Gemeente Amstelveen

Projectcontroller legmeer

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

De zittende kandidaat wordt verzocht zich te schrijven voor deze opdracht.

Gezien de projectcontroller activiteiten onafhankelijk van de dagelijkse operatie van het afdeling Financien dienen worden uitgevoerd, kiest Gemeente Amstelveen voor deze opdracht voor inhuur van extern personeel. 

De Projectcontroller Legmeer is onafhankelijk en is een tijdelijke rol in de projectorganisatie Legmeer. Van jou als projectcontroller verwachten wij dat je zelfstandig de projectorganisatie en het afdelingsmanagement adviseert over de beheersing en control van projecten, projectfinanciën, projectadministratie, bedrijfsvoering en processen. Daarvoor verzamel je informatie nodig met planeconomen, projectmanagers en de afdeling financiën om het volgende:

  • Beheer en de beheersing van projecten;
  • de advisering naar het bestuur hierover;
  • de bedrijfsvoering van de afdeling en de koppeling met de financiële kaders; en
  • de P&C-cyclus op orde te krijgen en te houden. 

De opdracht is voor 6 maanden en maximaal voor gemiddeld 12 uur per week. Meer uren is uitgesloten en niet onderhandelbaar voor deze opdracht.
De start is per 1 januari 2025 tot 1 juli 2025. De beschikbaarheid van de kandidaat is een onderdeel van de eis.

Afhankelijk van de behaalde projectdoelstellingen kan nog maximaal met 2 keer 6 maanden te verlengen. Dit wordt besproken 1 maand vóór einddatum van de opdracht. 
 

Kandidaatomschrijving

  • Je hebt een afgeronde HBO/WO-opleiding in een financiële of bedrijfskundige richting.
  • Je hebt kennis van het BBV en ervaring met de gemeentelijke P&C-cyclus.
  • Je hebt aantoonbaar gevoel en ervaring met financial control.
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring met beheersaspecten in een projectenomgeving of projectcontrol.
  • Je hebt ervaring met het lezen en interpreteren van financiële data en rapportages.
  • Je hebt ervaring met het voeren van advies en challengegesprekken.
  • Je hebt ervaring met het opstellen, aansluitingen en onderbouwingen voor het accountantsdossier.


Competenties
Als Projectcontroller beschik je over de volgende competenties:

  • Aanpassingsvermogen
  • Accuratesse/zorgvuldigheid
  • Doortastend
  • Zelfstandigheid
  • Energiek / Aanpakker / doener
  • Politiek en maatschappelijk sensitiviteit


In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op donderdag 12 januari tussen 13.00 en 17.00 uur. De gesprekken vinden online via MS Teams plaats. De kandidaat dient op deze datum en tijdsblok beschikbaar te zijn.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring als Projectcontroller binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 8 jaar. Referentie vereist
  • Werkervaring Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Projectcontroller binnen het fysiek domein, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. (Laat dit duidelijk in het cv zien per werkgever) Referentie vereist
  • Beschikbaarheid Maximaal 12 uur én uiterlijk 21 januari 2025 (z.s.m.) inzetbaar. Meer uren is niet onderhandelbaar. (laat dit duidelijk in het cv zien.)

De Wensen

  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring bij een gemeentelijke organisatie met c.a. 80.000+ inwoners in de afgelopen 5 jaar.
  • Systeemkennis Geef aan met welke systemen de kandidaat werkervaring heeft en waar hij/zij dit toegepast heeft. Met Total Link, TIM en de financiële administratie (Key2).
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als projectcontroller op het gebied van een transformatie naar woonwijk, opgedaan afgelopen 5 jaar. Wat voor transformaties en waar heeft de kandidaat dit uitgevoerd?
  • Werkervaring Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar relevante werkervaring met beheersaspecten in een projectenomgeving specifiek gericht op projecten in de ruimtelijke ontwikkeling, opgedaan in de afgelopen 5 jaar. (Toon dit duidelijk aan in het cv per werkgever)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox