Samen Twente

Projectleider implementatie gezinshuizen

Samen Twente

De opdracht­omschrijving

SamenTwente
SamenTwente is de overkoepelende organisatie van 3 professionele uitvoeringsorganisaties: de Gemeentelijke Gezondheidsdienst Twente (GGD Twente), Veilig Thuis Twente (VTT) en de Organisatie voor Zorg en Jeugdhulp in Twente (OZJT).

Elk van de 3 organisaties heeft binnen het verband van SamenTwente haar eigen positie, identiteit en herkenbaarheid. Zowel Kennispunt Twente, Samen14 en Twentse Koers zijn als gast in onze organisatie ondergebracht.

Met onze uitvoeringsorganisaties faciliteren en voeren we de taken uit die overheden hebben om te zorgen voor gezonde, veilige en vitale inwoners. We werken samen met lokale en regionale ketenpartners, stakeholders, en vanuit en voor de Twentse samenleving.

Alleen samen kunnen we dwarsverbanden leggen, de inhoudelijke verbinding versterken, vroegtijdig signaleren, agenderen en de kwaliteit van onze diensten en zorgtaken nog beter waarmaken. Onze samenwerking sluit aan op én versterkt de lokale ambities, opgaven en inzet van gemeenten en maatschappelijke partners. Preventie, gezondheidsbevordering, veiligheid en levenskwaliteit hebben daarin onze focus.

Team
OZJT

Aanleiding en doel van de opdracht
Per 1 januari 2026 gaan de veertien Twentse gemeenten, samen met gecertificeerde instellingen en zorgaanbieders, werken volgens een nieuw inkoopmodel voor gezinshuizen. Om dit mogelijk te maken, is het essentieel dat het nieuwe model tijdig en eenduidig wordt geïmplementeerd binnen alle betrokken organisaties.

 Het doel van deze opdracht is om de implementatie van het nieuwe model voor gezinshuizen succesvol te realiseren, zodat alle betrokken partijen vanaf 1 januari 2026 conform de nieuwe afspraken en processen kunnen werken.

Opdrachtomschrijving
Als projectleider ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding, coördinatie en uitvoering van de implementatie van het nieuwe inkoopmodel gezinshuizen. Je zorgt ervoor dat alle betrokken partijen – gemeenten, gecertificeerde instellingen, zorgaanbieders en OZJT/Samen14 – klaar zijn om per 1 januari 2026 volgens het nieuwe model te werken.

Resultaat van de opdracht
Op 1 januari 2026:

  • Hebben de veertien Twentse gemeenten het perceel gezinshuizen operationeel ingericht in hun werkprocessen en ICT-systemen;
  • Zijn de GI’s en zorgaanbieders aangesloten en werken zij conform het nieuwe model;
  • Is het Zorgportaal ingericht en voorzien van actuele gegevens;
  • Zijn de toegangen en GI’s voldoende geïnformeerd en toegerust om passende indicaties te stellen;
  • Zijn er duidelijke werkafspraken, formats en werkwijzen opgesteld voor tussentijdse toetreding en mutaties;
  • Is er een dekkend zorglandschap gerealiseerd dat aansluit bij het regionale beleid en de transformatiedoelen.

 Werkzaamheden

  • Opstellen en uitvoeren van een implementatieplan gezinshuizen;
  • Inrichten van een passende projectorganisatie en aansturing van het implementatieteam en werkgroepen;
  • Coördineren van communicatie en afstemming met gemeenten, GI’s, zorgaanbieders en OZJT/Samen14;
  • Rapporteren over voortgang aan het management van OZJT/Samen14;
  • Coördineren van scholing en inrichting bij gemeenten;
  • In kaart brengen van benodigde capaciteit en randvoorwaarden voor implementatie;
  • orgen van een eenduidige werkwijze en afstemming met het regiobeleid.

Competenties 

  • Analytisch: Je kunt informatie snel doorgronden, verbanden leggen en tot heldere conclusies komen.
  • Doel- en resultaatgericht: Je werkt planmatig en houdt altijd het beoogde eindresultaat voor ogen.
  • Faciliterend en dienstbaar: Je ondersteunt anderen effectief en stelt je op als behulpzame samenwerkingspartner.
  • Initiatiefrijk en proactief: Je ziet kansen en onderneemt zelfstandig actie om zaken in beweging te brengen.
  • Inlevingsvermogen: Je begrijpt de gevoelens, behoeften en standpunten van anderen en handelt daar respectvol naar.
  • Organiserend vermogen: Je structureert werkzaamheden efficiënt en houdt overzicht, ook in complexe situaties.

 
Benodigd aantal professionals 
1.

CV-eisen  
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.  

Werkdagen  
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg  
Is hybride werken mogelijk: Ja  

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van jeugdhulp;
  • 2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeente;
  • 4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • 3. Aantoonbare werkervaring met inkooptrajecten;

De Wensen

  • 5. Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau;
  • 6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met inkoop in de jeugdhulp;
  • 7. Aantoonbare werkervaring met het implementeren van nieuwe inkoopmodellen;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
10 november 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox