Gemeente Bergen op Zoom
max €120 per uur
Noord-Brabant
24 uur per week
15 maart 2025
14 maart 2026
Projectleider Informatisering en Automatisering met als specialiteit uitfasering en implementeren HRM/Financieel systeem | 24 uur per week
‘Ben jij de daadkrachtige projectleider die complexe informatiserings- en automatiseringsprojecten succesvol realiseert en teams naar nieuwe hoogten brengt?’ Projectleider Informatisering & Automatisering, de motor achter technologische transformaties
Als Projectleider I&A bij de gemeente Bergen op Zoom speel je een centrale rol in de uitvoering van belangrijke informatiserings- en automatiseringsprojecten. Jij leidt de uitfasering van ons huidige HRM-systeem en zorgt voor de succesvolle implementatie van een nieuw systeem. Tevens neem je de verantwoordelijkheid voor de doorontwikkeling van ons financiële systeem, waarbij je samen met stakeholders de knelpunten in kaart brengt en oplost. Met jouw ervaring in projectmanagement verbind je de juiste mensen en zet je hen in hun kracht, zodat we belangrijke mijlpalen succesvol behalen.
Wat ga je doen?
Projectleiding van A tot Z: Je neemt de leiding over alle fasen van de projecten, van initiatie tot realisatie en nazorg. Je zorgt voor de juiste projectstructuur en bedrijfsprocessen, bewaakt de voortgang en stelt rapportages op.
Draagvlak creëren: Je zorgt voor draagvlak bij alle betrokkenen en weet te inspireren en te enthousiasmeren binnen de projectgroep.
Risicoanalyse en Beheer: Je brengt risico’s en complicaties in kaart en adviseert over alternatieven en oplossingen. Je houdt de regie over het budget en zorgt voor een succesvolle implementatie van het nieuwe systeem.
Samenwerking en Coördinatie: Je coördineert de samenwerking tussen verschillende afdelingen en zorgt ervoor dat de projectdoelen tijdig en binnen de gestelde kaders worden bereikt.
Verantwoording en Communicatie: Je legt verantwoording af aan de opdrachtgever en zit bij verschillende lagen van de organisatie aan tafel, zodat je goed op de hoogte blijft van de gevoeligheden en belangen die spelen.
Wat breng jij mee?
Ervaring en Kennis: Je hebt minimaal 2 jaar ervaring als projectmanager, bij voorkeur in HR en/of financiële systemen.
Sterke Communicatie en Analytisch Vermogen: Je hebt goede communicatieve vaardigheden en een sterk analytisch vermogen. Je weet mensen te verbinden en in hun kracht te zetten.
Opleiding en Vaardigheden: Je hebt minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding, bij voorkeur in de richting van ICT, informatie-management, bedrijfskunde of een gerelateerd vakgebied.
Stressbestendigheid en Flexibiliteit: Je kunt goed omgaan met stress en weet prioriteiten te stellen in dynamische omgevingen.
Werken bij de afdeling Informatisering en Automatisering
De afdeling Informatisering en Automatisering adviseert de gemeentelijke organisatie bij het opstellen van beleid en visie over betrouwbare, bruikbare en veilige informatie, automatisering en werkprocessen. Jouw expertise zorgt ervoor dat de gemeente Bergen op Zoom goed voorbereid is voor de informatiserings- en automatiseringsprojecten die op de agenda staan.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox