Gemeente Breda

Projectleider Gecertificeerde jeugdinstellingen

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Projectleider Gecertificeerde jeugdinstellingen

In de afgelopen maanden is in de regio Brabant een situatie ontstaan dat de opvolging van jeugdhulp in gecertificeerde instellingen extra aandacht vraagt van gemeenten in onze regio. Hiervoor is een structuur opgericht die om extra inzet van gemeenten om met de specifieke vraagstukken om te gaan. Voor deze structuur kiest de regio WBO er voor een tijdelijke projectleider in te zetten.
De tijdelijk projectleider zal vanaf start tot vermoedelijk 1 juli 2023 actief zijn om te ondersteunen bij de directe vraagstukken die volgen uit de bovenregionale stuurgroep en de acties die volgen nadat regio’s tot besluitvorming omtrent vraagstukken zijn gekomen en de verdere uitwerking van de maatregelen die binnen regio’s en gemeenten dienen te volgen.

  • De projectleider is daarnaast trekker van de werkgroep:
  • Sturing en Monitoring
  • Deelnemer van de overige werkgroepen gekoppeld aan opgezette structuur
  • Centrale spil binnen specifieke situatie van één gecertificeerde instelling.

 
Hiermee verbindt hij de ambtelijke vertegenwoordiging van de verschillende gemeente, houdt zicht op de voortgang van specifieke onderdelen, signaleert knelpunten naar de ambtelijk opdrachtgever en doet verbetervoorstellen. Daarnaast bewaakt de projectleider de voortgang van de eventuele benodigde bestuurlijke besluitvorming binnen de regio’s.
De tijdelijke projectleider zal door middel van verschillende overlegmomenten en vormen komen tot een gecoördineerde inzet van gemeentelijke capaciteit vanuit de regio en tot het afstemmen van de inhoud van de verschillende werkgroepen.
De tijdelijk projectleider heeft daarin het contact met de opdrachtgever namens de stuurgeroep en neemt deel is daarin het eerste aanspreekpunt in de projectgroep voor de twee regio WBO.
De projectleider dient te beschikken over de volgende kwaliteiten:

  • Minimaal drie jaar aantoonbare ervaring met projectteams in het sociaal domein en/of de zorg.
  • Heeft relevante werkervaring bij de overheid en jeugdhulpinstellingen om de verantwoordelijkheidsverdeling tussen gemeenten, regio’s, ministeries en IGJ te kunnen duiden
  • Heeft aantoonbare ervaring rondom situaties waarbij zorg continuïteit van een jeugdzorginstelling met enige omvang in het geding is gekomen en heeft hierin aantoonbaar (succesvolle) oplossingsrichtingen aangedragen of uitgevoerd
  • Kennis van bestuurlijke en organisatorische structuren en functionele verhoudingen.
  • Ervaring met het leiden van programma’s.
  • Je hebt WO werk- en denkniveau .
  • Je bent communicatief vaardig.
  • Jij bent in staat het projectteam en jezelf te positioneren in het complexe werkveld van diverse stakeholders.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex West-Brabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 41, 43. De kosten voor de VOG kunnen eenmalig bij de gemeente gedeclareerd worden.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van bedrijfseconomie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in de rol van monitoring, analyse, duiding en verbetermaatregelen. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis van complexe processen om een organisatie de benodigde ontwikkeling door te laten maken gericht op de continuïteit van jeugdzorg in situaties waar liquiditeit en bedrijfsvoeringvraagstukken spelen. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft zowel aan de zijde van jeugdzorgaanbieders als overheid gewerkt in de gevraagde competenties. Dit moet blijken uit het cv.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Het cv is voorzien van relevante referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat heeft meer dan 1 jaar ervaring in de in de vacature gevraagde organisaties in die specifieke rol.
  • Uw kandidaat beschikt bij voorkeur over een afgeronde WO opleiding in de richting van bedrijfseconomie. Dit moet blijken uit het cv.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Resultaatgerichtheid - Politiek bestuurlijke sensitiviteit - Probleemoplossend vermogen De datum 25-11-2022 is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox