Gemeente Pijnacker Nootdorp

Projectleider civiel

Gemeente Pijnacker Nootdorp

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp heeft de komende jaren flinke uitdagingen voor het optimaliseren van de openbare ruimte in de woon- en leefgebieden. Hieraan werken verschillende teams en enthousiaste collega’s die deze ambities aanpakken. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, zelfstandigheid, korte lijnen, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng.

Over ons team
Het team Inrichting Beheer Openbare Ruimte (IBOR) van de afdeling Wijkzaken, is verantwoordelijk voor het beheer van de openbare ruimte waarbij naast alle wegenbouwkundige zaken alle aspecten zoals riolering, openbare verlichting, parkeren, groen en spelen worden meegenomen. Het team bestaat uit 20 medewerkers (o.a. assetbeheerders, projectleiders en ondersteuners).

Opdracht
De projectleider civiel is een zelfstandige en afwisselende functie. Je gaat aan de slag met verschillende civieltechnische projecten en werkzaamheden op het gebied van infrastructuur.

Je geeft sturing aan het plannen en organiseren van onderhoudsprojecten in de openbare ruimte. Hierbij stem je integraal af met andere projecten zoals riolering, verkeer, verlichting, etc. Voor alle werkzaamheden die voortkomen uit jouw projecten verzorg je tijdig de communicatie naar het bestuur, bewoners, verenigingen en winkeliers.

Je adviseert en beslist over de bereikbaarheid, parkeren en verkeersveiligheid tijdens de uitvoering. Je vertegenwoordigt de gemeente en bent een sparringpartner voor onder meer politie, provincie, Rijkswaterstaat, projectontwikkelaars, lokale ondernemers en inwoners. Verder beschik je over:

  • Je hebt kennis van beheerplannen en om deze te vertalen in projecten en werkzaamheden. Voortkomende activiteiten weet je integraal af te stemmen, te prioriteren en om te zetten in een meerjarenplanning en/of kostenanalyse;
  • Je hebt ruime kennis en ervaringen in de civiele techniek. Je hebt ruime kennis van asfaltconstructies, open verhardingen, afwatering, bruggen, bodem, water, etc., en je werk projectmatig;
  • Je kan effectief communiceren en afstemmen met interne- en externe stakeholders waarbij je ook wethouders en raadleden informeert over de voortgang van- en uitdagingen rondom civieltechnische projecten. Daarnaast overleg je met burgers, bedrijven, waterschap, verenigingen en/of andere gemeenten;
  • Je bent technisch adviseur bij projecten zoals wijkontwikkeling, herinrichtingen van openbare ruimten, parken en pleinen, rioolvervanging in woonwijken, etc;
  • Je draagt zorg voor projectplannen, projectplanningen, projectfinanciën en voert overleg met collega´s, bewoners en ondernemers over aankomende werkzaamheden in uitvoering;
  • Je draagt zorg voor projectvoorbereidingen en aanbestedingen (i.s.m. afd. Inkoop) en opdrachtverstrekking.

Competenties

  • Het kunnen samenbrengen van alle relevante belangen (factoren en actoren);
  • Plannen en organiseren (het zelfstandig kunnen maken van planningen is een pre);
  • Omgevingsbewust en kunnen omgaan met (tegengestelde) belangen binnen en buiten de organisatie;
  • Problemen kunnen omzetten in passende oplossingen;
  • Eigenaarschap, Ontzorgen, Bindingsvermogen;
  • Perfecte beheersing van de Nederlandse taal op schrift en mondeling.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor Civiele Techniek of gelijkwaardig;
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als wegenbeheerder of civieltechnisch projectleider bij een gemeentelijke instelling;
  • Uiterlijk 26 november 2024 beschikbaar voor minimaal 24 uur per week;
  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 6 november 2024 tussen 9.00 en 16.00 uur.

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring van jouw eigen rol als adviseur of civiel projectleider met wegen(onderhouds)projecten en herinrichtingen van de openbare ruimte in drie opdrachten. Geef dit duidelijk aan in het cv;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met interne- en externe stakeholders en het organiseren van bewonersparticipatie
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als civieltechnisch projectleider bij een gemeentelijke instelling
  • Aantoonbare werkervaring in de begeleiding van projectteams en het opzetten en toetsen van projectplannen, planningen en risicoanalyses, betreffende wegenonderhouds en/of wegen-reconstructieprojecten in de openbare ruimte;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox