Klein genoeg voor overzicht, groot genoeg voor uitdaging: dát is Bernheze. We zijn een groene gemeente die bestaat uit 5 woonkernen. Ongeveer 200 medewerkers werken samen met bedrijven, instellingen en 32.000 inwoners. We omarmen moedige initiatieven vanuit de kern en de werkvloer, dit zorgt voor mooie kansen om te verzilveren. Hier heb je impact. Want hoe kleiner de schaal, hoe zichtbaarder het resultaat. We staan midden in de samenleving, net als ons gemeentehuis. Tijdens een lunchwandeling loop je zo het prachtige buitengebied of het centrum van Heesch in met volop winkelaanbod. Hybride werken doen we al jaren, op basis van vertrouwen in elkaar. Vertrouwen maakt dat we kunnen bouwen. Samen, met aandacht en moed.
Webredacteur Als webredacteur zorg je ervoor dat onze website en het intranet actueel, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk zijn. Je plaatst nieuws en andere content, ondersteunt collega’s en houdt het digitale platform soepel draaiende. Dit doe je in nauwe samenwerking met de webmanager en in een hecht team van drie communicatieadviseurs, twee communicatiemedewerkers en een medewerker kabinetszaken.
Concreet betekent de opdracht de onderstaande werkzaamheden:
- Het ondersteunen van de webmanager bij het beheren van de gemeentelijke website en intranet:
- Aangeleverde nieuwsberichten, activiteiten en andere content checken en plaatsen op website en/of intranet
- Informatie op bestaande webpagina’s toevoegen of wijzigen;
- Gebroken links en fouten oplossen op onze website;
- Opschonen websites en intranet (verlopen content verwijderen, vaak in overleg met collega’s);
- Beheren van de kennisbank en het op orde houden van de kennisbeheerders
- Ondersteunen van collega’s bij gebruik van de website/intranet;
Opdracht
Omdat een deel van de werkzaamheden van de webmanager voor een bepaalde periode zijn verlegd naar een intern project rondom digitale toegankelijkheid zijn wij voor het eerste half jaar van 2026 (met optie tot verlengen van nogmaals een half jaar) op zoek naar een webredacteur.
Kandidaatomschrijving
- MBO-HBO werk- en denkniveau
- Goede taalbeheersing en schrijfvaardigheid (schrijven op B1-niveau)
- Proactief en praktisch ingesteld
- Zelfstandig en in teamverband kunnen werken
Interviewplanning
We nodigen de Top-3 kandidaten graag uit voor een gesprek. Tijdens dit gesprek willen we jouw motivatie leren kennen en bespreken we hoe goed je past bij de opdracht en onze organisatie. We kijken naar je kwalificaties, of je voldoet aan het kandidaatsprofiel en de gestelde eisen. Ook beoordelen we hoe jouw competenties aansluiten bij wat onze opdrachtgever zoekt en hoe je in ons team past. Dit gesprek is een belangrijk onderdeel van onze selectie en we kijken ernaar uit om je beter te leren kennen!
De gesprekken vinden plaats op donderdag 8 januari 2026 in de middag.
Toelichting op rooster
Werkdagen in overleg waarvan minimaal maandag remote en minimaal 1 moment per week op kantoor.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.