Gemeente Breda

Procesregisseur Team Regisseurs Jeugd

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Ben jij die ervaren professional die weet hoe je mensen in hun kracht zet èn die gaat voor kwaliteit in de jeugdzorg? Wij zoeken een ervaren procesregisseur binnen ons Team Regisseurs Jeugd.Procesregisseur Team Regisseurs JeugdSinds 2015 is de gemeente verantwoordelijk voor de uitvoering van de jeugdwet, met het idee dat op lokaal niveau jeugdhulp tijdiger, dichterbij en meer op maat en integraal kan worden georganiseerd. Als regisseur jeugd maak je onderdeel uit van het gemeentelijk sociaal domein. Samen met de professionals in het netwerk organiseer je ondersteuning op alle levensdomeinen voor mensen die dat (tijdelijk) nodig hebben.

Als onderdeel van de keten jeugd richt jij je op het organiseren van passende ondersteuning voor de gezinnen. Je werkt hierbij intensief samen met collega’s uit de jeugdketen en met je collega’s uit het gemeentelijk sociaal domein.

Als Team Regisseurs Jeugd zijn we volop in ontwikkeling. Het is een drukke periode, waarin diverse veranderingen zijn ingezet. We gaan ons nadrukkelijker richten op het voeren van procesregie bij complexe problematiek en het sturen op kwaliteit van de jeugdzorg (De juiste zorg op de juiste plek).
Enkele van de speerpunten daarbij, zijn het toewerken naar èn het maximaal benutten van, de eigen kracht van het gezin èn het beleggen van de juiste zorg op de juiste plek.
Er ontstaat hiermee extra werk, naast de tijd en investering die verandering vragen en vraagt
stevige aanvulling voor ons team, om de klus samen te klaren.
 Als toegangsmedewerker richt jij je binnen het vrijwillige kader op het toe leiden naar, het volgen en evalueren van niet vrij toegankelijke jeugdhulp. Je voert hiermee (indien nodig, aanvullend op de regierol die ouders en jeugdigen zelf kunnen nemen) regie over het totale proces van toeleiding, hulpverlening, afstemming en afsluiting van zorg.
Je beschikt over uitstekende uitdrukkingsvaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, voor het voeren van overleggen
 en het opstellen van (integrale) plannen. Je hebt een analytisch vermogen, en bent in staat om de hulpvraag van de cliënt te vertalen naar een passend aanbod.
In crisissituaties weet je juist te prioriteren en adequaat te handelen.
 
• Op basis van de beschikbare informatie bepaal je of dit voldoende is dan wel andere partijen betrekt om tot de juiste informatie te komen. Je kijkt daarbij expliciet naar de mogelijkheden van het gezin en het eigen netwerk.
• Je formuleert met de cliënt doelen en resultaten en bepaalt welke hulp daarbij nodig en gewenst is. Je bent namens de gemeente ‘opdrachtgever’ richting aanbieders.
• Waar mogelijk organiseer je direct de specialistische zorg en bepaalt bij wie de casusregie wordt belegd. Waar nodig organiseer je een multidisciplinair overleg met betrokken partijen om de rol- en taakverdeling op de juiste manier te beleggen.
• Je monitort de resultaten en bent aanspreekbaar voor de klant en betrokken partijen indien er knelpunten zijn bij het realiseren van die resultaten. Je onderneemt dan actie en schaalt op als dit niet leidt tot het gewenste resultaat.
• Je draagt bij aan rapportage en dossiervorming conform de daartoe vastgestelde eisen.
• Je onderhoudt en consulteert in- en externe contacten (in de wijk) voor afstemming, samenwerking en overdracht van jeugdigen.
• Je bent betrokken bij casuïstiek waarbij de veiligheidsketen betrokken is. Resultaatgerichtheid
Je houdt gestelde doelen scherp en helder voor ogen en stemt je acties en beslissingen hier op af. Je regisseert de juiste ondersteuning op de juiste plek en je werkt effectief toe naar meetbare resultaten.

 Samenwerken
Je bent in staat samen te werken met klanten en met collega’s binnen het CJG en daarbuiten. Je stelt het gezamenlijk resultaat op de eerste plaats en zet je hiervoor maximaal in. Daarbij heb je een verbindende houding, maar bent ook in staat om de taken en verantwoordelijkheden op juiste plekken te beleggen.

 Klantgerichtheid
Je onderzoekt de wensen en behoeften van de (interne of externe) klant en handelt hiernaar.
Je stelt de klant centraal zonder de veiligheid van de kinderen en de ontwikkelingsbedreigingen uit het oog te verliezen. Je weet de eigen mogelijkheden van het gezin maximaal te benutten.

 Sociabiliteit
Je kunt gemakkelijk contact leggen en onderhouden met mensen van uiteenlopende aard en van uiteenlopend niveau. Je beschikt over contactuele souplesse in het sociale verkeer,  je kunt goed onderhandelen en bent communicatief vaardig.

 Je weet en voelt wat ‘eigen kracht’ betekent. Je bent in staat deze gedachte uit te dragen, naar zowel ouders, hulpverlener of andere betrokken partijen en hen mee te nemen in de verantwoordelijkheid die eenieder daarin draagt.

• Je hebt een afgeronde, relevante HBO opleiding;
• Je hebt minimaal 3 jaar en bij voorkeur 5 jaar ervaring in de rol van regisseur rondom complexe problematiek in de jeugdzorg.
• Je bent SKJ of BIG geregistreerd;

Je hebt:
• kennis van en inzicht in het hulpaanbod en de hulpverleningsmethodieken
• kennis van de sociale kaart
• kennis van de gemeentelijke organisatie, met name het sociaal domein;
• kennis van de Jeugdwet, AWB, inkoop, PGB, sociale kaart in de regio, gemeentelijke verordeningen/
   beleidsregels;
• inzicht in de veiligheidsketen;
• kennis van de methodieken Signs of Safety, Sociale Netwerkversterking en Oplossingsgericht werken.

Omdat we snel op zoek zijn naar versterking, zoeken we ervaren die krachten.
Bekendheid met de gemeente Breda, maar ook met het WIZ Klantvolgsysteem zijn daarom een pré.

De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol als procesregisseur. Dit moet blijken uit he tcv.Keuzemogelijkhedenkandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol als procesregisseur. (0 Punten)kandidaat heeft niet minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol als procesregisseur. (0 Punten)
  • De kandidaat is SKJ of BIG geregistreerd. Dit moet blijken uit het cv.KeuzemogelijkhedenKandidaat is SKJ of BIG geregistreerd (0 Punten)Kandidaat is niet SKJ of BIG geregistreerd (0 Punten)
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar: • kennis van en inzicht in het hulpaanbod en de hulpverleningsmethodieken • kennis van de sociale kaart • kennis van de gemeentelijke organisatie, met name het sociaal domein; • kennis van de Jeugdwet, AWB, inkoop, PGB, sociale kaart in de regio, gemeentelijke verordeningen/ beleidsregels; • inzicht in de veiligheidsketen; • kennis van de methodieken Signs of Safety, Sociale Netwerkversterking en Oplossingsgericht werken.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur minimaal 3 jaar ervaring als procesregisseur binnen een gemeente. Dit moet blijken uit het cvKeuzemogelijkhedenKandidaat heeft meer dan 5 jaar ervaring als Procesregisseur binnen een gemeente. (20 Punten)Kandidaat heeft 3 – 5 jaar ervaring als Procesregisseur binnen een gemeente. (10 Punten)Kandidaat heeft minder dan 3 jaar ervaring als Procesregisseur binnen een gemeente (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft kennis van de sociale kaart rondom jeugdzorg en het sociaal domein Dit moet blijken uit het cv.KeuzemogelijkhedenJa, kandidaat heeft kennis van de sociale kaart rondom jeugdzorg en het sociaal domein (15 Punten)Nee, kandidaat heeft geen kennis van de sociale kaart rondom jeugdzorg en het sociaal domein (0 Punten)
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).KeuzemogelijkhedenReferenties aanwezig (5 Punten)Referenties leverbaar (2 Punten)Geen referenties (0 Punten)
  • Uw kandidaat heeft 3 jaar ervaring in een functie in de toegang tot jeugdhulp/jeugdzorg. Dit moet blijken uit het cv.KeuzemogelijkhedenUw kandidaat heeft 3 jaar ervaring in een functie in de toegang tot jeugdhulp/jeugdzorg. (10 Punten)Uw kandidaat heeft geen 3 jaar ervaring in een functie in de toegang tot jeugdhulp/jeugdzorg. (0 Punten)
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. Resultaatgerichtheid Je houdt gestelde doelen scherp en helder voor ogen en stemt je acties en beslissingen hier op af. Je regisseert de juiste ondersteuning op de juiste plek en je werkt effectief toe naar meetbare resultaten. Samenwerken Je bent in staat samen te werken met klanten en met collega’s binnen het CJG en daarbuiten. Je stelt het gezamenlijk resultaat op de eerste plaats en zet je hiervoor maximaal in. Daarbij heb je een verbindende houding, maar bent ook in staat om de taken en verantwoordelijkheden op juiste plekken te beleggen. Klantgerichtheid Je onderzoekt de wensen en behoeften van de (interne of externe) klant en handelt hiernaar. Je stelt de klant centraal zonder de veiligheid van de kinderen en de ontwikkelingsbedreigingen uit het oog te verliezen. Je weet de eigen mogelijkheden van het gezin maximaal te benutten. Sociabiliteit Je kunt gemakkelijk contact leggen en onderhouden met mensen van uiteenlopende aard en van uiteenlopend niveau. Je beschikt over contactuele souplesse in het sociale verkeer, je kunt goed onderhandelen en bent communicatief vaardig.KeuzemogelijkhedenKandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen (20 Punten)Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties (10 Punten)Kandidaat voldoet enigszins aan de gestelde competenties, echter kan dit slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk (5 Punten)Kandidaat voldoet niet aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken. (0 Punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox