Gemeente Amstelveen

Projectleider nieuwe gemeentewebsites (SRV23-952)

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De gemeenten Amstelveen en Aalsmeer zijn op zoek naar een projectleider voor het realiseren van de twee nieuwe gemeentewebsites en Zorgvlied. Als organisatie stellen we de inwoner en ondernemer centraal in onze dienstverlening. Die is voor iedereen toegankelijk en het digitale loket is altijd open. De gemeentelijke hoofdwebsites zijn daarin een belangrijke factor. Je komt te werken in bij Team Communicatie, onder meer verantwoordelijk voor de (door)ontwikkeling van de websites.

Wat ga je doen?

  • Je realiseert samen met collega’s nieuwe websites voor de gemeente Amstelveen, de gemeente Aalsmeer en begraafplaats Zorgvlied. Vanaf de keus van een nieuw CMS tot en met implementatie en livegang van de nieuwe websites.
  • Je bent verantwoordelijk voor het opleveren van alle inhoudelijke onderdelen van de nieuwe websites: UX, inrichting, online huisstijl, design en content(migratie) etc.
  • Je zet de projectstructuur en fasering op voor de implementatie van de nieuwe websites.
  • Je coördineert het totale project en bewaakt actief de prioriteiten, voortgang, samenhang en kwaliteit. Daarbij stuur en verbind je alle deelnemende partijen en organiseert de samenwerking. Ook begeleid je projectmedewerkers.
  • Je bouwt in het nieuwe CMS de gewenste structuur en publicatiemogelijkheden in nauw overleg met de verantwoordelijke contentspecialisten in Team Digitaal.
  • Namens Team Communicatie ben je de contactpersoon naar betrokken interne teams en vakafdelingen. In overleg rapporteer je over voortgang en leg je besluiten voor.
  • Je stuurt de leverancier aan en bent de verbindende factor tussen leverancier en organisatie.
  • De nieuwe websites voldoen aan alle wettelijke eisen (van o.a. AVG, digitale toegankelijkheid, SDG en WOO) en heeft de functies en inhoud die interne en externe klanten van ons vragen.
  • Afhankelijk van je startdatum ben je betrokken bij de (Europese) aanbesteding voor een nieuw CMS.
  • Je laat de technische koppelingen met de productendatabase, de samenwerkende productencatalogi en met Archiefweb realiseren.
  • Je zet in overleg met Team Communicatie een klankbordgroep / lezerspanel / gebruikerspanel in.
  • Je verzorgt de interne communicatie over dit project naar de rest van de organisatie.
  • Je organiseert opleidingen en trainingen voor gebruik en beheer van de website.



Kandidaatomschrijving

HBO+ werk- en denkniveau.
Je hebt aantoonbare ervaring met het (door)ontwikkelen van (toptaken)websites. Bij voorkeur als projectleider of een agile variant daarvan; het liefst bij een gemeente of een (semi) publieke instelling.
Je kent de risico’s, issues en afhankelijkheden in projecten in het (door)ontwikkelen van (gemeente)websites.
Je hebt inhoudelijke kennis van bouw, invulling en inhoudelijk beheer van gemeentelijke websites en het werken met een modern CMS.
Je hebt kennis van SEO en weet dit in te zetten voor een uitstekende vindbaarheid en bereik.
Je kent de digitale toegankelijkheidsrichtlijnen (WCAG 2.1 niveau A en AA).

Je weet hoe je statistieken implementeert bij de ontwikkeling van nieuwe websites.

 

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding Op CV minimaal aantoonbaar en duidelijk aangegeven dat er een HBO of WO opleiding is afgerond. Een 4 jarige hbo opleiding. Een WO opleiding 3 of 4 jaar. Referentie vereist
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar 2 jaar werkervaring als projectleider van de (door)ontwikkeling en inrichting van (semi) overheidswebsites in de afgelopen 4 jaar. Referentie vereist
  • Werkervaring Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring met inhoudelijk beheer van een (semi) overheid website en het werken met een modern CMS opgedaan in de afgelopen 4 jaar. Referentie vereist
  • Werkervaring Je kent de digitale toegankelijkheidsrichtlijnen (WCAG 2.1 niveau A en AA. Dit is aantoonbaar op het CV. Referentie vereist
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Werkervaring Je hebt kennis van SEO en weet dit in te zetten voor een uitstekende vindbaarheid en bereik. Op CV aantoonbaar.
  • Werkervaring Je bent bij 2 opdrachten betrokken geweest als Projectleider bij de (door)ontwikkeling van een nieuwe gemeente website in de afgelopen 5 jaar. Op CV aantoonbaar
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als projectleider websites bij een gemeente opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Verificatie van inhoud aangeboden profiel.Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.Competenties voor deze uitvraag.In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.Klik en samenstelling binnen het team.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox