gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Projectleider implementatie contractmanagement

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

In november 2022 is de visie op en de kaders voor het uitvoeren van het contractmanagement en -beheer vastgesteld. Een afschrift van de vastgestelde beleidsnotitie is ter informatie bij de documenten van deze inhuuropdracht gevoegd.

Wij zijn op zoek naar een projectleider die ervaring heeft met het implementeren van contractmanagement en -beheer processen.


Verantwoordelijkheden

Op dit moment is het contractbeheer en -management zowel centraal als decentraal belegd bij de verschillende clusters en teams. Hierdoor wordt het contractbeheer en -management door de organisatie heen op verschillende wijze uitgevoerd en is er sprake van versnippering. In de nieuwe situatie dienen de activiteiten gecentraliseerd en uniform te worden uitgevoerd binnen de verschillende clusters. Per type contract wordt de verantwoordelijkheid op de volgende manier belegd:

  • Vastgoedcontracten (Cluster Ruimte, bestaande situatie)
  • Zorg- en overige contracten sociaal domein (Cluster Sociaal domein, bestaande situatie)
  • Inkoopcontracten en overige organisatieonderdelen (Bedrijfsvoering, nieuwe situatie)

De projectleider start op basis van de opdrachtomschrijving met het opstellen van een projectplan waarin gefaseerd wordt aangegeven welke activiteiten worden uitgevoerd.

De projectleider gaat onder andere de volgende taken uitvoeren:

  • Opstellen van een projectplan voor de implementatie;
  • Uitwerken, vastleggen en implementeren van contractmanagement en -beheer processen;
  • Zorgen voor adequate informatievoorziening door het opstellen van werkinstructies; handleidingen en beschikbaar te stellen aan de organisatie;
  • Verzorgen van trainingen voor contractbeheerders en -managers en indien nodig als vraagbaak fungeren;
  • Creëren van draagvlak binnen de clusters en teams;
  • Bepalen benodigde omvang en inzet van contractmanagement, doormiddel van het classificeren van contracten en visie teams op samenwerking met leveranciers;
  • Borgen dat de rollen daadwerkelijk worden belegd binnen de clusters en zorgen dat de werkzaamheden conform het beleid en vastgestelde processen worden uitgevoerd.
  • Bepalen profiel en omvang nieuw te creëren functie contractmanager voor het cluster Bedrijfsvoering. Zorgdragen voor de benodigde bestuurlijke besluitvorming voor het ter beschikking stellen van de structureel benodigde formatie.
  • Onderzoeken of overige contractbeheer en –managementfuncties kunnen worden gecentraliseerd.
  • Begeleiding bij keuze en inrichting van een systeem voor het uitvoeren van contractmanagement.

Tot slot doen wij een stevig beroep op de senioriteit van de kandidaat. Van de kandidaat wordt gevraagd onze organisatie te helpen met de implementatie van de visie en kaders van contractmanagement en doorontwikkeling van contractmanagement en -beheer.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde Hbo-opleiding of aantoonbaar minimaal Hbo werk- en denkniveau op basis van werkervaring.
  • De kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen
  • De kandidaat heeft een positieve houding ten opzichte van de Friese taal.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1-02-2023 tot en met 31-07-2023 voor 20-24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 20-24 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. Gesprekken vinden plaats in de middag van 15 december.
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als contractmanager in een overheidsorganisatie (aanbestedende dienst).
  • De kandidaat heeft ervaring met het implementeren van beleid op het gebied van contractmanagement en -beheer.

De Wensen

  • De mate waarin de motivatie van de kandidaat aansluit bij de opdracht.
  • De mate waarin de werkervaring van de kandidaat aansluit bij de omschrijving en inhoud van de opdracht.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox