Ministerie van Justitie en Veiligheid
geen max tarief
Zuid-Holland
24 uur per week
06 december 2023
30 juni 2024
Beschrijving Opdrachtgever
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt - samen met de politie en andere ketenpartners - voor
opsporing en vervolging van strafbare feiten. Dit varieert van winkeldiefstal tot moord en van
belastingontduiking tot cybercrime en terrorisme. Het werk van het OM is erop gericht dat daders
een passende straf krijgen en dat slachtoffers en nabestaanden het gevoel hebben dat zorgvuldig
met hun belangen wordt omgegaan.
Het OM bestaat uit een hoofdkantoor (het Parket-Generaal),
10 arrondissementsparketten, 1 landelijke ressortsorganisatie en een aantal ‘bijzondere’ eenheden
t.w. het Landelijk Parket, het Functioneel Parket, het parket CVOM (Centrale Verwerking OM), de
DVOM (Dienst Verleningsorganisatie OM) en de Rijksrecherche. Het Openbaar Ministerie is op ca. 35
locaties door heel Nederland gevestigd. In totaal werken ongeveer 5.000 mensen bij het OM.
Aan het hoofd van het OM staat het College van procureurs-generaal. Het College bepaalt het
landelijke opsporings- en vervolgingsbeleid van het OM. De zorg voor de organisatie en de
bedrijfsvoering ligt eveneens bij het College.
Voor een nader profiel van het OM verwijzen wij naar de website van het Openbaar Ministerie:
www.om.nl
Beschrijving directie/afdeling
De Dienstverleningsorganisatie van het Openbaar Ministerie (DVOM) draagt zorg voor de
ondersteunende dienstverlenende processen zodat alle 5.500 OM’ers hun werk kunnen doen.
Van financiële dienstverlening, aanstellingsbrieven, vacatures en arbeidsovereenkomsten tot
dienstauto’s, buitenlandse dienstreizen en mobiliteitskaarten. .We hebben een bedrijfsjuridisch team
en leveren expertise op het gebied van inkoop, gegevensbescherming en archiveren. We begeleiden
verhuizingen en verbouwingen. En we organiseren evenementen en voeren landelijke programma’s
en projecten uit. Lokaal ondersteunen we collega’s bij het invoeren van facilitaire contracten, de
analyse van werkprocessen en het vertalen van nieuwe wet- en regelgeving in de OM-praktijk.
Voor al deze producten en diensten hebben wij een PDC.
Beschrijving omschrijving dienst, aanleiding en doel
Er is een PDC opgeleverd voor al onze dienstverlening.
T.b.v. de AO/IC moeten de onderliggende werkprocessen van al onze producten en diensten goed
zijn beschreven, compliant zijn aan regelgeving (AVG, archiveren) en het beheer hiervan goed
georganiseerd.
Daarnaast is er een behoefte aan goede sturingsinformatie m.b.v. KPI's.
Om dit op korte termijn te realiseren zoeken we een koppel van een deskundige projectleider en
business analist/procesoptimalisatie specialist die in co-creatie met onze specialisten onze
werkprocessen doorlichten.
Functiebenaming en beschrijving werkzaamheden
De opdracht is om onder de verantwoordelijkheid van een afdelingshoofd ISM specialisten voor een
tiental dienstverleningsprocessen op te leveren:
- Opstellen actuele procesbeschrijving;
- Dit proces te optimaliseren/Lean in te richten waar mogelijk;
- AVG toets op dit proces incl. voorstel AVG-proof maken indien nodig;
- Sturingsinformatie en KPI te ontwikkelingen waar nodig en mogelijk;
- Beheer vorm te geven.
De Projectleider zorgt voor aansturing, coördinatie en voortgang over het geheel en zal een
facilitatorsrol hebben in werksessies.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox