Provincie Utrecht

Projectcontroller facilitair vastgoed

Provincie Utrecht

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Resultaatopdracht
We werken hard aan de verduurzaming van ons vastgoed, de renovatie van alle verdiepingen van het Provinciehuis en de perceelontwikkeling rondom het provinciehuis. Je neemt deel aan het kernteam van het programma. Je hebt een onafhankelijke proactieve adviesfunctie. Als onafhankelijk adviseur kan je worden ingezet bij strategische gesprekken met partners of onderhandelingen met externe partijen.

Je beheerst de financiële aspecten van de facilitaire projecten. Het gaat om integrale projecten op het gebied van techniek, huisvesting en serviceverlening die uitgevoerd worden in een complexe politieke omgeving.

Verder ben je:

  • Verantwoordelijk voor het monitoren en analyseren van projectbeheersingsaspecten van de projecten binnen de facilitaire organisatie.
  • Verantwoordelijk voor het opstellen van integrale businesscase(s) voor de projecten binnen de facilitaire organisatie.
  • Je zorgt met de manager facilitair voor de meerjarige inbedding van het project in de begroting en bereidt de daartoe benodigde onderbouwingen voor.
  • Je zorgt met de manager facilitair voor verantwoording op zowel projectniveau als in de P&C producten van de provincie Utrecht.
  • Je monitort het (tussentijdse) resultaat en kan ook op een hoger abstractieniveau de voortgang en risico's van de verschillende projecten beoordelen.
  • Bewaakt en toetst de afgesproken kaders binnen de begroting en projectopdrachten (GROTIK).
  • Indien nodig verantwoordelijk voor het escaleren naar (gedelegeerd) opdrachtgever en business controller.
  • Toetst of de kwaliteit van de control en beheersmaatregelen conform het Handboek Projectmanagement zijn ingericht.
  • Adviseert bij het opstellen van bestuurlijke documenten.

Toevoeging

Voor het uitoefenen van de opdracht wordt vanuit de provincie Utrecht verwacht dat de opdrachtnemer haar eigen (ICT)middelen inzet. Indien gedurende de opdracht blijkt dat er extra bedrijfsmiddelen nodig zijn om het product of dienst te kunnen leveren/verlenen, dan zal opdrachtnemer deze zelf bekostigen.

Competenties
- Affiniteit met het facilitaire werkveld. Dit blijkt uit relevante werkervaring, samenwerking met facilitaire afdelingen of betrokkenheid bij projecten op het gebied van huisvesting, techniek of serviceverlening.
- Analytisch vermogen;
- Accuraat;
- Omgevingsbewustzijn;
- Strategisch inzicht;
- Bestuurlijke sensitiviteit.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

De Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als (project)controller;
  • Aantoonbare werkervaring met het Besluit Begroting en Verantwoording (BBV). Benoem dit duidelijk in het CV.

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectcontroller facilitair vastgoed;
  • Aantoonbare werkervaring met de P&C-cyclus en bestuurlijke verantwoording;
  • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken conform GROTIK en het Handboek Projectmanagement. Benoem dit duidelijk in het CV;
  • Aantoonbare werkervaring met projecten in een complexe bestuurlijke of politieke omgeving.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
12 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox