Gemeente Schagen

Programma-manager regionaal inkoopteam zorg

Gemeente Schagen

  • max €128 per uur

  • Noord-Holland

  • 28 uur per week

  • Directie
  • 15 januari 2026

  • 30 juni 2026

De opdracht­omschrijving

De gemeenten, Den Helder, Hollands Kroon, Schagen en Texel (Kop4) werken samen aan een toekomstbestendige regio. Dat wordt gedaan door continu kansen te benutten die de kracht van de regio versterken.


De opdracht richt zich op de voorbereiding en uitvoering inkoopstrategie sociaal domein breed voor de Kop4, de reguliere bedrijfsvoering rondom het regionaal inkoop en het contractmanagement van de zorg en de ontwikkelopgaaf van het regionaal bedrijfsbureau.


Opdrachtomschrijving
- voorbereiden en uitvoeren inkoopstrategie sociaal domein breed voor Kop4 met als resultaat ingangsdatum nieuwe contracten 1-1-2028. Dit bestaat o.a. uit het opstellen van integrale besluitvormingsprocessen (regionaal en lokaal) en sturen op (tussen) resultaten. Oplevering Q1 en Q2 2026.
- het inhoudelijk leiding geven aan het RIZ (inkopers, contractmanagers en uitvoerder, +/- 6 fte, 8 personen)
- realiseren van de regionale inkoop en contractmanagement doelstellingen - leiding geven aan de transitiefase van samenwerking naar bedrijfsbureau.


Kandidaatomschrijving

De kandidaat is een verbinder die inhoudelijk leiding geeft, programmatisch werkt en kennis heeft van gemeentelijke zorginkoop.
Als programma-manager RIZ
-   Stuur je functioneel de collega’s van het inkoopteam aan op basis van coachend leidinggeven
-   Leg je de verbinding tussen de inhoudelijke regionale themagroepen Jeugd, Arbeidsmarkt & Participatie, Gezondheid,
    Wmo en Onderwijs en Ontwikkeling en draag je zorg voor de verbinding tussen regionaal beleid sociaal domein en het
    inkoopteam.
-   Heb je de verantwoordelijkheid voor de coördinatie op het tijdig (gevraagd of ongevraagd) inbrengen van ambtelijke en
    bestuurlijke regionale besluitvormende stukken
-   Heb je visie op modern opdrachtgeverschap en innovatie, bewaak je de kwaliteit van de dienstverlening (zowel intern
    als extern) en de informatieverstrekking aan gemeenten, aanbieders en inwoners en stuur je bij waar nodig
-   Ben je de verbindingsfactor tussen de verschillende partijen. Je legt in- en extern contacten, onderhoudt deze en weet
    te netwerken en te verbinden.


Onderstaande competenties worden gevraagd.
Advies
- Initieert, formuleert en operationaliseert (meer) jaarprogramma’s, plannen en projecten
- implementeert en operationaliseert beleids- en beheersinstrumenten, kaders en programma’s ter optimalisering van organisatiesturing en bedrijfsvoering

Procesbewaking
- Bewaakt en bevordert de samenwerking met betrekking tot de toepassing van instrumenten op concern en breder management niveau
Relatiebeheer
- Onderhoud contacten met partijen/belanghebbenden en zorgt voor afstemming
- Creëert draagvlak.


Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Werkervaring Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring als leidinggevende. Dit blijkt uit het meegezonden CV. Referentie vereist
  • Opleiding Kandidaat heeft HBO/WO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit het meegezonden CV.
  • Werkervaring Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring in regionale samenwerking bij (semi) overheidsinstelling. Dit blijkt uit het meegezonden CV. Referentie vereist
  • Werkervaring Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met inkoop van (gemeentelijke) zorg. Dit blijkt uit het meegezonden CV. Referentie vereist
  • Werkervaring Kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring met programma en/of projectmanagement. Dit blijkt uit het meegezonden CV. Referentie vereist

De Wensen

  • Werkervaring Kandidaat heeft ervaring met regionale besluitvorming (bestuur en management). Dit wordt toegelicht in het CV.
  • Opleiding Kandidaat is in het bezit van het diploma Nevi inkoop en/of contractmanagement. Dit blijkt uit het CV.
  • Werkervaring Kandidaat heeft werkervaring met gemeentelijke regionale samenwerking op het gebied van inkoop zorg breed (Jeugdhulp, participatie, inburgering en Wmo)
  • Werkervaring Kandidaat heeft ervaring met het adviseren van bestuur en management bij gemeenten en/of regionaal bestuur. Dit wordt toegelicht in het CV.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview wordt de kandidaat onder andere getoetst op de gewenste competenties en de mate van geschiktheid voor de uit te voeren werkzaamheden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
10 december 2025 om 16:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox