De Bilt
max €124 per uur
Utrecht
32 uur per week
09 augustus 2024
09 februari 2025
Organisatie / Wie zijn wij?
De gemeenten De Bilt, Baarn, Bunnik, Soest, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en de Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug (RSD) werken samen op het gebied van informatievoorziening via het Programma Regionale Samenwerking Informatievoorziening (Programma IV).
De organisaties zijn gezamenlijk eigenaar van de Gemeenschappelijke Regeling Regionale Informatie Dienst Utrecht (RID). De RID voorziet in een werkende infrastructuur en ICT-oplossingen.
Opdracht / Wat kom je bij ons doen?
Vanaf 08-2022 is de samenwerking op het gebied van informatievoorziening georganiseerd in het Programma Informatievoorziening (Programma IV). Dit Programma heeft tot doel om de onderlinge IV-samenwerking te verbeteren, én uitvoering te geven aan de projecten op het gebied van informatievoorziening. Deze projecten richten zich op (1) kaders en strategie voor informatievoorziening, (2) applicatieharmonisatie, en (3) informatiebeveiliging. Voor de continuïteit van de samenwerking op het gebied van IV wordt een Programmamanager IV gezocht.
De RID-Deelnemers staan aan de vooravond van een aantal belangrijke strategische keuzes op het gebied van ICT en IV. De regionale (IV) samenwerking groeit hierin mee. Namens het gemeenschappelijk directeuren overleg van de IV-Samenwerking (GDO) zoekt de gemeente De Bilt – namens alle andere RID-Deelnemers – daarom een ervaren Programmamanager IV.
De Programmamanager draagt bij aan de strategische keuzes van het GDO op het gebied van informatiebeveiliging, informatievoorziening en ICT. De Programmamanager stuurt voor de RID-Deelnemers op de voortgang, monitoring en communicatie van de IV-projecten via projectleiders. En verantwoord ook de voortgang, kosten en risico’s aan de RID-Deelnemers via een voortgangsrapportage, beslispunten en overleggremia (Stuurgroepen, SOO, GDO).
i-Visie in de Regio Utrecht
De RID-Deelnemers in de regio Utrecht hebben reeds een i-Visie opgesteld om een richting te geven aan de inhoud van informatievoorziening. Hier ligt een Samenwerkingsconvenant (2022) en Harmonisatieconvenant (2019) aan ten grondslag. Het is de verantwoordelijkheid van de Programmamanager om
(1) op de iv-onderwerpen de samenwerking uit te dragen, te initiëren en te bevorderen (onder het motto ‘samen doen waar het samen kan’), en
(2) de initiatieven, besluiten, (project)uitvoering en oplevering in goede banen te leiden door middel van een programmatische en projectmatige aanpak (onder het motto ‘samen krachtiger en slagvaardiger dan zelf doen’).
Daarnaast zijn er (3) diverse initiatieven om de samenwerking te formaliseren via bindende afspraken via een regie- of gastheergemeente en/of de RID. De Programmamanager zet in op dit proces. Door kennis en kunde te bundelen kunnen krachten worden gebundeld om kwetsbaarheden te verminderen, risico’s te mitigeren en kosten beheersbaar te houden. Dit komt ten goede aan een prettige en professionele werkplek voor medewerkers en aan een continue, veilige en betrouwbare informatievoorziening voor burgers en bedrijven.
Opdracht / Rolomschrijving / Profiel / Waar ga je ons mee helpen?
Strategische ontwikkeling
Denk hierbij aan de thema’s opdrachtgeverschap-opdrachtnemerschap, projectmatig werken, cocreatie en co-uitvoering over de organisatiegrenzen heen. Ook met de RID.
Uitvoering Programma IV
Dat betekent uitvoering geven aan de i-Visie door leiding te geven aan het Programma IV bestaande uit regionale gezamenlijke projecten en activiteiten rondom strategie en kaders, applicatieharmonisatie, en informatiebeveiliging (IB&P).
Denk hierbij aan proceseigenaren, managers, projectleiders, informatie-adviseurs, service level managers (SLMO), functionarissen IB&P, functioneel beheerders, etc. De Programmamanager begeleid hen bij het verder ontwikkelen van de i-samenwerking.
Competenties
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s (A-4), opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 13 augustus 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox