Gemeente Amsterdam

Projectleider

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De projectleider Dienstverlening is verantwoordelijk voor het initiëren, plannen en uitvoeren van (deel)projecten rondom de ontwikkeling en implementatie van het domein Signalen en Dienstverlening. De rol omvat het opstellen van projectplannen, begrotingen en rapportages, evenals het bewaken van de voortgang en financiën. Daarnaast voert de projectleider verkenningen uit ter voorbereiding van nieuwe projecten en stemt af met interne en externe stakeholders om een succesvolle realisatie te waarborgen.

Werkzaamheden

  • Je voert verkenningen uit voor het initiëren van projecten;
  • Je leidt (deel)projecten gericht op de implementatie en ontwikkeling van Signalen en Dienstverlening en de bijbehorende ketensamenwerking;
  • Je maakt projectplannen en draagt zorg voor de projectrealisatie;
  • Je maakt projectrapportages en evaluaties;
  • Je maakt en bewaakt begrotingen en maakt financiële rapportages;
  • Je stemt af met betrokken in- en externe partijen.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)

De directie Dienstverlening is de plek met expertise over het contact met alle Amsterdammers. Voor de inwoners, ondernemers en bezoekers van de stad zijn wij ‘het gezicht, de stem en het beeld’ van de gemeente. We willen persoonlijke, eenvoudige en toegankelijke dienstverlening bieden aan álle Amsterdammers. En we zorgen dat de informatie en communicatie van de gemeente begrijpelijker is voor álle Amsterdammers. Onze kanalen zijn eenvoudig bruikbaar en toegankelijk. Amsterdammers kiezen zelf welk kanaal ze willen gebruiken: website, WhatsApp, e-mail, telefoon, balie of papieren post. We verbeteren continu. Met nieuwe technieken onderzoeken we of we de Amsterdammer ook op andere manieren kunnen bereiken. Dienstverlening bestaat uit de afdelingen Stadsloketten, Contact Center Amsterdam (CCA), Actie Service Centrum (ASC) en Bureau Verkiezingen, deze afdelingen vormen samen Operations. Verder vallen onder Dienstverlening de afdelingen Operations Support, Onderzoek & Ontwikkeling en Advies, Beleid en Kwaliteit. We zijn onderdeel van het cluster Stadsdelen, Stadsbeheer en Dienstverlening. Je komt te werken binnen de afdeling Onderzoek & Ontwikkeling, een team van ongeveer 25 bevlogen professionals die hun werk met veel zelfstandigheid uitvoeren.


 

De Eisen

  • Eis - Verificatie kennis Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: •    organisatie •    naam contactpersoon •    telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Voor een objectieve referentie mag de inschrijver zichzelf niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn
  • Eis - Draaideurconstructie Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam? Let op antwoordmogelijkheden: Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)
  • Eis - Toevoegen motivatie Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft de laatste 7 jaar minimaal 5 jaar projecten gedaan als projectleider en van minimaal 2 projecten ook de verkennende fase gedaan en minimaal 1 project met het informatiesysteem Signalen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar minimaal 3 jaar werkervaring in een 100.000 + gemeente als projectleider, manager of adviseur eventueel als externe. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Eis - Opleiding De aangeboden kandidaat heeft een hbo diploma afgerond.  Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Eis - Verificatie Ervaring Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
  • Referentie U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: •    organisatie •    naam contactpersoon •    telefoonnummer contactpersoon. Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.  Voor een objectieve referentie mag de inschrijver zichzelf niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat Een interview maakt deel uit van het selectieproces en de aangeboden kandidaat kan in de evaluatiefase van de offerteaanbiedingen uitgenodigd worden voor een gesprek. Hij of zij dient daarom beschikbaar te zijn voor het interview; Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender; Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie  en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen. Indien het opgegeven tarief de aangegeven range of het maximumtarief overschrijdt wordt uw offerte terzijde gelegd (knock out).
  • Eis - CV toevoegen U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

De Wensen

  • Wens - Werkervaring De aangeboden kandidaat heeft ervaring bij een klantcontact organisatie. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Wens - Opleiding De aangeboden kandidaat heeft een opleiding in de richting Bedrijfskunde of Informatica afgerond. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv. Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
  • Toetsing van de competentie: Initiatief

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
25 augustus 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox