Gemeente Rotterdam

Projectleider Facilitaire Dienstverlening

Gemeente Rotterdam

De opdracht­omschrijving

Jouw functie

Rotterdam is altijd in beweging. De clusters van de gemeente en de concernhuisvesting zijn hierdoor continue in ontwikkeling. Om de verschillende huisvestingsvragen te realiseren zoekt het team Projecten & Advies van de afdeling Facilitaire Dienstverlening (FDV) naar een ervaren projectleider met adviseurs kwaliteiten.

We zoeken per direct een ervaren projectleider voor het realiseren van wijkhubs, verbouwingen en het inrichten van onze panden. Als projectleider werk je zelfstandig aan (kleine) huisvestingsprojecten binnen het concern. Dit gebeurt vanuit de kaders en rekening houdend met de behoefte vanuit het primaire proces en de medewerkers. De huisvesting is als vanzelfsprekend compleet en samenwerking staat voorop.

 

Jouw profiel

Als Projectleider Facilitaire Dienstverlening ben je een gedreven en enthousiaste collega die interesse heeft in en affiniteit heeft met het leiden van huisvestingsprojecten en -opgaven. Je bent initiatiefrijk, zelfstanding, resultaatgericht, flexibel en beschikt over goede adviesvaardigheden. Binnen de opgaven werk je in een zelfstandige rol waarbij je directe collega’s, facility managers en eindgebruikers je voornaamste gesprekspartners zijn. Binnen het team werk je intensief samen als het gaat om besluitvorming, binnenkomende vragen en casussen die spelen binnen de afdeling. Dit vraagt wat van jouw communicatieve vaardigheden.

De functie is dynamisch en vraagt daarom een flexibele en soms creatieve houding.

 

De Eisen

  • Je bent in het bezit van een afgeronde hbo-opleiding in de richting van Vastgoed, Facility Management of Bouwkunde;
  • Je hebt minimaal drie jaar werkervaring in het leiden van huisvestingsprojecten;
  • Je hebt ervaring met het leiden van minimaal vijf huisvestingsprojecten waarvan minimaal 1 binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Je hebt werkervaring met o.a. het opstellen van programma’s van eisen, huisvestingsplannen, haalbaarheidsonderzoeken, en besluitvormende notities (GROTICK);
  • Je hebt kennis van en ervaring met projectmatig werken, huisvestingsontwikkelprocessen, financiële processen en budgetbewaking;

De Wensen

  • Je hebt werkervaring met het leiden van projecten binnen een overheidsorganisatie;
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs B;
  • Je bent in het bezit van certificaat Prince2.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
08 december 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox