Provincie Noord-Brabant

Projectleider digitalisering archieven

Provincie Noord-Brabant

De opdracht­omschrijving

Wat ga je doen?
Provincie Noord-Brabant laat in de komende jaren archieven bewerken (waarderen en selecteren op basis van een bewerkingsplan) en digitaliseren (op basis van een handboek vervanging) en hiervoor zijn we op zoek naar een ‘meewerkend voorman/-vrouw’. De opdracht is om enerzijds dit al lopende project in goede banen te leiden en anderzijds om mee te helpen met de kwaliteitscontroles die nodig zijn.
Als projectleider…
1.  besteed je ongeveer de ene helft van je tijd aan het leiden van het project en de andere helft van je tijd aan het meewerken met de kwaliteitscontroles, in principe op locatie van de leveranciers. Deze verdeling kan wekelijks verschillen afhankelijk van wat er op dat moment nodig is.
2.  je stemt wekelijks af (stand-up) met collega’s van de provincie Noord-Brabant over de voortgang van het project aan de hand van een overzicht van acties en taken.
3.  je stemt wekelijks af met de leveranciers over de voortgang van het project.
4.  je hebt soms ook overleg met andere externen, zoals met de provinciearchivaris en medewerkers van de archiefbewaarplaats in verband met opname van de bewerkte en gedigitaliseerde archieven in het e-depot.
5.  je ben aanspreekpunt voor allerhande onderwerpen met betrekking tot dit project.
6.  je verzorgt de (financiële) administratie en facturatie van dit project en rapporteert daarover.
Voor deze opdracht is enige ervaring met het leiden van projecten van toepassing en ruime ervaring met archiefbewerking van toepassing.
Deze opdracht wordt uitgevoerd in opdracht van de teamleider informatie- en archiefbeheer.
Deze opdracht is afgerond op 31/03/2027, maar kan mogelijk worden verlengd, in gezamenlijk overleg.



Kandidaatomschrijving

  • De kandidaat die wij zoeken heeft ervaring met het leiden van projecten op gebied van informatie- en archiefbeheer.
  • De kandidaat die wij zoeken heeft, ten behoeve de kwaliteitscontroles, ruime ervaring met archiefbewerking.
Kennis en kunde:
  • je beschikt over een relevante opleiding op HBO-niveau, waarvan archiefbeheer een nadrukkelijk onderdeel vormt;
  • je hebt ruime ervaring opgedaan bij overheden, bij voorkeur ook bij provincies (met de provinciale selectielijst);
  • je beschikt over goede advies- en communicatievaardigheden (mondeling en schriftelijk);
Competenties:
Jij bent slagvaardig en denkt in oplossingen. Je bent van nature gestructureerd en iemand die graag het overzicht bewaakt. Je bent iemand die graag samenwerkt en daarin de leiding neemt om zo de projectdoelen te bereiken.

Interviewplanning

We streven ernaar de gesprekken te houden in de week van 8 december 2025.

Toelichting op rooster

Hybride. Werkdagen zijn nader te bepalen in gezamenlijk overleg. Ongeveer: - 1 dagdeel op kantoor in ’s-Hertogenbosch. - afwisselend 1 á 3 leer per maand in Sliedrecht / Lelystad.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding Kandidaat beschikt over een relevante opleiding op HBO-niveau, waarin archiefbeheer een belangrijke onderdeel vormt. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over 3 jaar werkervaring binnen de overheid als projectleider in het werkveld van archiefbeheer. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over 5 jaar ervaring als bewerker van archieven (selecteren en waarderen). Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 1 jaar ervaring met een vergelijkbaar project waarbij archieven extern worden bewerkt en gedigitaliseerd. Dit blijkt uit het CV.

De Wensen

  • Werkervaring Kandidaat beschikt over 3 jaar werkervaring binnen de overheid als projectleider in het werkveld van archiefbeheer. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over 5 jaar ervaring als bewerker van archieven (selecteren en waarderen). Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 1 jaar ervaring met een vergelijkbaar project waarbij archieven extern worden bewerkt en gedigitaliseerd. Dit blijkt uit CV (10%).
  • Opleiding Kandidaat beschikt over een relevante opleiding op HBO-niveau, waarin archiefbeheer een belangrijke onderdeel vormt. Dit blijkt uit het CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
03 december 2025 om 15:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox