Gemeente Amstelveen

Projectleider digitalisering

Gemeente Amstelveen

De opdrachtĀ­omschrijving

Gemeente Amstelveen is op zoek naar een tijdelijke senior Projectleider Digitalisering. Hij/ zij heeft actuele HR en Financiële kennis in ontwikkelingen en regelingen in de bedrijfsvoering en kan deze vertalen naar technische specificaties en wat minimaal nodig is. De eerste versie van een dashboard is ontwikkeld. In deze tweede fase willen we dit dashboard verder uitbreiden en de bijbehorende processen optimaliseren. Herken jij jezelf hierin? Lees dan snel de opdrachtomschrijving.

Jouw belangrijkste werkzaamheden daarbij:

  • Je bent senior projectleider met een financiële achtergrond.
  • Je focus ligt in het implementeren van LIAS begrotingswijzigingen en het ontwerpen van P&C documenten vanuit de LIAS document module.
  • Je bent betrokken bij alle processen van HR personeel mutaties (vast en inhuur) en de bijbehorende financiën
  • Je onderzoekt wat nodig is om een programma van eisen op te stellen voor nieuwe systeemoplossingen en bereid je specifieke casussen van onze gemeente voor die je in deze pilot omgeving implementeert en valideert.
  • Je hebt bewezen ICT kennis en affiniteit.
  • Je draagt actief bij aan het bouwen van dashboards voor andere afdelingen en wat nodig is om de kwaliteit van de op te leveren producten hoog te houden.

De opdracht loopt tot 31 december 2025 met een standaard opzegtermijn van 1 maand. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.

Kandidaatomschrijving

  • Heeft academisch werk- en denkniveau. Je hebt een afgeronde WO-opleiding in Finance en control. 
  • Heeft minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur of projectcontroller ervaring met projectmanagement binnen de de bedrijfsvoering in de afgelopen 15 jaar.
  • Ervaring met implementatie financiele pakketten
  • Ervaring als financieel adviseur binnen een 100.000+ gemeentelijke organisatie is een pré.
  • Heeft minimaal 5 jaar ervaring met complexe financiele vraagstukken in een politiek gevoelige omgeving in een gemeente groter dan 50.000 inwoners in de afgelopen 10 jaar.
  • Heeft aantoonbaar inhoudelijke ontwikkelingskennis van complexe gemeentelijke reporting.
  • Heeft een goed ontwikkeld reflecterend en analytisch vermogen.
  • Heeft er plezier in om in een politiek sensitieve omgeving te acteren.
  • Heeft ervaring met en plezier in het managen van complexe vraagstukken. 
  • Is gedreven, innovatief en positief ingesteld en kan anderen inspireren.
  • Is flexibel en durft beslissingen te nemen en overziet vooraf de consequenties.
  • Heeft kennis en affiniteit met ICT

Competenties:

  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Analytisch vermogen
  • Doorzettingskracht
  • Samenwerken
  • Organisatiegericht
  • Besluitvaardigheid


De bovenstaande competenties wordt beoordeeld tijdens het gesprek 
De AA-organisatie wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Daarom bieden wij ruimte aan iedereen en zetten wij de diversiteit van onze collega’s in om de beste resultaten te behalen voor onze organisatie en de inwoners van Amstelveen en Aalsmeer. Talent als basis, diversiteit als kracht. Vanuit deze visie staan al onze vacatures open voor iedereen.

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats op woensdag 18 september 2024 tussen 13:00uur - 16:00uur. De gesprekken vinden online via Teams plaats. Indien u een kandidaat voorstelt, verzoeken wij u ervoor te zorgen dat deze beschikbaar is om dit tijdstip.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding (WO - Finance & Control) Op CV aantoonbaar afgeronde WO opleiding in de Finance & Control.
  • Systeemkennis (LIAS) OP CV aantoonbaar in de 3 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar gewerkt met LIAS applicatie bij een 100.000+ gemeente. Referentie vereist
  • Systeemkennis Microsoft Navision OP CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring met beheer of implementatie van Microsoft Navision
  • Werkervaring (Bedrijfsvoering) Op CV aantoonbaar minimaal 8 jaar werkervaring als financieel adviseur bij een 100.000+ gemeente opgedaan in de afgelopen 10 jaar binnen de bedrijfsvoering. Referentie vereist

De Wensen

  • Systeemkennis Op CV aantoonbaar werkervaring met key2fin.
  • Systeem en applicatie kennis Op cv aantoonbare werkervaring met beheer of implementatie van Microsoft Navision
  • Systeem en applicatie kennis Op cv aantoonbare werkervaring met het implementeren en werken met gemeentelijke financiĆ«le reporting applicaties

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox