Krimpen aan den IJssel
geen max tarief
Zuid-Holland
16 uur per week
01 september 2025
01 september 2026
Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.
Het team Omgevingsloket is belast met het begeleiden van locatie- en gebiedsontwikkeling en met het proces van vergunningverlening voor en toezicht op sloop- en bouwactiviteiten. Het team bestaat uit een vaste kern van 2 projectleiders, 2 (Wabo-)coördinatoren/adviseurs, 1 plantoetser en 1 toezichthouder. Er wordt nauw samengewerkt met de DCMR (milieudienst) en de Veiligheidsregio. Daarnaast wordt gewerkt met een flexibele schil van externe projectleiders en adviseurs.
Opdracht
De gemeente heeft bij de invoering van de Omgevingswet per 1 januari 2024 gefocust op de minimale vereisten en het opstellen van de Omgevingsvisie die naar verwachting in december 2025 wordt vastgesteld. Ook is er een transitieplan gemaakt voor het opstellen van het definitieve omgevingsplan. Daarom zoekt het team omgevingsloket een verbindende projectleider met verstand van de Omgevingswet die er samen met het team voor gaat zorgen dat we de transitiefase naar een definitief omgevingsplan per 31-12-2031 goed doorkomen.
De opdracht is resultaatgericht. De opdrachtnemer bepaalt zelf de wijze waarop de doelstellingen, zoals benoemd in het transitieplan, worden gerealiseerd. De projectleider voert de werkzaamheden uit als zelfstandig ondernemer en is zelf verantwoordelijk voor de invulling en uitvoering van de opdracht, binnen de afgesproken kaders en deadlines. Er is geen sprake van een gezagsverhouding.
De projectleider is – in afstemming met het team en de verbindende directeur – verantwoordelijk voor:
Competenties
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
In verband met afstemming met het team wordt verwacht dat de opdrachtnemer in overleg minimaal één vaste dag per week (bij voorkeur woensdag) fysiek aanwezig is. De exacte invulling gebeurt in samenspraak met de opdrachtgever.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox