Het Kadaster

Project controller

Het Kadaster

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving werkzaamheden 
Het Kadaster kent een aantal grote programma’s en projecten. Het in control zijn wat betreft deze programma’s is een belangrijke voorwaarde om deze succesvol te kunnen realiseren. Een goede projectcontrol speelt hierbij een belangrijke rol. Daarom zoeken we een projectcontroller.

In een notendop: met jouw kennis zorg je ervoor dat we in control zijn wat betreft een (op dit moment) 3 grote programma’s en projecten van het Kadaster. Je bent van deze grote programma’s en projecten de dedicated project controller. Je werkt binnen de natuurlijke driehoek van (gedelegeerd) opdrachtgever, projectleider en controllers.

Je adviseert, challenged en faciliteert de projectleider en gedelegeerd opdrachtgever. Ook heb je contact met het CIO office. Je hebt zitting in de stuurgroepen van deze grote programma’s en projecten. Je draagt er aan bij dat we achteraf niet verrast worden, bijvoorbeeld door uitloop of door onvoorziene kosten. 

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Prince 2
  • Agile/scrum
  • SAP (het Kadaster bereidt zich voor op een overgang naar AFAS)
  • FCC
  • Jira
  • Service Now


Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Je verzorgt het beheer van de projectadministratie.
  • Je analyseert en bewaakt het budget en planning, in relatie tot het beoogde resultaat.
  • Je monitoort de planning en stel je rapportages op over de voortgang.
  • Je verzorgt  de data analyse.
  • Je draagt bij  aan het riskmanagement en batenmanagement van het project.
  • Je draagt bij aan het realiseren van een hogere volwassenheid van projectbeheersing en projectmanagement. 


De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 april 2025 tot en met 14 april 2026 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 keer 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand.

De Eisen

  • U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) van maximaal 3 pagina's A4 toe. Graag cv in PDF aanleveren. Uit dit cv dient te blijken dat wordt voldaan aan onderstaande eisen. Indien naar oordeel van het Kadaster niet wordt voldaan aan de gestelde eisen, of het cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal de offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.
  • Je bent op 7 april 2025 beschikbaar voor een eventueel gesprek
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in een soortgelijke positie, in een overheidsomgeving. Werkervaring bij een ZBO is een pré.
  • Aantoonbare kennis van Excel en ERP software. Kennis van project tooling (FCC) is een pré
  • Minimaal een afgeronde financiële hbo-opleiding. Bij voorkeur een opleiding in de richting van bedrijfskunde, bedrijfseconomie, accountancy of control(ling).
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 april 2025 tot en met 14 april 2026 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 keer 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.
  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken: • in staat zijn om complexe zaken eenvoudig te maken; • een kritische en analytische instelling gericht op het leveren van kwaliteit; • een onafhankelijke en positieve houding; • goede samenwerkvaardigheden maar ook het kunnen afgeven van stevige signalen; • hoofd en bijzaken kunnen scheiden; • lastige onderwerpen bespreekbaar maken en indien nodig escaleren; • Zelfstandigheid; • professioneel kritische houding.

De Wensen

  • U geeft een beschrijving van uw aanpak (max. 400 woorden) van uw taken en verantwoordelijkheden, en benoemt daarin ook de belangrijkste knelpunten die volgens u zich vaak voor doen in projectcontrol en geeft aan hoe u hiermee omgaat (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster.
  • U beschrijft (max. 300 woorden) op welke wijze uw expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox