit
  • Dienstverlenende houding

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Max. €80,- . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: : Ja

 

De Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met project- of procesmanagement binnen de (semi)publieke sector (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het coördineren van implementatietrajecten en/of overheidsdienstverlening;
  • Per direct beschikbaar voor minimaal 24 uur gedurende de gehele opdracht;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Aantoonbaar bereid om op locatie Gemeente Ede te werken (hybride inzet is mogelijk, maar fysieke aanwezigheid wordt soms vereist (Benoem dit duidelijk in het cv);

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten of coördineren van dashboards en rapportages voor monitoring en sturing (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten van nieuwe werkvormen of pilots en het implementeren daarvan in complexe organisaties (Benoem dit duidelijk in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring als aanspreekpunt of vertegenwoordiger namens een organisatie in landelijke samenwerkingen (zoals ministeries of uitvoeringsinstanties);
  • Aantoonbare werkervaring met administratieve ondersteuning van sociaal-juridische functies of dienstverlening of vergelijkbaar (zoals sociaal raadslieden) Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met communicatie en implementatie richting burgers én professionals binnen gemeentelijke of overheidsorganisaties (benoem dit duidelijk in het cv);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
14 juli 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox