Gemeente Amsterdam

Projectleider grondzaken gebiedsontwikkeling

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
In de gebiedsontwikkeling is de Projectleider Grondzaken de trekker om alle grondzaken te organiseren. Als verantwoordelijk aanspreekpunt voor de opdrachtgever zorg je voor een goede communicatie en de correcte juridische en financiële afhandeling van alle grondzakelijke aspecten.
Een cruciale rol in het projectteam!

Zo draag je bij aan de gemeente Amsterdam
Als onderdeel van een multidisciplinair projectteam, werk je onder leiding van, maar vooral ook samen met een projectmanager die eindverantwoordelijk is. Dit doe je vanuit Grond en Ontwikkeling in teamverband met een of meerdere planeconomen en erfpacht- uitgevers die jij aanstuurt.
Als trekker van alle grondzaken in een project moet je alle aspecten van grondzaken op hoofdlijnen goed beheersen en kan je erop sturen. Je bewegen in een grote bestuurlijke organisatie gaat je gemakkelijk af en je weet je netwerk erin goed in te zetten. Het kost je geen moeite om te functioneren in een team van experts, waarin je eenieder in zijn waarde laat. Onderwijl ben je in staat om het te volgen beleid op de juiste wijze te implementeren in de projectafspraken.
Onderhandelingen voeren, hoe stevig ook, behoren tot jouw takkenpakket. En als spil van de grondproductie en vastgoedontwikkeling houd je ook bezig met strategische planvorming van projecten ('rekenen en tekenen'), ontwikkelstrategieën en contractvorming. Daarnaast breng jij tenders op de markt en draag je zorg voor de interne afstemming ten aanzien van beleidskaders en adviezen.
Aangezien Grond & Ontwikkeling in de gebiedsontwikkeling projecten zowel als opdrachtgever áls opdrachtnemer optreedt, wordt ook van je verwacht dat je als onafhankelijke adviseur optreedt.
Omdat het verschillende projecten betreft zijn we op zoek naar meerdere projectleiders.


Werkzaamheden
Je komt te werken aan uitdagende en afwisselende projecten in de gebiedsontwikkeling. In de projecten is ervaring met erfpacht, publiekrecht, Wet Ruimtelijke Ordening, Wet Voorkeursrecht en ontwikkelstrategieën gewenst. Je hebt de expertise die nodig is om bestuurlijk complexe projecten met elkaar te verbinden. Hierin ligt vaak de uitdaging is om alle marktpartijen met verschillende achtergronden en niveaus in vastgoed te laten samenwerken.

Dit doe je op een gemiddelde werkdag
• Je behartigt de financieel en juridische, kortom de zakelijke belangen van de gemeente.
• Je adviseert op strategisch niveau bij de voorbereiding van ruimtelijke plannen waarbij aandacht is voor het evenwicht tussen financiële haalbaarheid en kwaliteit.
• Je voert gesprekken en onderhandelingen met ontwikkelende partijen.
• Je bewaakt en rapporteert over de voortgang aan een projectmanager.
• Je stuurt het grondzakelijke deel van de projectorganisatie aan.

Zie deze links voor een meer algemener beeld van de functie:
https://www.linkedin.com/posts/gemeente-amsterdamsuzanne-is-projectleider-grondzaken-activity-6994311334272061441-3Am9?utmsource=share&utmmedium=memberdesktop
https://www.spielwork.com/gemeente-amsterdam/projectleider-grondzaken/?vacancy


Gemeentelijke organisatie
Met ruim 18.000 collega's zorgen we ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers.
Werken voor Amsterdam betekent bijdragen aan iets groots. Aan groei, veiligheid, ontwikkeling, gezondheid. Van de stad, van Amsterdammers. Daarmee geven wij Amsterdam door; aan de toekomst, aan volgende generaties.
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega's zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega's, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad.
Lees meer over de organisatiestructuur van de gemeente Amsterdam.

De opdrachtgever(s)
De projectleiders grondzaken worden als opdrachtnemer intern ingezet bij aan diverse projecten, zoals bijvoorbeeld de Zuidas, Sloterdijk en IJburg. Bij de afdeling Projectleiding werken nu circa 75 projectleiders.
Op bijeenkomsten en trainingen wordt kennis gedeeld en bijgebracht waardoor men aangesloten blijft en die expertise kan toepassen op hun eigen project.


Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring als Projectleider Grondzaken opgedaan bij een G4-gemeente in de afgelopen 3 jaar Dit dient beide duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring in de gebieds- en vastgoedontwikkeling opgedaan in de laatste 7 jaar Dit dient beide duidelijk te blijken uit het cv.
  • De aangeboden kandidaat heeft WO-werk- en denkniveau en is in het bezit van minimaal een erkende HBO opleiding, te denken valt aan de richting van Planologie, Sociale geografie, Bouwkunde, Bestuurskunde, (Bedrijfs-) economie en/of Rechten Dit dient beide duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De aangeboden kandidaat dient zichzelf voor te stellen aan de hand van een, voor ons geschikte en aansluitende motivatie op één kantje van één A4 en aangeven waarom hij/zij geïnteresseerd en geschikt is voor specifiek deze functie. Hierin staat ook vermeld hoeveel uur hij /zij beschikbaar is per week en per wanneer hij/zij beschikbaar is. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met grondexploitaties en erfpacht.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met erfpacht en Transformatie projecten.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met de Wet Voorkeursrecht Gemeenten (WVG).
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met bestuurlijke besluitvorming.
  • De aangeboden kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare ervaring met contractvorming en onderhandelen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox