Kamer van Koophandel

Procesmanager

Kamer van Koophandel

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Binnen het CRM programma van KVK zijn we opzoek naar een ervaren Procesmanager. Hierbij ben je verantwoordelijk voor het optimaliseren, vastleggen en beheersen van de CRM processen van HR (Handelsregister) Info. Je werkt hierbij nauw samen met de teammanager HR info, de projectmanager processen, de andere procesmanagers en de Business Lead CRM.

Het programma Nieuw CRM kent verschillende deelprojecten:
• Processen: Het uniformeren en standaardiseren van CRM-processen binnen KVK – en na implementatie van het nieuwe CRM gebruik maken van de standaard processen zoals aanwezig in CRM;
• Datakwaliteit: het verbeteren van de kwaliteit van klantdata en de invoer hiervan in het huidige CRM van KVK (SageCRM);
• Mens: implementeren van klantgericht samenwerken en uitvoeren van change management behorende bij deze wijzigingen;
• Techniek: Het aanbesteden en implementeren van een nieuwe CRM applicatie.

Het programma heeft een grote impact op de organisatie, waaronder de afdeling van HR info. KVK heeft hierbij de ambitie om stappen te zetten op het gebied van klantinteracties - en procesmanagers zijn instrumenteel voor het bereiken van deze doelstellingen.

Wat ga je doen?
• Zorgdragen voor doelmatige en doeltreffende onderliggende processen en actuele beschrijving daarvan, inclusief bevoegdheden en verantwoordelijkheden;
• Identificeren van issues;
• Voorstellen voor verbetering van proces in afstemming met belanghebbenden (iom manager HR info & gebruikers);
• Adviseren teamleider HR Info inzake de opzet en verbeteringen van processen, risico’s & beheersmaatregelen;
• Procesgericht trainen (inclusief on-the-job en changemanagement) t.b.v. uitvoer van het proces;
• Specificatie van requirements aan applicaties;
• Opstellen testscripts voor gebruikersacceptatietest;
• Voorbereiden/plannen/instrueren/coördineren gebruikersacceptatietest;
• Signaleren gebruikersbehoeften in software of bij gebruik van software;
• Signaleren en definiëren trainings- en opleidingsbehoefte.

Wat vragen wij?
Een ervaren en enthousiaste procesmanager die er vooral bezig is met het analyseren van processen, maken en bedenken van verbeteringen en deze in de vorm van verbetervoorstellen binnen de organisatie verkoopt en doorvoert. Je bent communicatief sterk, gestructureerd en kunt goed het overzicht behouden.
• Je bent communicatief sterk en een hoge organisatiesensitiviteit;
• Je hebt een uitstekende beheersing van Microsoft applicaties; Word, Excel, Visio, Powerpoint, Teams en Sharepoint;
• Ervaring met agile werken (SCRUM) - een pré is als je de dynamiek van een project in deze context kent;
• Ervaring met werken op afstand•Positief kritisch;
• Leergierig houding;
• Nauwkeurig;
• Je hebt affiniteit met IT en je bent in staat om automatiseringspotentieel te herkennen en geautomatiseerde processen te doorgronden;
• Daarnaast heb je kennis van de softwarefunctionaliteiten van de applicatie van A-Z.

Kandidaatomschrijving

Samenwerken
Handelt vanuit het groepsbelang en levert samen met anderen een bijdrage aan het gemeenschappelijke resultaat en aan de relaties en sfeer in de groep.

Communiceren
Verwoordt gedachten helder en vlot, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over aan anderen en weet hierbij hun aandacht vast te houden.

Overtuigingskracht
Is in staat draagkracht te creëren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen.

Deskundigheid
Het ontwikkelen van eigen kennis over het vakgebied en deze kennis effectief benutten voor de eigen functie of organisatie.

Nauwkeurigheid
Is nauwgezet in de uitvoering van de werkzaamheden binnen gestelde normen.

De competenties worden getoetst tijdens het interview.

Let op!: Voorafgaand aan de beoordeling van uw aanbieding wordt deze getoetst op volledigheid en geldigheid aan de hand van de in de uitvraag gestelde eisen en de informatie in het CV. Indien gestelde eisen niet aantoonbaar in het cv zijn te herleiden dan zal deze eis in het antwoord van uw aanbieding worden aangepast. Het resultaat daarvan is dat uw aanbieding of lager scoort in de ranking of terzijde wordt gelegd. U ontvangt hierover een gemotiveerd bericht.

Interviewplanning

Start publicatie tender: 18-02-2022 Sluiting inschrijving tender: 28-02-2022 Cv beoordeling: 28-02-2022 Gesprekken: tussen 02-03-2022 en 09-03-2022 Gunningsbesluit: 09-03-2022 Voorlopige gunning: 09-03-2022 Startdatum: 14-03-2022

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kennis Afgeronde opleiding is op het gebied van Bedrijfskunde/Economie of vergelijkbaar
  • Kennis Kandidaat is in het bezit van de certificering AIIM BPM en Lean Six Sigma Green Belt
  • Ervaring Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met implementatie en/of gebruik van CRM systemen
  • Ervaring Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met Design Thinking
  • Ervaring Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met werken bij soortgelijke overheidsorganisaties
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Het interview heeft een tweeledig doel. Allereerst toetsen we de kennis en ervaring van de kandidaat. Basis hierin vormt het eerder ingediende CV in relatie tot de uitvraag. Een negatieve afwijking leidt tot bijstelling van de eerdere beoordeling die heeft geleidt tot de uitnodiging voor het interview en kan leiden tot uitsluiting van de verdere procedure. Vervolgens gaan we met de kandidaat in gesprek om te toetsen hoe de benodigde competenties terugkomen in de manier hoe hij/zij binnen de opdracht het werk zal gaan doen en wat hij/zij aan vaardigheden meebrengt om dit juist te doen. Zeer goed 20% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer goed aan in relatie tot de opdracht. Alle elementen en aspecten van de competenties zijn volledig inhoudelijk aansprekend en zeer goed beantwoord. Er worden inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die volledig aansluiten bij de opdracht van KVK. Goed 10%  – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat goed aan in relatie tot de opdracht. De meeste elementen en aspecten van de competenties zijn inhoudelijk aansprekend en goed beantwoord. Er worden inhoudelijk specifieke en relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die goed aansluiten bij de opdracht van KVK. Voldoende 3% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat voldoende aan in relatie tot de opdracht. De elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. Er worden geen inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die duidelijk aansluiten bij de opdracht van KVK. Onvoldoende 0%  – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer beperkt aan in relatie tot de opdracht. Niet alle elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. De Kandidaat geeft naar het oordeel van het beoordelingsteam te weinig of geen inhoudelijk antwoord op de gestelde vragen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox