gemeente Utrecht

Projectleider ‘ontwerpen regionale ondersteuning en zorg in het mbo’

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Utrecht heeft jou nodig! 

Deze opdracht wordt gegeven naar aanleiding van de ontwikkeling van een nieuw regionaal programma dat start per 1-1-2026. Met de komst van het wetsvoorstel ‘Van school naar duurzaam werk’ ligt er regionaal een opdracht om de aanvullende ondersteuning m.b.t. de zorg in het mbo vorm te geven. Ter voorbereiding op de invulling hebben er diverse bijeenkomsten plaatsgevonden, waaronder een ontwerpsessie om tot een gezamenlijke visie te komen. 

De ondersteuning m.b.t. de zorg op de mbo-instellingen in de Doorstroompuntregio Utrecht (regio 19) is verschillend ingericht. Er zijn instellingen die voor de ondersteuning aan studenten gebruik gemaakt van Buurtteams MBO en anderen van schoolmaatschappelijk werk. 

In januari 2025 is er een verkennend gesprek gevoerd met gemeenten en mbo-instellingen in de regio, waarin de wensen van de betrokkenen is verkend. Uit deze inventarisatie blijkt dat de meeste voorkeur op dit moment uit gaat naar een hybride (nieuwe) vorm waarbij er zowel sprake is van het werken met schoolmaatschappelijk werk en Buurtteams mbo. De ambitie is om aanvullend op de sterke basis van mbo-instellingen in te zetten vanuit het regionaal programma. De inzet van het regionale programma betreft aanvullende ondersteuning die aansluit op de stevige basis van de ondersteuning die mbo-instellingen zelf bieden en in te richten hebben.

Opdrachtomschrijving
Vormgeven aan de procesbegeleiding om gezamenlijk als regio tot een advies te komen voor de invulling op hoofdlijnen van de regionale ondersteuning met betrekking tot de zorg binnen het mbo zoals geformuleerd in de wetswijziging ‘Van school naar duurzaam werk’. Daarbij levert de procesbegeleider het volgende op:

Een advies met op hoofdlijnen een beschrijving van:  
1.    Het gezamenlijke uitgangspunt (visie/bedoeling) van de samenwerkingspartners met betrekking tot ‘aanvullende hulp in school’.
2.    De structuur, werkwijze, taken en rollen van samenwerkingspartners in en rond de mbo-instellingen in de regio. 
3.    De dienstverlening die mbo-instellingen zelf organiseren en uitvoeren en welke taken bij een aanvullende ondersteuning georganiseerd dienen te worden. Bovenstaande gebaseerd op eerder opgeleverde onderzoek(en)/ resultaten van huidige werkwijzen.
4.    Inrichting financiering van de inzet/fte (hoe financieren we de benodigde inzet en vanuit welke middelen doen we dit?).
5.    Stappenplan om te komen tot uitvoering van het gegeven advies.

De Regionaal programmacoördinator is opdrachtgever en direct contactpersoon. De werkgroep ‘Zorg in het mbo’ is de klankbordgroep voor de opdrachtnemer.

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
In de periode van april – mei 2025 vindt er een verkenning plaats en volgt er een uitgewerkt advies om tot een gezamenlijk aanbod te komen vanuit het regionaal programma, binnen de programmalijn ‘Ondersteuning in het mbo’.
Streven is te komen tot een bestuurlijk besluit in juni 2025 om de aanvullende zorg in het mbo per 1-1-2026 vorm te geven. 

Jij hebt/bent:
•    Minimaal een hbo werk- en denkniveau.
•    Aantoonbare kennis van het onderwijsveld en zorgstructuur in de regio Utrecht.
•    Minimaal 5 jaar ervaring met procesbegeleiding, bij voorkeur binnen dit werkveld 

Daarnaast beschik je over de volgende competenties:
•    Organisatiesensitiviteit; je bent in staat om te schakelen op verschillende niveaus en binnen een politiek krachtenveld te opereren.
•    Snel schakelen en resultaatgericht.
•    Verbinder! Je bent in staat om vanuit verschillende belangen gezamenlijk afspraken te maken.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina. 

Hybride werken is mogelijk. De vaste standplaats is het Stadskantoor.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • De kandidaat heeft minimaal een hbo werk- en denkniveau:
  • Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld:
  • Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?
  • Je bent op 27 maart beschikbaar voor een eventueel gesprek

De Wensen

  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 125,00 Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met procesbegeleiding, bij voorkeur binnen dit werkveld: - Minder dan 5 jaar ervaring - 5 tot 7 jaar ervaring - 7 jaar of meer ervaring
  • Beschrijf een project waar je aan hebt bijgedragen. Geef hierbij aan wat voor rol je hebt gespeeld in het project, waarbij meerdere belangen speelden. Geef aan wat het resultaat van het project was (maximaal 300 woorden):
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van het onderwijsveld in de regio Utrecht:
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van de zorgstructuur in de regio Utrecht:
  • Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord  met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd. o    De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar);  o    de zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar;  o    de zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk;  o    de zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.);  o    de zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte);  o    de zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding);  o    de zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie).
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
21 maart 2025 om 08:30
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox